  • 1. Data: 2006-09-23 13:03:11
    Temat: Rozwód bez orzekania o winie a alimenty dla zony??
    Od: "INDYGO29" <I...@v...pl>

    Witam Szanownych forumowiczów.
    Mam pytanie takie jak w tytule.
    Czy przy rozwodzie o orzekaniu bez winy mogę mieć zasądzone alimenty na
    rzecz żony??
    Na dziecko oczywiście TAK i bez wniosku o alimenty już płacę żonie pieniądze
    w wysokości 200zł. Wiem że to mało ale zarabiam 640 zł na reke i z czegoś
    musze żyć także ja.
    W przypadku sprawy o alimenty przy moich zarobkach j/w jaka może być suma
    zasądzonych alimentów na dziecko?? A jeśli moga być też zasądzone alimenty
    na rzecz żony to w jakiej wysokości????

    Prosze o odpowiedzi bez oceny tej sytuacji.
    O rzeczową konkretną odpowiedz.
    Jeśli Ktos chce oceniać to zapraszam na maila.
    Pozdrawiam Serdecznie.

  • 2. Data: 2006-09-23 14:34:40
    Od: "mfy" <m...@m...pl>

    Użytkownik "INDYGO29" <I...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zasądzonych alimentów na dziecko?? A jeśli moga być też zasądzone alimenty

    Bez orzekania o winę alimenty moga być zasądzone jedynie na dziecko

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-09-23 15:18:46
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "mfy" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Bez orzekania o winę alimenty moga być zasądzone jedynie na dziecko

    A jakieś argumenty na potwierdzenie swojej tezy?

    Do tej pory byłam przekonana, że KRO mówi wyłacznie o tym, że małżonek
    będący jako jedyny winnym rozpadu nie może domagać się alimentów...

    pozdr

    Monika

  • 4. Data: 2006-09-23 15:34:58
    Od: "mfy" <m...@m...pl>

    > A jakieś argumenty na potwierdzenie swojej tezy?
    >
    > Do tej pory byłam przekonana, że KRO mówi wyłacznie o tym, że małżonek
    > będący jako jedyny winnym rozpadu nie może domagać się alimentów...

    Przed ubeganiem sie o rozwód starałam się dokładnie poznać wszystkie
    szczegóły.
    I tak zostałam poinformowana. "sprawa bez orzekania o winę zazwyczaj trwa
    krócej, bez świadów itp ale nie można domagać się alimentów na siebie." Choć
    nie upieram się, że na 100% mam rację - tak mnie informowli prawnicy i sąd.
    Z reszta czy nie wydaje się logiczne, że jeśli obydwoje chcą się rozwieść i
    żadne nie obwinia współmałżonka o rozpad związku (a tak jest w sprawie bez
    orzekania o winę) to nie ma podstawy, by żądać alimentów? Bo jeśli inaczej
    to jedno by mogło żądac i drugie - więc płaciliby sobie nawzajem? ;)

  • 5. Data: 2006-09-23 15:46:45
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

> [...]
    > bez orzekania o winę) to nie ma podstawy, by żądać alimentów? Bo jeśli
    > inaczej to jedno by mogło żądac i drugie - więc płaciliby sobie nawzajem?

    Alimenty to nie jest kara za spowodowanie rozwodu...

    pozdr

    Monika

  • 6. Data: 2006-09-23 17:02:17
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 23 Sep 2006 17:34:58 +0200, mfy napisał(a):

    > Przed ubeganiem sie o rozwód starałam się dokładnie poznać wszystkie
    > szczegóły.
    > I tak zostałam poinformowana. "sprawa bez orzekania o winę zazwyczaj trwa
    > krócej, bez świadów

    A co to za "informacja" że bez świadków????
    Kompletna bzdura.

    > itp ale nie można domagać się alimentów na siebie." Choć nie upieram się,
    > że na 100% mam rację

    No - masz szczęście ;)

    > - tak mnie informowli prawnicy i sąd.

    Sąd Cię poinformował????

    > Z reszta czy nie wydaje się logiczne, że jeśli obydwoje chcą się rozwieść i
    > żadne nie obwinia współmałżonka o rozpad związku (a tak jest w sprawie bez
    > orzekania o winę) to nie ma podstawy, by żądać alimentów?

    Dlaczego nie ma podstawy?
    Jednej ze stron pogorszył się byt ..... wystarczająca argumentacja by
    wystąpić o alimenty przez współmałżonka (byłego)?

    > Bo jeśli inaczej to jedno by mogło żądac i drugie - więc płaciliby sobie nawzajem?
    ;)

    Obawiam się że nie :)

  • 7. Data: 2006-09-23 17:16:27
    Od: "mfy" <m...@m...pl>

    > A co to za "informacja" że bez świadków????
    > Kompletna bzdura.

    Nie mam na myśli, że odbywją się bez świadków ale że mogą się odbywać (mój
    np) a z tego co wiem, do orzeczenia winy świadkowie są niezbędni

    > Sąd Cię poinformował????

    Sąd - nie w sensie sędzia tylko sąd jako instytucja a dokładnie kancelaria
    ;)

  • 8. Data: 2006-09-23 18:38:24
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur napisał(a):
    > A co to za "informacja" że bez świadków????
    > Kompletna bzdura.

    nie, art.442 kpc

    KG

  • 9. Data: 2006-09-24 19:14:47
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 23 Sep 2006 20:38:24 +0200, kam napisał(a):

    > nie, art.442 kpc

    Ekhmm... przepraszam bardzo... co ma tutaj roszczenie o naprawienie szkody?
    "Szkodą" było zawarcie małżeństwa?
    Możesz przybliżyć związek przywołanego przez Ciebie 442kpc do postępowania
    rozwodowego, gdzie "ktoś" twierdzi iż nie musi być świadków przy "braku
    orzekania o winie"?

  • 10. Data: 2006-09-25 03:43:47
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 24 Sep 2006 21:14:47 +0200, Artur napisał(a):

    > Ekhmm... przepraszam bardzo... co ma tutaj roszczenie o naprawienie szkody?

    Upsss..... sorki ;)
    Ja spojrzałem do kc a nie kpc - stąd mój poprzedni post.