  • 121. Data: 2007-08-02 21:39:47
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote in message
    news:f8tgns$vgp$1@news.onet.pl...
    > Ty pewnie powiesz: "roku pańskiego dwa tysiące siódmego, sierpnia dzień
    > drugi". Wolno ci, ale normalne to to nie jest.

    a wlasnie o to chodzi, ze kiedys tak wlasnie bylo. Skocz sobie gdzies do
    biblioteki poprzegladac starodruki.
    Nalezy oddzielic reprezentacje od samej wartosci.

  • 122. Data: 2007-08-02 21:54:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał

    > Hmm, naturalny... ??
    > Co to znaczy naturalny?

    Np. u nas "naturalny" sposób pisania to od lewej do prawej. Naturalny
    bo wszyscy tak piszemy, tak byliśmy uczeni i tak uczymy następnych.
    U Żydów i Arabów jest na odwrót i u nich właśnie tak jest "naturalnie".

    Podobnie naturalne jest noszenie prawej ręki w prawej kieszeni a lewej
    w lewej. Tak jest wygodnie bo to wynika z anatomii. Jak ktoś chce
    odwrotnie to nie ma zakazu, ale na masową skalę to się nie przyjmie.

    > Argument na gruncie zapodanego przykładu niegłupi ale weź pod uwagę,
    > że odpowiadanie na zapytanie o datę to nie jedyna sytuacja, kiedy
    > informacja o dacie jest potrzebna.

    Data w postaci przeznaczonej do czytania/pisania przez człowieka
    powinna być dostosowana do jego wygody, nawyków itd.
    Argument o łatwości sortowania jest absurdalny. Te akrobacje z nazwami
    plików i "bazy danych" w postaci plików tekstowych to jakieś śmieszne
    wynalazki Tristana. Równie dobrze można używać komputera do tłuczenia
    orzechów.
    Tak samo jak potrafię prawidłowo przeczytać datę zapisaną od tyłu
    (czyli rrrr-mm-dd) tak samo nie mam problemu z ustaleniem która z dat
    jest wcześniejsza jeśli mam je zapisane "normalnie" czyli dd.mm.rrrr.
    Człowiek działa inaczej niż komputer i odwrócenie zapisu daty niczego
    mu nie ułatwia.

  • 123. Data: 2007-08-02 22:25:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Aug 2007, witek wrote:

    > Sciągnij sobie acdsee

    Ale ja NIE CHCĘ żadnego "wewnętrznego sortowania" - to *mają być*
    luzem leżące zbiory (.MRW, .JPG, .TIFF) które obrabiam w miarę
    potrzeby (a raczej koniecznosci - wyjaśniałem na .foto.cyfrowa,
    żaden darmowy program nie ma "kompletu funkcjonalności") GIMPem,
    Paint.NETem, PhotoBie, ew. narzędzi do stereo i Hugina nie licząc.
    Jak "posortowanie" ma się sprowadzać do nadania nazwy, która mi
    zapewni widoczność kolejności w filesystemie, to właśnie to
    robię, a "posortowanie wewnątrz programu" (JAKIEGOKOLWIEK programu,
    które nie będzie widoczne z innych programów) mnie NIE urządza.

    Nadto jest jeszcze szczegół: dałeś gwarancję, że nigdy nie oglądałeś
    jak działa przeglądarka graficzna, kiedy ma w katalogu nieco (kilka-
    naście lub więcej) zbiorów RAW (takich, w których w środku nie ma
    "podglądu" JPG).
    Wiedziałbyś czym pachnie "podgląd z sortowaniem w przeglądarce",
    "teeeen żżżżóóóóółłłłwwwww taaaaak szszszszyyyyybkoooo
    uuuuumknąąąąąłłłł" :)

    > i sortuj bo danych z exif. Po to one tam są.

