  • 1. Data: 2007-08-01 10:15:08
    Temat: Separator dziesiętny
    Od: "andrew" <c...@g...pl>

    Witam
    Zauważyłem że na fakturach z Ery kwoty zapisane są w postaci "60.32", czy
    nie powinny być zapisane jako "62,32"? W Polsce obowiązuje przecinek, jako
    separator dziesiętny, nawet są Polskie Normy na to, z tego co wiem.
    A więc czy tak wystawiona faktura jest poprawna?

    W sumie pytam z czystej ciekawości. Słyszałem, że kiedyś US przyczepił się
    komuś do faktury podpisanej jako "orginał" zamiast "oryginał". To ciekawe
    czemu to toleruje ;)

    Andrew

  • 2. Data: 2007-08-01 11:24:03
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Słyszałem, że kiedyś US przyczepił się komuś do faktury podpisanej jako
    > "orginał" zamiast "oryginał". To ciekawe czemu to toleruje ;)

    Może nie przyczepił się, tylko grzecznościowo zwrócił uwagę, żeby wystawiający
    się dalej nie ośmieszał.

    Pamiętam, że kiedys głośno było o wprowadzeniu obowiązku odpowiedniego pisania
    daty na wszystkich dokumentach (bodaj w formacie dd-mm-yyyy). Też zostało to
    olane przez wszystkich. Troche szkoda, ale takie "obywatelskie" standardy trudno
    wymusić.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2007-08-01 12:07:39
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 1 sierpnia 2007 13:24
    (autor Lukasz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8pqb3$mhs$1@news.onet.pl>):

    > daty na wszystkich dokumentach (bodaj w formacie dd-mm-yyyy).

    No to wyjątkowo głupi format. Jedynie słuszny jest RRRR-MM-DD z uwagi na to,
    że jest to norma ISO oraz jest to format poddający się właściwie
    sortowaniu...

    Tam gdzie nie jest ważne sortowanie, w Polsce spotyka się format niemiecki:
    dd.mm.rrrr. Więc jak już ludzi zmuszać do przejścia z niemieckiego na inny,
    to niech to będzie standard ISO, z uwagi na jego zalety.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 4. Data: 2007-08-01 12:43:08
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wrak Tristana" <n...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > to,
    > że jest to norma ISO oraz jest to format poddający się właściwie

    jakiemu sortowaniu, co ty bredziesz?

  • 5. Data: 2007-08-01 13:00:13
    Od: jacki <c...@i...pl>

    witek pisze:

    > jakiemu sortowaniu, co ty bredziesz?

    Rosnącemu / malejącemu

    Andrzej Jackiewicz
    jacki(at)idealan.pl

  • 6. Data: 2007-08-01 13:06:43
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Wrak Tristana <n...@s...pl> naskrobał/a w

    > No to wyjątkowo głupi format. Jedynie słuszny jest RRRR-MM-DD z
    > uwagi na to, że jest to norma ISO oraz jest to format poddający się
    > właściwie sortowaniu...

    A jak świetnie się go odczytuje: dnia dwa tysiące siódmego sierpnia pierwszy.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 7. Data: 2007-08-01 13:09:02
    Od: "andrew" <c...@g...pl>

    "jacki" <c...@i...pl> wrote in message

    > Rosnącemu / malejącemu

    Każdy poprawnie zaprogramowany system (informatyczny) sortuje date według
    wartości, a nie reprezentacji (zatem format wyświetlany może być dowolny i
    nie wpływa na wewnętrzną reprezentację).

    Andrew

  • 8. Data: 2007-08-01 13:11:12
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 1 Aug 2007 07:43:08 -0500, witek napisał(a):

    > jakiemu sortowaniu, co ty bredziesz?

    Tekstowemu - w Excelu jak się nie skonwertuje dat przy wczytaniu txt ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 9. Data: 2007-08-01 14:08:07
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    yyyy-mm-dd daje się ładnie przesortować alfabetycznie i nie trzeba bawić się w
    dekodowanie na liczbę (np. na ilość dni od 1900.1.1) i sortowanie wg tak
    otrzymanej wartości. To znaczne ułatwienie i zgadzam się, że powszechnie
    obowiązującym formatem powinien być raczej yyyy-mm-dd. Pisałem tylko, że problem
    jest z wprowadzeniem standardu, nie wnikając, jaki ten standard powinien być.

    A namieszali dopiero amerykanie z tym swoim idiotycznym mm-dd-yyyy

    --
    Lukasz

  • 10. Data: 2007-08-01 14:49:25
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > A namieszali dopiero amerykanie z tym swoim idiotycznym mm-dd-yyyy

    Bo to debile, to co się dziwisz...

    Pozdrawiam Przemek