  • 1. Data: 2009-04-14 19:26:07
    Temat: prawo pracy: oświadczenie o chęci porozumienia stron
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    Witam,
    oświadczyłam pracodawcy na piśmie że wyrazam chęć porozumienia stron,
    (dla rychłego odejścia), a ten mi odpisuje:
    "niniejszym jest pani na wypowiedzeniu - z zachowaniem 3 miesiecznego
    okresu",
    przy czym nie napisałam ani słowem ze "wypowiadam umowę"
    tylko ze "wyrazam chęć wypowiedzenia umowy za porozumieniem stron".

    Czy moja interpretacja ze istnieje roznica pomiedzy "wyrażam chęć
    wypowiedzenia"
    a "wypowiedam" jest dobra?

    Wobec tego wypowiedziałam "chęcią" umowę, skoro do porozumienia stron nie
    dochodzi?

  • 2. Data: 2009-04-14 20:44:23
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przy czym nie napisałam ani słowem ze "wypowiadam umowę"
    > tylko ze "wyrazam chęć wypowiedzenia umowy za porozumieniem stron".

    No a on widocznie uznał, że nie chce rozwiązywać umowy za porozumieniem
    stron i rozwiązanie jej nastąpi z 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia.
    BTW - na mój gust nie ma czegoś takiego jak "wypowiedzenie za porozumieniem
    stron". Co najwyżej "rozwiązanie za porozumieniem stron".

  • 3. Data: 2009-04-14 21:15:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

    > Czy moja interpretacja ze istnieje roznica pomiedzy "wyrażam chęć
    > wypowiedzenia"
    > a "wypowiedam" jest dobra?

    Zła.
    Powinnaś napisać, że wyrażasz chęć ROZWIĄZANIA umowy, w przypadku
    porozumienia stron nie ma wypowiedzenia.

  • 4. Data: 2009-04-14 21:29:31
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 14 Apr 2009 22:44:23 +0200, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

> [...]
    >BTW - na mój gust nie ma czegoś takiego jak "wypowiedzenie za porozumieniem
    >stron". Co najwyżej "rozwiązanie za porozumieniem stron".

    To chyba bardziej skomplikowane niz rozwod?...

    A.L.

  • 5. Data: 2009-04-14 21:56:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gs2nrk$104$1@node2.news.atman.pl rv
    <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > a "wypowiedam" jest dobra?
    > Wobec tego wypowiedziałam "chęcią" umowę, skoro do porozumienia stron nie
    Trzeba było nie pisać bełkotu.
    Nie ma czegoś takiego jak wypowiedzenie za porozumieniem stron.
    Skoro wyraziłaś chęć wypowiedzenia umowy (sformułowanie nie jest IMO
    istotne), a nie jej rozwiązania za porozumieniem stron, to jesteś na
    wypowiedzeniu.
    Tak w każdym razie przyjął pracodawca.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2009-04-15 06:24:50
    Temat: Re: prawo pracy: o?wiadczenie o chęci porozumienia stron
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > To chyba bardziej skomplikowane niz rozwod?...

    Żebyś wiedział. Jak sobie do tego dodasz problemy z obliczaniem czasu
    trwania wypowiedzenia w zależności od tego, czy złożyło się je w ostatni
    dzień miesiąca czy w pierwszy kolejnego i czy w trakcie drugiej kwarty
    Księżyca czy trzeciej, to już w ogóle robi się masakra ;-)

  • 7. Data: 2009-04-15 14:59:57
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    > Skoro wyraziłaś chęć wypowiedzenia umowy (sformułowanie nie jest IMO
    > istotne), a nie jej rozwiązania za porozumieniem stron, to jesteś na
    > wypowiedzeniu.
    > Tak w każdym razie przyjął pracodawca.

    z calego zamieszania źle zacytowałam pismo, brzmiało:
    "Wyrażam chęc osiągnięcia porozumienia stron mojej umowy o pracę,
    mającej na celu skrócenie okresu wypowiedzenia i jej rozwiązania po tym
    okresie".

    czy to jest wypowiedzenie umowy? ja twierdze ze tylko chęć,
    niezobowiązująca skoro druga strona nie chce sie porozumieć

  • 8. Data: 2009-04-15 17:45:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > "Wyrażam chęc osiągnięcia porozumienia stron mojej umowy o pracę,
    > mającej na celu skrócenie okresu wypowiedzenia i jej rozwiązania po tym

    Nie, to jest bełkot.
    Można z tego wywnioskować nic albo cokolwiek.

  • 9. Data: 2009-04-15 19:42:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]
    > "Wyrażam chęc osiągnięcia porozumienia stron mojej umowy o pracę,
    > mającej na celu skrócenie okresu wypowiedzenia i jej rozwiązania po tym

    To jest wszystko, tylko nie wypowiedzenie umowy.
    No i może w końcu zdecyduj się - chcesz ją wypowiedzieć czy rozwiązać za
    porozumieniem stron, bo to diametralna różnica.

  • 10. Data: 2009-04-15 20:41:47
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    > To jest wszystko, tylko nie wypowiedzenie umowy.
    > No i może w końcu zdecyduj się - chcesz ją wypowiedzieć czy rozwiązać za
    > porozumieniem stron, bo to diametralna różnica.

    najzwyczajniej chce odejsc natychmiast,
    ale tamta "Strona" nie chce mnie puscić...