    A wyobraź sobie że wiem ;) - ale tak się dobrze składa, że do
    nadania zbiorom stosownych nazw nie tylko nie muszę ściągać
    ACDSee, bo załatwiłby mi to TotalCommander z wtyczkami ;), ale
    sam aparat umie to na czym mi zależy :) (wrzuca do katalogów
    zawierajacych sortowalną datę - dwa pola trzeba wyciąć, bo
    zawierają kod "kolejnego założenia katalogu w tym samym dniu").
    Po prostu to, że mogę w konkretnym program posortować staje
    się bezużyteczne, jeśli zbiory są potrzebne w różnych programach.
    Najprościej właśnie "wpisać do nazwy" najpotrzebniejsze dane,
    czas dostępu *bez zaglądania do zbioru* jest drastycznie
    lepszy!

    pzdr, Gotfryd

  • 124. Data: 2007-08-02 22:41:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Aug 2007, Wrak Tristana wrote:

    > Zaraz ci heniek powie ,,A kto robi taką amatorszczyznę?'' :-P a witek
    > podbuduje swoje ego słowem SQL i wyjaśni, że należy takie przypadki
    > przepuszczać przez silnik SQL :D

    Wiesz, mi tam rybka, jak to mawiają!
    Tak się składa, że od czasu do czasu oglądam sobie zastosowania, na
    ktorych coś co umie SQLa lubi "spuchnąć" i bazy z rzadka się stosuje,
    ale tu i ówdzie nierelacyjne ;> i jakoś tak nie wykazuję należnego
    szacunku dla rozwiązań które wymagają 10x/100x więcej mocy procesora
    po to żeby zrobić rzecz oczywistą, tak samo nie szczypię się ową
    mocą jeśli moja wygoda ma na tym cierpieć :D a odpalenie hasłem
    SQL kładzie *oba* elementy.
    Ale nie chciało mi się NTG flejma zapuszczać przy słowie "sort" :>

    > Nie, czemu... ODF jest też fajny... A że ISO-8859-2 skopali to fakt,

    Mówisz, że ISO 9001 i pochodne są bardziej użyteczne? :O
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 125. Data: 2007-08-02 22:57:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.08.2007 Henry (k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał/a:
    > A kto robi taką amatorszczyznę?

    Zwykle ci co potrafią a nie są zadowoleni z super "profesjonalych"
    rozwiązań. Podpowiedź - nie wszystko da się załatwić pojedyńczym
    programem, a 2 różne programy nie muszą być ze sobą w kwestiach obróbki
    (traktowania) danych zgodne.

    --
    Marcin

  • 126. Data: 2007-08-02 23:13:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.08.2007 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > Wiedziałbyś czym pachnie "podgląd z sortowaniem w przeglądarce",
    > "teeeen żżżżóóóóółłłłwwwww taaaaak szszszszyyyyybkoooo
    > uuuuumknąąąąąłłłł" :)
    > A wyobraź sobie że wiem ;) - ale tak się dobrze składa, że do

    Ale pewnie nie wiesz ile czasu zajmuje sortowanie kilku tysięcy zdjęć po
    tym całym exifie. Nie zachęcam do przekonywania sie :)

    W kazdym razie zgadzam się z Tobą co do wycietej reszty w całej
    rozciągłości - wystarczy się wybrać w kilka aparatów na jakąś ciekawszą
    wyprawę a po powrocie można by się pochlastać obrabiając bywa że 2-3 tyś
    zdjęć z trzema różnymi prefiksami. A tak wystarczy zadbać o wczesniejszą
    synchronizację daty i czasu, potem zapuścić prosty skrypt co umieszcza
    prefix daty i czasu przed nazwą pliku i nagle wszystko robi się
    automagicznie wymieszane we właściwej chronologicznie kolejności i bez
    problemów sortowalne czym by sie tego nie obrabiało.

    --
    Marcin

  • 127. Data: 2007-08-03 00:27:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Data w postaci przeznaczonej do czytania/pisania przez człowieka
    > powinna być dostosowana do jego wygody, nawyków itd.

