  • 1. Data: 2009-04-14 20:16:11
    Temat: wyludzenie 200zl- co moge zrobic?
    Od: Lukasz <l...@s...bojczuk.net.pl>

    Witam,
    Sytuacja jest nastepujaca: pewna osoba, znajoma znajomych itd..
    zaoferowala w atrakcyjnej cenie paliwo z dowozem do domu, mowiac ze po
    to paliwo jedzie cysterna bezposrednio do orlenu, przedstawi na nie
    certyfikat i moze wystawic fakture. Pozniej zaczal krecic az po trzech
    tygodniach najpierw stwierdzil ze zadnych pieniedzy nie dostal, pozniej
    ze moge isc z tym na policje bo za 200zl nic mu nie zrobia. powyzsze
    stwierdzenia mam w formie sms-ow i wiadomosci na naszej klasie...
    Co moge z tym fantem zrobic? znam przyblizony adres goscia (w krotkim
    czasie jestem w stanie ustalic pelny adres)

    --
    Pozdrawiam!
    Łukasz

  • 2. Data: 2009-04-14 20:31:21
    Temat: Re: wyludzenie 200zl- co moge zrobic?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@s...bojczuk.net.pl> napisał w
    wiadomości news:gs2qum$7cq$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Co moge z tym fantem zrobic? znam przyblizony adres goscia (w krotkim
    > czasie jestem w stanie ustalic pelny adres)

    Złożyć zawiadomienie o przestępstwie.

  • 3. Data: 2009-04-14 20:55:46
    Od: Lukasz <l...@s...bojczuk.net.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Złożyć zawiadomienie o przestępstwie.

    gdzie to sie sklada? co mu za to grozi wedlug prawa a co realnie z ta
    sprawa moze byc?

    --
    Pozdrawiam!
    Łukasz

  • 4. Data: 2009-04-14 21:18:03
    Od: r...@w...pl

    > Użytkownik "Lukasz" <l...@s...bojczuk.net.pl> napisał w
    > wiadomości news:gs2qum$7cq$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Złożyć zawiadomienie o przestępstwie.

    < 250 pln, więc raczej wykroczeniu.

  • 5. Data: 2009-04-14 21:20:25
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 22:55:46 +0200, Lukasz napisał(a):

    > gdzie to sie sklada?

    policja, prokuratura... to jest oszustwo, wiec kwota tych 250zl (?) o
    ktorej on mysli nie ma znaczenia. Moglo byc nawet 10zl

    --
    marcin

  • 6. Data: 2009-04-14 21:21:02
    Od: "Nostradamus" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@s...bojczuk.net.pl> napisał w wiadomości
    > Co moge z tym fantem zrobic?

    Stuknąć się w pustą ózgowniće i obgadać go na naszej klasie))))

  • 7. Data: 2009-04-14 21:28:23
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 14 Apr 2009 22:16:11 +0200, Lukasz
    <l...@s...bojczuk.net.pl> wrote:

> [...]
    >Co moge z tym fantem zrobic? znam przyblizony adres goscia (w krotkim
    >czasie jestem w stanie ustalic pelny adres)

    Zastanowic sie czy ta beznyna nie byla przypadkiem "lewa", bo w razie
    czego to nie tylko on ale i Pan moze niec nieprzyjemnosci...

    A.L.

  • 8. Data: 2009-04-14 21:28:44
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > < 250 pln, więc raczej wykroczeniu.

    Nie, oszustwo jest przestępstwem od kwoty >0zł

  • 9. Data: 2009-04-14 21:43:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@s...bojczuk.net.pl> napisał w
    wiadomości news:gs2t8o$luq$1@inews.gazeta.pl...
    > gdzie to sie sklada? co mu za to grozi wedlug prawa a co realnie z ta
    > sprawa moze byc?

    Co do zasady jest to najprawdopodobniej oszustwo. Najprawdopodobniej, bo
    nie wiemy, czy juz w chwili brania pieniędzy gość miała zamiar z umowy sie
    nie wywiązać. W praktyce los tej sprawy silni zależy od przyjętej przez
    gościa linii obrony.

  • 10. Data: 2009-04-14 21:44:40
    Od: Lukasz <l...@s...bojczuk.net.pl>

    A.L. pisze:
    > Zastanowic sie czy ta beznyna nie byla przypadkiem "lewa", bo w razie
    > czego to nie tylko on ale i Pan moze niec nieprzyjemnosci...

    nie wiem jaka byla czy miala byc i czy wogole byla, zapewnial (co mam na
    pismie) ze legalna, z certyfikatem i ze wystawi na nia fakture wiec
    moglem przypuszczac ze 'prawa', a tansza bo pomija posrednikow?

    --
    Pozdrawiam!
    ?ukasz