  • 31. Data: 2016-03-20 13:08:21
    Temat: Re: Rzeplińskiego
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2016-03-19 o 08:41, Danusia pisze:
    > Tylko że on nie jest sędzią TK. Jest osobą wybraną na stanowisko sędziego.
    ale to jest wbrew temu co robi PIS.
    Taka była pierwotna teoria PIS i chciano usunąć "osobę wybraną na
    stonowisko sędziego" ustawą - jeżeli nie odbierze od niego przesięgi PRP
    to traci on ten status. Ale jednak PIS zmienił zdanie uznając, ze sam
    wybór, co zresztą jest w duchu konstytucji, oznacza ze mamy od razu
    sedziego TK. Chyba, ze sam wybór był wadliwy co oznaczałoby, ze nigdy
    nie był wybrany. I teraz tego trzyma się PIS. do pewno stopnia sam
    Rzepliński.
    Kiedy 3-ka "peowskich" sedziow zaczęła kadencja to PIS jeszcze stał na
    poglądzie, ze ich wybór byl formalnie ok, tylko był niekonstytucyjny a
    gdyby PRP ich zaprzysiągł to by nei dało sie juz tego odkręcić.
    Potem PIS uznał, ze jednak usatwa jest ok (skoro sam wybrał na jej
    podstawie 5 nowych sędziów a wczesniej wycofał skargę do TK) tylko
    uznał, ze wybór był wadliwy prawnie (kwestie regulaminu sejmu). Przez to
    okazało się, ze PRP łamał prawo bo nie zaprzysięgł sedziów tylko na
    podstawie oceny procedury sejmowej do której nie ma prawa (konstytucyjny
    rozdział władz).

    --
    @foe_pl

  • 32. Data: 2016-03-20 13:11:37
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2016-03-19 o 19:42, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Nikt nie dyskutowal, nie bylo propozycji A, B, czy C konstytucji. Sorry,
    > ale konstytucja, do ktorej interpretacji potrzeba kilkunastu wybitnych
    > prawnikow i zajmuje im to srednio 3 lata (no chyba, ze we wlasnej sprawie),

    jezeli PRP da ustawę do TK jest ona rozpatrywana natychmiast. Na tym
    polega "bycie strażnikiem KRP" przez PRP. Nie jak to wymyślił PIS, ze na
    ocenie konstytucyjnosci przez PRP.

    --
    @foe_pl

  • 33. Data: 2016-03-20 13:32:08
    Temat: Re: Rzepli?skiego
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 03/20/2016 04:51 PM, Danusia wrote:

    > W Polsce nie ma 1000 konstytucjonalistów. Nie ma ich nawet 100. Być
    > konstytucjonalistą to wykładać prawo konstytucyjne na Uniwersytecie.

    Błędne twierdzenie...

    Być konstytucjonalistą to być prawnikiem specjalizującym się w prawie
    konstytucyjnym. Owszem, większość z nich pewnie w jakimś etapie swojego
    życia wykładała prawo konstytucyjne na uniwersytecie, ale to nie znaczy,
    że do tego zbioru zaliczamy jedynie ludzi, którzy obecnie wykładają
    prawo konstytucyjne na uniwersytecie, co sugerujesz.

    ...a z błędnego twierdzenia można wysnuć dowolnie absurdalne wnioski,
    jak poniżej!

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 34. Data: 2016-03-20 13:44:24
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 03/20/2016 08:04 AM, Smok Eustachy wrote:
    > W dniu 19.03.2016 o 14:58, Tomasz Chmielewski pisze:
    > /.../
    >
    > Co ot jest sprawiedliwośc społęczne i demokratyczne państwo prawa?

    A co to jest "co"?
    A co to jest "jest"?
    A co to jest "sprawiedliwość"?
    A co to jest "społeczne"?
    A co to jest "i"?
    A co to jest "demokratyczne"?
    A co to jest "państwo"?
    A co to jest "prawa"?

    W całej konstytucji nie znalazłem definicji tych słow, więc powinna iść
    do kosza? Ba, w całym zbiorze prawa nie znalazłem definicji tych słow,
    ani odwołań do encyklopedii PWN i słownika języka polskiego - tak więc
    podążając twoim tokiem rozumowania, możemy zignorować zapisy prawne
    które nam się nie podobają, i stosować się tylko do tych, które nam
    odpowiadają?

