  • 1. Data: 2009-08-10 06:37:51
    Temat: Art. 286 KK - Wyłudzenie?
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Witam,
    W związku z nową treścią regulaminu wypowiedziałem umowę u "pewnego"
    operatora. Natomiast dzisiaj dzwoniąc do BOK (bo od 1,5 miesiąca nie mam
    odpowiedzi od nich) poinformowano mnie, że została naliczona kara umowna,
    jednak treści nowego regulaminu nie otrzymałem do dnia dzisiejszego. O
    zmianie dowiedziałem się z mediów oraz od znajomych, mimo, że czekałem
    jeszcze dwa miesiące na nową treść regulaminu to się nie doczekałem i
    wysłałem rezygnację bez tego dokumentu. Dzisiaj BOK poinformował mnie, że
    zmiana była, co więcej termin wypowiedzenia bez ponoszenia konsekwencji
    minął 27-maja 2009, jednak dzwoniąc do nich bezpośrednio przed wysłaniem
    pisma z rezygnacją nie potrafiono mi udzielić terminu wypowiedzenia oraz
    daty, kiedy nowa treść regulaminu mi zostanie przesłana, bo podobno nie było
    w systemie takiej informacji, teraz tajemniczo się pojawiła ;) Traktuję to
    jako wprowadzenie w błąd. Czy mogę powyższą sytuację traktować jako
    wyłudzenie w myśl art. 286 kk? Czy jest to przestępstwo zgłaszane do
    prokuratury? Czy zgłaszać tę sytuację do Rzecznika Praw Konsumenta?
    Rzecz jasna będę się jeszcze z nimi kontaktował celem anulowania kary, ale
    chciałbym wiedzieć na czym stoję oraz co mnie "chroni".

    Przemek

  • 2. Data: 2009-08-10 07:08:15
    Temat: Re: Art. 286 KK - Wyłudzenie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gosmo pisze:
> [...]
    > Rzecz jasna będę się jeszcze z nimi kontaktował celem anulowania kary, ale
    > chciałbym wiedzieć na czym stoję oraz co mnie "chroni".

    Daruj sobie. Ty wiesz, że termin na wypowiedzenie liczy się od dnia
    poinformowania o zmianie, skoro operator nie poinformował, to termin
    jeszcze nawet nie zaczął biec. Nie płać kary i tyle.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-08-10 07:22:14
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    > Daruj sobie. Ty wiesz, że termin na wypowiedzenie liczy się od dnia
    > poinformowania o zmianie, skoro operator nie poinformował, to termin
    > jeszcze nawet nie zaczął biec. Nie płać kary i tyle.

    Mogę nie płacić, aż znajdę się w krajowym rejestrze długów a mam w planach
    budowę domu i kredyty będą potrzebe. Lub u drzwi pojawi się komornik z
    nalepkami i mi walnie coś na kineskop, jak ja będę wtedy "modę na sukces"
    oglądał przez naklejkę ;) Wolę to wyjaśnić. Nie chcę od razu lecieć do
    prokuratury, chcę tylko w piśmie napisać co o tym myślę wiedząc na czym
    stoję a oni mają mi odpisać, że anulowali. Ot, taka prosta rzecz.

    Aha, jeszcze jedna rzecz, zmiana regulaminu polegała na wprowadzeniu
    dodatkowych opłat (rozmowa z operatorem, płatne bilingi), więc nie była do
    zmiana w kontekście zmiany prawa czy czegoś podobnego. Równie dobrze mogliby
    napisać, że od od przyszłego miesiąca nie płacę 40zł tylko 400zł
    miesięcznie.

  • 4. Data: 2009-08-10 07:25:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gosmo pisze:

    > Mogę nie płacić, aż znajdę się w krajowym rejestrze długów a mam w planach
    > budowę domu i kredyty będą potrzebe. Lub u drzwi pojawi się komornik z

    To wtedy będzie podstawa, aby zgłosić błędne dane w KRS.

    > nalepkami i mi walnie coś na kineskop, jak ja będę wtedy "modę na sukces"
    > oglądał przez naklejkę ;) Wolę to wyjaśnić. Nie chcę od razu lecieć do

    Przed komornikiem będzie sąd.

    > prokuratury, chcę tylko w piśmie napisać co o tym myślę wiedząc na czym
    > stoję a oni mają mi odpisać, że anulowali. Ot, taka prosta rzecz.

