  • 1. Data: 2007-08-01 10:06:37
    Temat: Miałem gorące spotkanie z WKU - Pomocy!
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm>

    Witam

    Dostałem wezwanie do WKU, z wiazku z tym ze jestem absolwentem szkoły
    wyższej, WKU domaga sie dyplomu wiec dyplom dostarczyłem i zaczeły sie
    schody. Po przyjsciu do WKU oswiecono mnie ze moge spodziewac sie na dniach
    wezwania na ponowne stawienie sie na komisje lekarską potem wyznaczą dla
    mnie jednostke, poniewaz niestawialem sie na ich wezwanie do WKU przez 4
    miesiace. Sluzba trwa od 6 tyg do 3 miesiecy dla absolwentów szkol wyzszych,
    a dla mnie przewiduja najdluzszy okres 3 miesiace. Poprosilem grzecznie o
    przeniesienie do rezerwy z wiazku z tym ze mam trudną sytuacje w rodzinie,
    pracuje - mam dobrą prace, splacam kredyt - ich to nie obchodzi bo jest
    ustawa, artykól z 68r. i nie moge sie domagać o przeniesienie do rezerwy bo
    nie mam podstaw prawnych, zapytalem jakie muszą być te podstawy by móc sie
    przeniesc do rezerwy, koleś odpowiedział ze ja ich napewno nie mam i znow mi
    czyta ustawe z 68 roku. Zdenerwowany odpowiedzialem mu ze bede staral sie o
    przeniesienie do rezerwy i zloze odpowiednie pismo, koles polozyl na blacie
    oswiadczenie i kazał mi je podpisać, przeczytałem to oswiadczenie a na nim
    pisze: "Oświadczam iż niebede ubiegał sie o przeniesienie do rezerwy" wiec
    ja mu mowie jeszcze raz: Pan mnie nie rozumie! Chciałbym przenieść sie do
    rezerwy. Pan z WKU krzyknał: Prosze to podpisać! wiec mowie do niego: Prosze
    mi pokazać ustawe która nakazuje podpisywać oswiadczenia! On wkoncu zabral
    to oswiadczenie a jego kolezanka z pracy mowi: "Pojdzie Pan do wojska,
    prosze spodziewać sie wezwania jeszcze w tym tygodniu".
    Moje pytanie co ja moge zrobić, gdzie wysłać stosowne pismo i do kogo o
    przeniesienie do rezerwy? Jakie są szanse ze wogóle mnie przeniosą ?
    Mariusz

  • 2. Data: 2007-08-01 10:09:42
    Temat: Re: Miałem gorące spotkanie z WKU - Pomocy!
    Od: "Karoll" <k...@w...plNOSPAM>

    > Moje pytanie co ja moge zrobić, gdzie wysłać stosowne pismo i do kogo o
    > przeniesienie do rezerwy? Jakie są szanse ze wogóle mnie przeniosą ?
    > Mariusz

    Teraz biorą. ALe jeśli wyjedziesz do irlandii to nie.
    Myślę ze za 1-2 tyg będziesz już w jednostce. To tylko 3 miesiące

  • 3. Data: 2007-08-01 10:21:11
    Od: "Adam Mazur" <c...@a...net.pl-nospam>

    Jakie są szanse ze wogóle mnie przeniosą ?
    Z własnej woli - żadne.
    Prawdopodobnie zafundują Ci nagorszą jednostke za taką postawę.

    Adam Mazur

  • 4. Data: 2007-08-01 10:21:18
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Teraz biorą. ALe jeśli wyjedziesz do irlandii to nie.

    Polityka prorodzinna obecnej władzy w praktyce?

  • 5. Data: 2007-08-01 10:41:34
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > przeniesienie do rezerwy z wiazku z tym ze mam trudn? sytuacje w rodzinie,
    > pracuje - mam dobr? prace, splacam kredyt - ich to nie obchodzi bo jest

    Oooooo, a w jakim banku daja kredyt bez uregulowanego "stosunku" ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 6. Data: 2007-08-01 10:55:03
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Karoll napisał(a):

    > Teraz biorą. ALe jeśli wyjedziesz do irlandii to nie.

    czy wystarczy sie wymeldowac i powiadomic wku ze sie wyjechalo czy
    jeszcze trzeba cos udowadniac no i czy sprawdzaja pozniej czy aby
    przypadkiem nie przebywa w kraju ?

    P.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 7. Data: 2007-08-01 11:26:33
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Moje pytanie co ja moge zrobić,

    Przegapiłeś już pierwszą i najlepszą metodę.
    Nie warto iść na udry z nikim, z kim chce się załatwić jakaś istotną dla
    siebie sprawę. Może nauczy Cię to na przyszłość.

