  • 1. Data: 2009-08-08 11:05:11
    Temat: Sąsiad tynkuje dom i chce korzystać z mojej działki
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Dom sąsiada stoi dokładnie w granicy. Za kilka dni sąsiad chce docieplać i
    tynkować dom i w związku z tym chce na mojej działce postawić rusztowania i
    mieć udostępnine wejście dla ekipy.
    Sąsiad obiecał naprawić zniszczenia (krzewy i kwiaty na pewno zadeptają).
    Pytanie mam takie, czy mam obowiązek udostępniać sąsiadowi moją działkę, czy
    wynika to z jakichś przepisów?
    Nie zamierzam sąsiadowi kazać tynkować z helikoptera, ale też wolę wiedzieć,
    czy to będzie tylko moja dobra wola, czy tez MUSZĘ wpuścić jego ludzi na
    moją działkę, bo takie są przepisy.
    Jacek

  • 2. Data: 2009-08-08 13:07:45
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Tak, znajdzie się, ale z powodu tych 8 cm nie będę robił problemów. W sumie
    da to 1 m kw powierzchni ale niech mu bedzie.
    Jacek

  • 3. Data: 2009-08-08 18:52:06
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Czy to znaczy, że mogę sąisada pogonić i niech sobie cały dom przesunie o 8
    cm wgłąb swojej działki a potem dociepla?
    Jacek

  • 4. Data: 2009-08-10 12:58:12
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 8 Sie, 13:05, "Jacek" <m...@w...pl> wrote:
    > Dom sąsiada stoi dokładnie w granicy. Za kilka dni sąsiad chce docieplać i
    > tynkować dom i

    Jeżeli teraz stoi w granicy jak piszesz, to jak go dociepli to część
    znajdzie się na twojej działce.

  • 5. Data: 2009-08-10 13:18:50
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    Jacek pisze:
    > Tak, znajdzie się, ale z powodu tych 8 cm nie będę robił problemów. W sumie
    > da to 1 m kw powierzchni ale niech mu bedzie.
    > Jacek

    Ty tak, ale inni z tego powodu by robili zadymę, znam temat bo walczę
    teraz z sąsiadem w sprawie ogrodzenia (w moim wypadku sobie akurat facet
    coś ubzdurał) Z tego co wiem, to jest tylko i wyłącznie twoja dobra
    wola. Takie informacje uzyskałem w gminie gdy zgłaszałem chęć
    postawienia garażu właśnie na granicy.

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2009-08-10 14:35:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
    > Tak, znajdzie sie, ale z powodu tych 8 cm nie bede robi? problemów. W sumie
    > da to 1 m kw powierzchni ale niech mu bedzie.
    > Jacek

    Ciekawe czy ten, ktoremu bedziesz chcial kiedys swoj dom sprzedac bedzie
    sie z tego faktu cieszyl.

  • 7. Data: 2009-08-10 20:40:45
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jacek napisal:
    > Czy to znaczy, że mogę sąisada pogonić i niech sobie cały dom przesunie o 8
    > cm w głąb swojej działki a potem dociepla?

    Tak. Albo niech odkupi od Ciebie ten 1 metr kwadratowy. To nie zarty.
    Facet ci zweza pole zabudowy o te 8 cm i nie licz na to, ze przy
    ewentualnej twojej zabudowie przymknie oko na odleglosci. A po chyba
    dwudziestu latach masz zasiedzenie w dobrej wierze.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek