  • 1. Data: 2016-03-18 07:30:34
    Temat: Sprzedawca Allegro nie chce się wywiązać, twierdząc że niska cena była przez pomyłkę.
    Od: "p...@o...pl" <p...@o...pl>

    Witam,

    Chciałbym zapytać do jakiej Instytucji powinienem się zwrócić o pomoc?
    Jakie czynności powinienem wykonać (byłbym wdzięczny w punktach).

    Z góry dziękuję za informację i pozdrawiam - Piotr.

    ------------

    Kupiłem przedmiot w cenie 329+10 (przesyłka) zł na tej aukcji:
    http://allegro.pl/show_item.php?item=6049524669

    Sprzedający zwrócił mi pieniądze i pisze, że przedmiot jest wart 680 zł.
    Sprzedającym jest firma. Tłumaczą, że był błąd w aukcji.
    Potem proponowano mi podwyższenie ceny z 330 zł na 530.

    Ja zaproponowałem, że w tej cenie chciałbym 3 dodatkowe baterie
    oraz ładowarkę. Nasze negocjacje utknęły i już 2 dzień brak odzewu.

    Stąd też moje wcześniejsze pytania:

    Do kogo zgłosić mój problem?
    Wstępnie myślę o PIH, UOKIK, Rzeczniku Praw Konsumenta (?)

    Co po kolei i w jaki sposób wykonać?
    Wydaje mi się, że powinienem naszą korespondencję mail'ową
    wydrukować i wysłać do którejś z tych Instytucji,
    z kopią na adres domowy tej Firmy Sprzedającej (?)

  • 2. Data: 2016-03-18 09:18:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 18 Mar 2016 07:30:34 +0100, p...@o...pl napisał(a):

    > Chciałbym zapytać do jakiej Instytucji powinienem się zwrócić o pomoc?

    Spór formalny w Allegro założyłeś?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2016-03-18 09:41:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Było kiedyś głośno o kupnie samochodu za 50 zł czy jakoś tak.
    Teoretycznie mógłbyś do sądu, ale przy takiej kwocie szkoda czasu i nerwów.
    Ostatnio coś podobnie kupiłem (z www, nie alegro, cena była niska) i podobnie
    odesłali kasę.
    Na alegro zresztą też.
    Kij ich drapał ;-))

    -----

  • 4. Data: 2016-03-18 09:45:22
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 18.03.2016 07:30, p...@o...pl wrote:
> [...]
    > Sprzedającym jest firma. Tłumaczą, że był błąd w aukcji.
    > Potem proponowano mi podwyższenie ceny z 330 zł na 530.

    Z punktu widzenia sprzedawcy może mieć zastosowanie art. 84 kc.

  • 5. Data: 2016-03-18 13:48:52
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Pierdolnij sie mocno w głowe przyglupie wioskowy.

  • 6. Data: 2016-03-18 18:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@o...pl p...@o...pl ...

> [...]
    > wydrukować i wysłać do którejś z tych Instytucji,
    > z kopią na adres domowy tej Firmy Sprzedającej (?)

    A wziałes pod uwage, ze rzeczywiście sie pomylili?
    Tak czy siak - teoretycznie umowa kupna została zawarta.
    Ale sa tez paragrafy na taka pomyłke, wiec troche bedziesz sie musiał
    pokopac z koniem.

    Do kogo zgłosić? Obecnie to chyba do Trybunału Konstytucyjnego! :)))))

  • 7. Data: 2016-03-18 20:38:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-03-16 o 07:30, p...@o...pl pisze:

    > Chciałbym zapytać do jakiej Instytucji powinienem się zwrócić o pomoc?
    > Jakie czynności powinienem wykonać (byłbym wdzięczny w punktach).

    Wystawienie negatywnego komentarza wydaje się jedynym działaniem.