    Teraz to wyluzuj. To nic strasznego tylko parę tygodni bezpłatnego urlopu.
    Jak porozmawiasz w banku to prolongują Ci spłatę kredytu.

    --
    Paweł

  • 8. Data: 2007-08-01 11:31:46
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Oooooo, a w jakim banku daja kredyt bez uregulowanego "stosunku" ?

    W każdym, wystarczy się dobrze dogadać.

    M.

  • 9. Data: 2007-08-01 11:50:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.08.2007 Mariusz <m...@p...fm> napisał/a:
> [...]
    > Moje pytanie co ja moge zrobić, gdzie wysłać stosowne pismo i do kogo o
    > przeniesienie do rezerwy? Jakie są szanse ze wogóle mnie przeniosą ?

    A zatem tak:

    1. jeśli zacząłeś studia w roku 2001 lub wcześniej, to złóż wniosek (nie
    mogą odmówić przyjęcia) i jesteś żołnierzem rezerwy.

    2. jeśli zacząłeś studia później, to o ile odbębniłeś jazdę obowiązkową na
    studiach, to również jesteś już w rezerwie (domyślam się, że tak nie jest)

    3. Od momentu pokazania im dyplomu nie mają prawa wziąć Cię do normalnej,
    9-miesięcznej służby.

    4. Do 3-miesięcznego przeszkolenia absolwentów wziąć Cię mogą, jeśli nie
    spełniasz warunków z pkt. 1. lub 2.

    5. Od pkt 4. zwalnia:
    * kategoria D lub E
    * osiągnięcie wieku 50 lat

    6. Pkt 4. czasowo odracza:
    * wyjazd za granicę, koniecznie z wymeldowaniem się w urzędzie
    miasta/gminy - do czasu powrotu
    * zgoda komendanta na umotywowany wniosek poborowego w kwestii
    konieczności załatwienia przez niego spraw osobistych lub związanych z
    prowadzonym przedsiębiorstwem - od 3 do 12 mcy
    * kategoria B - do 12 miesięcy
    * pobieranie nauki w szkole wyższej lub szkole policealnej - na czas
    pobierania nauki

    7. Żadnych oświadczeń podpisywać nie musisz. W zasadzie niczego podpisywać
    nie musisz. W niektórych kwestiach po prostu zostanie zaprotokołowane, że
    nie podpisałeś, ale to niczego nie zmieni. W pozostałych to jakieś
    nabieranie Cię na jakieś bzdury (nie chce mi się wierzyć w podsuwanie
    papieru o tym, że nie będziesz się ubiegał, bo ustawa nie przewiduje takich
    oświadczeń).

    No to już chyba wiesz, co musisz zrobić. W praktyce - uczyć się nadal, albo
    wyjechać. Potem zameldować się w innym mieście, może 'smród' za Tobą nie
    pójdzie do nowego WKU.

    Możesz też ew. odjąć sobie rękę :) Kat E murowana. :) Popatrz na właściwe
    rozporządzenie i zobacz, a nuż masz jakąś chorobę. Wystarczy mieć np.
    stożek rogówki albo hiperbilirubinę.

    Ostatecznie możesz też iść na to przeszkolenie. Podobno nie jest źle,
    nie ma sie kontaktu z tymi ze służby zasadniczej (tam jest podobno teraz
    coraz gorzej, bo na ZSW dają się "złapać" już niemal wyłącznie tacy, co to
    nie potrafili nawet się zapisać do jakiejś szkoły policelanej albo wyjechać
    na zmywak do Anglii), nikt nie każe sprzątać szczoteczką do zębów korytarza,
    siedzisz z innymi absolwentami i obsługujesz np. urządzenie radarowe. Coś jak
    3-miesięczna mega-laborka na studiach. ;)

    (tak, ja też wolę siedzieć w swoim domu :)
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2007-08-01 11:52:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.08.2007 Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl> napisał/a:

    > czy wystarczy sie wymeldowac i powiadomic wku ze sie wyjechalo czy
    > jeszcze trzeba cos udowadniac no i czy sprawdzaja pozniej czy aby
    > przypadkiem nie przebywa w kraju ?

    Wystarczy się wymeldować "ze zgłoszeniem wyjazdu za granicę" (jest teraz
    taki dziwoląg administracyjny w ustawie o ewidencji ludności). Nikt niczego
    nie sprawdza. Wolno przyjechać do kraju w odwiedziny.

    Dopóki nie dostał biletu, to po wyjeździe go nie powołają, niemniej jeśli
    sprawa jest już u prokuratora, to akurat na to nic nie poradzi.
    --
    Samotnik