    Drobne uzupełnienie: data przeznaczona .... dla człowieka powinna być
    WYŚWIETLANA /WCZYTYWANA dla jego wygody....
    Ma się to nijak do sposobu przechowywania daty. A to akurat powinno być
    wygodne dla komputera, a nie dla człowieka.

  • 128. Data: 2007-08-03 00:34:06
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> wrote in message

> [...]
    > automagicznie wymieszane we właściwej chronologicznie kolejności i bez
    > problemów sortowalne czym by sie tego nie obrabiało.

    A wy oglądacie nazwy plików, czy też ich zawartość.
    A po kiego grzyba w ogóle te pliki sortować. Przecież nikt nie będzie się
    zachwycał jak to pięknie nazwy plików są posortowane.
    Wystarczy, żeby wyświetlały się w oczekiwanej kolejności, a jak leżą na
    dysku... a co mnie to obchodzi.

    Po to jest interfejs pomiedzy plikami a użytkownikiem zwany acdsee na
    przyklad, zeby utworzyć pewną warstwę pośrednią pomiędzy warstwą fizyczną
    (pliki) a warstwą prezentacji (wyświetlanie dla użytkownika)
    A wy na siłę tą warstwę pośrednią usiłujecie sprowadzić do zera i bawicie
    się na poziomie fizycznych plików.
    Toż właśnie po to ta warstwa pośrednia została stworzona, żeby jak
    najbardziej uabstrakcyjnić to na czym się pracuje.
    Inaczej wracamy do epoki kamienia łupanego i systemu zwanego dos.

  • 129. Data: 2007-08-03 00:36:59
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > rozwiązań. Podpowiedź - nie wszystko da się załatwić pojedyńczym
    > programem, a 2 różne programy nie muszą być ze sobą w kwestiach obróbki

    wiesz, na etapie zastosowań domowych odkurzacz przemysłowy nie jest ci
    potrzebny.
    Ale zacznij się bawić w coś wiekszego niż jeden komputer, a zrozumiesz do
    czego służą narzędzia profesjonalne.
    Tak przy okazji, spróbuj posortować pliki otwarte 24/7 w wielodostępie to
    się zdziwisz.

  • 130. Data: 2007-08-03 03:46:36
    Temat: Re: [OT] Re: Separator dziesiętny
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Steel napisał:
    > Poza tym w calym zamieszaniu jedyny problem jest w odczytywaniu daty przez
    > czlowieka.
    Daty są odczytywane jako:
    "dwunasty lutego dwa tysiące czwartego roku", a nie "dwa tysiące
    czwartego roku dwunastego lutego".

    > O ilez wygodzniej jest patrzenie na kolejne daty w stylu:
    > 2004-02-12
    > 2007-06-29
    > 1998-11-30
    >
    > niz
    > 12-02-2004
    > 29-06-2007
    > 30-11-1998

    > w pierwszym przypadku przeczytanie pierwszysch 4 znakow mowi nam ktory
    > rocznikowo jest nowszy, do tego samego potrzeba przeczytac 8(+2 separatory)
    > znakow w drugim przypadku.
    A człowiek czyta znak po znaku? :)

    > Czyli od najbardziej ogolnego przypadku przechodzimy do co raz bardziej
    > szczegolowego... co ulatwia prace
    Może i wygoda jest kwestią względną, ale to jest tak skażone
    biurokratycznym stylem, jak choćby przedstawianie się od nazwiska:
    "Kowalski Jan jestem". Argumentacja ta sama, jak w przypadku dat.

    > Pozdrawiam
    Zresztą grupa psp jest wystarczająco obciążona postami na tematy
    prawnicze, żeby bawić się w OTy na temat stylistyki. Pytanie dotyczyło
    jedynie poprawności takich faktur. EOT z mojej strony, choć oczywiście
    chętni do dyskusji mogą zrobić odpowiednie przekierowanie na inną grupę.

    Pozdrawiam, argothiel