    Prokuratura co do zasady nie jest od anulowania długów. Jeśli Ci tak
    bardzo zależy, to pomyśl nad sądem cywilnym i "stwierdzeniem
    nieistnienia zobowiązania".

> [...]
    > zmiana w kontekście zmiany prawa czy czegoś podobnego. Równie dobrze mogliby
    > napisać, że od od przyszłego miesiąca nie płacę 40zł tylko 400zł

    To raczej była zmiana cennika, a nie zmiana regulaminu. Chyba że
    cennik mają zapisany w regulaminie - dziwne.

    Ponadto być może pospieszyłeś się zbytnio z wypowiedzeniem - aby
    zmiana cennika była skuteczna, trzeba poinformować abonenta, a Ciebie
    nie poinformowano, obowiązuje zatem Ciebie stary cennik.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-08-10 07:34:06
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "gosmo" napisał w wiadomości
> [...]
    > Rzecz jasna będę się jeszcze z nimi kontaktował celem anulowania kary, ale
    > chciałbym wiedzieć na czym stoję oraz co mnie "chroni".

    Na pewno masz na papierze. Idź do BOK-u i zagroź im prokuratorem :)
    Ja jednemu z operatorów wypowiedzialem w kwietniu internet (60zł miesiecznie
    za 5kb/s).
    Rachunki przychodza do tej pory. Z kazdym kolejnym rachunkiem szedlem
    doBOK-u, i probowalem prostowac.
    Oczywiscie zawsze bylem kulturalnie spławiany. Dopiero ostatnio jak
    powiedzialem, ze jak tego nie zalatwia przy mnie,
    to prosto od nich ide do prokuratury oskarzyc ich o wyludzenie, to babki
    wpadly w lekką panike. Zaczely wydzwaniac gdzies po centralach,
    i... okazalo sie., że zadna centrala w ogole nie ma mojego wypowiedzenia.
    Jak by go w ogole nie bylo.
    Ale teraz chyba zostanie to zalatwione.

  • 6. Data: 2009-08-10 07:59:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Ajgor pisze:

> [...]
    > wpadly w lekką panike. Zaczely wydzwaniac gdzies po centralach,
    > i... okazalo sie., że zadna centrala w ogole nie ma mojego wypowiedzenia.

    Sposób równie dobry, jak zagrożenie, że jak nie załatwią sprawy, to
    im nasrasz na środek salonu.

    A oszustwa tutaj nie widzę - przecież wiedziałeś, że umowę
    rozwiązałeś, tym samym nie mogłeś być wprowadzony skutecznie w błąd
    przez operatora co do dalszego obowiązywania umowy.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-08-10 08:32:23
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości news:h5ok0o$i8o$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > A oszustwa tutaj nie widzę - przecież wiedziałeś, że umowę rozwiązałeś,
    > tym samym nie mogłeś być wprowadzony skutecznie w błąd przez operatora co

    Kazdy sposob jest dobry, jesli jest skuteczny. Oczywiscie w granicach prawa.
    A nawiasem mowiac jesli umowa jest rozwiazana, a oni nadal przysylaja
    rachunki, i groza sądem, komornikiem,
    rejestrem dlugow, to to nie jest proba wyludzenia? Przeciez jak by wyslale
    dane do KRD to tam nie beda wiedzieli,
    ze umowa byla wypowiedziana. Wciagna na liste i koniec. Zaczna sie powazne
    kłopoty.
    Na przyklad z kredytem, ktory mam.

  • 8. Data: 2009-08-10 08:48:00
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyslale dane do KRD to tam nie beda wiedzieli,
    > ze umowa byla wypowiedziana. Wciagna na liste i koniec. Zaczna sie

    Jeśli masz już kredyt i go regularnie spłacasz, to nie widzę powodów dla
    których bank mógł wyciągać wobec Ciebie jakieś konsekwencje, tzn. nie
    mieliby podstaw do tego. Ale to tylko takie gdybanie.

  • 9. Data: 2009-08-10 10:19:18
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> naskrobał/a w

    > Prokuratura co do zasady nie jest od anulowania długów. Jeśli Ci tak
    > bardzo zależy, to pomyśl nad sądem cywilnym i "stwierdzeniem
    > nieistnienia zobowiązania".

    Za pozew, czy inną skargę w sądzie cywilnym się płaci, prokurastor jest
    za friko.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 10. Data: 2009-08-10 10:43:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    Goomich pisze:

    > Za pozew, czy inną skargę w sądzie cywilnym się płaci, prokurastor jest
    > za friko.

    A szkoda.

    --
    spp