    > A to?
    >
    > https://logikczytakonstytucjerp.wordpress.com/

    No i świetnie! Zbierz grupę przyjaciół, załóżcie stowarzyszenie,
    przekonywujcie do waszych racji, być może załóżcie własną partię,
    zbierzcie określoną ilość ludzi, która wam umożliwi zmienić konstytucję,
    i już!

    Bo byli już tacy (nota bene z obecnej partii rządzącej), którzy chcieli
    do konstytucji wpisywać Jezusa Chrystusa jako Króla Polski, a Biblię
    zrobić najważniejszym żródłem prawa, z najwyższą mocą prawną w Polsce.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 35. Data: 2016-03-20 15:00:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Danusia d...@w...pl ...

> [...]
    > konstytucyjnego. Dlatego nic dziwnego że bronią Rzepińskiego, to
    > przecież też obrona ich istotnych interesów.

    Nie wiem skąd teza o 1000.
    To ze sedziowie TK przed zasiadaniem w TK nie byli sedziami czy
    konstytucjonalistami to akurat wynik tego jak sie ich wybiera, prawda?

    Natomiast dalsza czesc wywodu to zwykłe banialuki - wszyscy sa w zmowie,
    odrywani od koryta itp - nudne to sie powoli staje.
    Komisja wenecka tez przez chwile była profesjonalna a za chwile stała się
    zła, przepłacona etc. Widzisz schemat?

  • 36. Data: 2016-03-20 15:20:26
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 20.03.2016 o 15:00, Budzik pisze:
    /.../
> [...]
    > odrywani od koryta itp - nudne to sie powoli staje.
    > Komisja wenecka tez przez chwile była profesjonalna a za chwile stała się

    A nie są?
    Oto krytyczne podsumowanie dyskusji:
    http://smocze.opary.salon24.pl/702500,cysorz-legistl
    acji

  • 37. Data: 2016-03-20 15:36:02
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 03/20/2016 11:20 PM, Smok Eustachy wrote:
    > W dniu 20.03.2016 o 15:00, Budzik pisze:
    > /.../
    >>
    > A nie są?

    A ty w zmowie z kim jesteś?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 38. Data: 2016-03-20 15:43:18
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 20.03.2016 o 13:32, Tomasz Chmielewski pisze:
> [...]
    > że do tego zbioru zaliczamy jedynie ludzi, którzy obecnie wykładają
    > prawo konstytucyjne na uniwersytecie, co sugerujesz.

    Wcześniej była mowa o profesorach we wątku. Oczywiście żeby byli
    profesorowie-konstytucjonaliści muszą istnieć
    doktorzy-konstytucjonaliści a nawet magistrzy-konstytucjonaliści.

  • 39. Data: 2016-03-20 15:58:52
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 03/20/2016 11:43 PM, Smok Eustachy wrote:
    > /.../
    >>
    > Wcześniej była mowa o profesorach we wątku. Oczywiście żeby byli
    > profesorowie-konstytucjonaliści muszą istnieć
    > doktorzy-konstytucjonaliści a nawet magistrzy-konstytucjonaliści.

    Budzik mówił o 1000 profesorach prawa.
    Danusia mu na to, że wcale tylu konstytucjonalistów w Polsce nie ma, i
    że nie ma ich nawet stu.

    Problem w tym, że:

    - Budzik nigdy nie twierdził, że w Polsce jest tylu konstytucjonalistów,
    co mu zarzuca Danusia,

    - Budzik nigdy nie twierdził, że w Polsce jest tylu
    profesorów-konstytucjonalistów, co zarzucasz mu ty

    - profesorów są w Polsce tysiące

    - konstytucjonalistów jest w Polsce przynajmniej kilkuset[1]

    Na swojej stronie piszesz:

    Wynika to z zasad logiki itp. "Jeśli A i nie-A to cokolwiek".

    Szkoda tylko, że sam się do tych zasad nie stosujesz.

    Tak więc znowu trollujecie w najlepsze, to jest pewne! Nie jest pewne
    tylko to, z kim jesteś w zmowie!

    [1]
    http://www.nauka-polska.pl/dhtml/raportyWyszukiwanie
    /wyszukiwanieLudzieNauki.fs?lang=pl
    -> więcej kryteriów -> Specjalność zawiera -> prawo konstytucyjne ->
    Liczba znalezionych rekordów: 364

    A to nie jest kompletna baza ludzi z tytułami naukowymi i ich
    specjalnościami.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 40. Data: 2016-03-20 18:48:25