  • 1. Data: 2009-04-14 21:49:24
    Temat: Rozwód w toku, mieszkanie u teściów
    Od: Ślązak <s...@k...org.pl>

    Ave!

    Sytuacja u znajomej rodziny:

    Rozwód w toku, pozew złożył on i się wyprowadził. Ona została z dwójką
    dzieci w mieszkaniu, które - jako jedne z wielu - jest własnością jego
    rodziców, czyli jej teściów. Umowy oczywiście żadnej na wynajem,
    użyczenie/cokolwiek. On uchyla się zupełnie od kwestii mieszkaniowej, bo ma
    gdzie mieszkać w innym mieszkaniu będącym również własnością jego rodziców.
    Ona nie może się dogadać z teściami, co do dalszych losów zajmowanego
    obecnie mieszkania - najchętniej odkupiłaby je po rozwodzie od nich, ale oni
    niebardzo chcą jej sprzedać, albo walą cenę zaporową. Jak teraz wygląda
    sytuacja z punktu widzenia prawa? Teście mogą ją ot-tak wywalić z tego
    mieszkania? A co ze zobowiązaniami dziadków wobec wnuków?
    Poproszę o komentarze.

    --
    Ślązak

  • 2. Data: 2009-04-14 22:01:43
    Temat: Re: Rozwód w toku, mieszkanie u teściów
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ślązak wrote:

    > Jak teraz wygląda sytuacja z punktu widzenia prawa? Teście mogą ją
    > ot-tak wywalić z tego mieszkania? A co ze zobowiązaniami dziadków wobec
    > wnuków?
    > Poproszę o komentarze.

    Mieszka dalej tak jak mieszkała.
    Co do fizycznego wyrzucenia, nie ma takiej możliwości.
    Pozostaje im sąd i eksmisja. Trochę czasu zajmie.

    Dla świętego spokoju własnego i dzieci warto zacząć myśleć gdzie by się
    tu przenieść. Łatwiej znaleźć mieszkanie niż leczyć nerwy.

  • 3. Data: 2009-04-14 22:20:11
    Od: pamana <b...@a...pl>

    > Mieszka dalej tak jak mieszkała.
    > Co do fizycznego wyrzucenia, nie ma takiej możliwości.
    > Pozostaje im sąd i eksmisja. Trochę czasu zajmie.

    a jak sie wyrzuca klientow ktorzy mieszkaja bez umowy(czy nawet z umowa)
    i przestaja placic ?

    wchodzi sie do swojego mieszkania,wystawia ich rzeczy ,wymienia zamki i
    tyle ich widzieli.

    > Dla świętego spokoju własnego i dzieci warto zacząć myśleć gdzie by się
    > tu przenieść. Łatwiej znaleźć mieszkanie niż leczyć nerwy.

    to juz druga sprawa bardziej normalna i naturlana.
    p.

  • 4. Data: 2009-04-14 23:54:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pamana wrote:

    > a jak sie wyrzuca klientow ktorzy mieszkaja bez umowy(czy nawet z umowa)
    > i przestaja placic ?

    poprzez wyrok sądu o eksmisji

    > wchodzi sie do swojego mieszkania,wystawia ich rzeczy ,wymienia zamki i
    > tyle ich widzieli.

    było juz tyle razy, że mi się kolejny raz już nie chce tłumaczyć.
    Pogooglaj trochę na tem temat i napisz jeszcze raz jak już dowiesz się
    trochę więcej.

  • 5. Data: 2009-04-15 06:47:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > wchodzi sie do swojego mieszkania,wystawia ich rzeczy ,wymienia zamki i tyle
    > ich widzieli.

    jak juz chcesz tu pisac, to chociaz miej pojecie o czym piszesz, jak tak kiedys
    zrobisz i trafisz na kumatego "wywalonego" to cie tak zalatwi, ze sie nie
    pozbierasz

  • 6. Data: 2009-04-15 06:53:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 00:20
    (autor pamana
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gs31u5$c9l$2@news.dialog.net.pl>):

    > wchodzi sie do swojego mieszkania,wystawia ich rzeczy ,wymienia zamki i
    > tyle ich widzieli.

    do czasu rozprawy....

    Niestety w Polsce byle żul ma większe prawa niż właściciel mieszkania.

    Zostać okradzionym w czasie wyjazdu wakacyjnego: Kosztowne, ale zapłacisz
    kartą Mastercard.

    Wrócić z wakacji i zastać w mieszkaniu lokatora: Bezcenne. Eksmisja,
    załatwanie lokum zastępczego, w ogóle nie ma róży bez ognia.

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2009-04-15 12:12:53
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 00:20:11 +0200, pamana napisał(a):

    > a jak sie wyrzuca klientow ktorzy mieszkaja bez umowy(czy nawet z umowa)
    > i przestaja placic ?
    > wchodzi sie do swojego mieszkania,wystawia ich rzeczy ,wymienia zamki i
    > tyle ich widzieli.

    LOL.
    Matke z dziecmi, w Polsce? Zycze powodzenia jak bedziesz probowal taki numer
    zrobic. Nie masz bladego pojecia o czym piszesz.
    Ja sie pozbywalem przez rok lokatorow-gnojarzy, a prawda jest taka ze jakby
    w koncu nie ulegli to bujalbym sie dalej bo prawo jest takie ze pomimo iz
    jestem wlascicielem mieszkania, pomimo ze lokator zwyczajnie to mieszkanie
    zasyfia i niszczy, powodujac spadek jego wartosci, to ja niemoglem w sumie
    nic zrobic.

    --
    Mark

  • 8. Data: 2009-04-15 17:19:57
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "pamana" <b...@a...pl> wrote
    > wchodzi sie do swojego mieszkania,wystawia ich rzeczy ,wymienia zamki i
    > tyle ich widzieli.

    Skoro już weszli w posiadanie tego lokalu to tylko sąd może ich posiadania
    pozbawić. Każda inna próba bez wyroku sądu, źle się skończy dla tego co
    próbuje ich wyrzucić na własną rękę. W majestacie prawa wrócą do czasu
    eksmisji, a krewki właściciel może się czasem narazić na zarzuty
    prokuratorskie.