  • 1. Data: 2009-04-14 20:26:05
    Temat: publikacja na www
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    witam,

    zalozmy taka sytuacje.

    1. osoba A publikuje na swojej stronie dokument w pdf, ktorego jest autorem.
    prosze, sciagajcie do woli.

    2. sciaga to rowniez osoba B, ktora wrzuca ten dokument na swojej stronie,
    opisujac, ze to jest pobrane ze strony A, A jest autorem, ale pdf jest ciekawy,
    wiec sciagajcie tez ode mnie, ja tylko rozpowszechniam dokument, ktory jest
    ogolnie dostepny w sieci.

    3. i nagle A rozmysla sie i zdejmuje pdf ze strony. czy B ma obowiazek
    zaprzestania udostepniania? czy A moze w jakikolwiek sposob spowodowac, by B
    zdjal ten dokument?

    dzieki za pomoc,
    pozdr, rdx

  • 2. Data: 2009-04-14 20:32:23
    Temat: Re: publikacja na www
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "radxcell" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 3. i nagle A rozmysla sie i zdejmuje pdf ze strony. czy B ma obowiazek
    > zaprzestania udostepniania? czy A moze w jakikolwiek sposob spowodowac,

    Co zawiera ów pdf? Bo to istotne.

  • 3. Data: 2009-04-14 20:35:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 22:26:05 +0200, radxcell napisał(a):

    > 3. i nagle A rozmysla sie i zdejmuje pdf ze strony. czy B ma obowiazek
    > zaprzestania udostepniania?

    Nigdy nie mógł. Sam napisałeś: A zezwolił na ściąganie, a nie na dalsze
    rozpowszechnianie. B mógł plik pobrać, ale nie mógł go dalej
    rozpowszechniać.

    --
    pozdrawiam, Olgierd | http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-04-14 21:15:07
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Robert Tomasik* wrote in <news:gs2sal$gbv$3@inews.gazeta.pl>:
    > Co zawiera ów pdf? Bo to istotne.

    w zasadzie ciekawia mnie dwa przypadki
    a). tworczosc wlasna A.
    b). wykonana przez A schemat ogolnej koncepcji np. uklad okresowy pierwiastkow

    dzieki, pozdr, rdx

  • 5. Data: 2009-04-14 21:16:00
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Olgierd* wrote in <news:pan.2009.04.14.20.35.01@rudak.org>:
    > Nigdy nie mógł. Sam napisałeś: A zezwolił na ściąganie, a nie na dalsze
    > rozpowszechnianie. B mógł plik pobrać, ale nie mógł go dalej
    > rozpowszechniać.

    to w sumie zamyka sprawe.

    dzieki, R

  • 6. Data: 2009-04-14 21:24:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > w zasadzie ciekawia mnie dwa przypadki
    > a). tworczosc wlasna A.
    > b). wykonana przez A schemat ogolnej koncepcji np. uklad okresowy
    > pierwiastkow

    Skoro nie chcesz po ludzku napisać, zatem sam zajrzyj do Prawa Autorskiego
    i ustal, czy opisane przez Ciebie rzeczy podlegają pod ochronę tej ustawy.

  • 7. Data: 2009-04-15 06:58:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 kwiecień 2009 22:26
    (autor radxcell
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <49e4f1bd$1@news.home.net.pl>):

> [...]
    > opisujac, ze to jest pobrane ze strony A, A jest autorem, ale pdf jest
    > ciekawy, wiec sciagajcie tez ode mnie, ja tylko rozpowszechniam dokument,

    A prawo do rozpowszechniania ma? Bo ja nie ma, to nie może... To tak jakbyś
    wydrukował w swojej gazecie felieton od konkurencji pisząc, że to samo
    można poczytać u konkurencji.

    O ile materiał jest objęty PA bez złagodzeń, to już na tym etapie jest źle.

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2009-04-15 10:12:58
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    To tak jakbyś
    > wydrukował w swojej gazecie felieton od konkurencji pisząc, że to samo
    > można poczytać u konkurencji.

    Wiesz, na takiej zasadzie działa np. Tygodnik Angora. ;)

  • 9. Data: 2009-04-15 10:15:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 10:12:58 +0000, jb napisał(a):

    > Wiesz, na takiej zasadzie działa np. Tygodnik Angora.

    Teoretycznie takie coś jest dozwolone na podstawie art. 25 pr.aut. Nie w
    zakresie dowolnych utworów i tylko za zapłatą wynagrodzenia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 10. Data: 2009-04-15 12:19:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 12:12
    (autor jb
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gs4bva$257$1@inews.gazeta.pl>):

    > To tak jakbyś
    > Wiesz, na takiej zasadzie działa np. Tygodnik Angora. ;)

    Ale zapewne na mocy porozumień ze źródłodawcami.

    --
    Tristan