  • 1. Data: 2007-08-03 15:22:21
    Temat: Rozwiązanie umowy o prace na 4-5mcy
    Od: "Gabriel" <b...@w...pl>

    Czy mozna w umowie na okres ponizej 6mcy zawrzeć klauzule
    o mozliwosci wczesniejszego rozwiazania z zachowaniem 2tyg okresu
    wypowiedzenia?
    Jesli obie strony sie zgodza to niby ok, ale wg KP okrees 2tyg i ta
    mozliwosc jest
    dopiero przy umowie na 6 lub wiecej miesiecy to co w sytuacji gdy obie
    strony umowe
    podpisza, a potem ktorejs sie odwidzi i nie przyjmie wypowiedzenia powolujac
    sie na KP.
    Chyba, ze czegos nie doczytalem w KP :)

  • 2. Data: 2007-08-03 15:35:31
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o prace na 4-5mcy
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Fri, 03 Aug
    2007 17:22:21 +0200, Gabriel zeznał(a):

    > Czy mozna w umowie na okres ponizej 6mcy zawrzeć klauzule
    > o mozliwosci wczesniejszego rozwiazania z zachowaniem 2tyg okresu
    > wypowiedzenia?

    można

> [...]
    > strony umowe
    > podpisza, a potem ktorejs sie odwidzi i nie przyjmie wypowiedzenia powolujac

    to będzie to co jest korzystniejsze dla pracownika ;)

    > Chyba, ze czegos nie doczytalem w KP :)

    wszystko doczytałeś

  • 3. Data: 2007-08-03 15:38:41
    Od: "Gabriel" <b...@w...pl>

    > to będzie to co jest korzystniejsze dla pracownika ;)

    Czyli pracodawca nie moze zwolnic ale pracownik moze odejsc?

    > wszystko doczytałeś

    Ciesze sie :D

  • 4. Data: 2007-08-03 15:48:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8vh7m$eqq$1@news.onet.pl Gabriel <b...@w...pl>
    pisze:

    > Czy mozna w umowie na okres ponizej 6mcy zawrzeć klauzule
    > o mozliwosci wczesniejszego rozwiazania z zachowaniem 2tyg okresu
    > wypowiedzenia?
    Można, papier wszystko przyjmie.

> [...]
    > strony umowe
    > podpisza, a potem ktorejs sie odwidzi i nie przyjmie wypowiedzenia
    Wypowiedzenia nie można nie przyjąć (w sensie skuteczności przedstawienia
    oswiadczenia woli przez strone wypowiadającą).

    > powolujac sie na KP.
    Będzie sąd pracy, który rozstrzygnie czy zawarcie zapisu o możliwości
    wypowiedzenia umowy o pracę na czas poniżej 6 m-cy (nieprzewidywane przez
    KP) jest dla pracownika korzystniejsze od zapisów prawa pracy czy nie. Jeśłi
    nie, to wypowiedzenie będzie nieskuteczne.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-08-03 15:57:28
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Fri, 03 Aug
    2007 17:38:41 +0200, Gabriel zeznał(a):

    > Czyli pracodawca nie moze zwolnic ale pracownik moze odejsc?

    zbyt daleko idący wniosek ;)

    Jotte napisał ładnie

  • 6. Data: 2007-08-03 16:06:46
    Od: "Gabriel" <b...@w...pl>

> [...]
    > KP) jest dla pracownika korzystniejsze od zapisów prawa pracy czy nie.
    > Jeśłi nie, to wypowiedzenie będzie nieskuteczne.

    Pracownik chce odejsc pracodawca powoluje sie na KP.
    Sad mowi, ze pracownik ma wiecej korzysci odchodzac czyli korzystniejszy
    jest zapis
    niz KP.

    Pracodawca chce zwolnic pracownika bo jest " w miare" ale nie "super"
    pracodawca wypowiada umowe, pracownik idzie do Sadu, sad uznaje
    racje pracownika.

    Dobrze rozumuje?
    Jesli tak to w przypadku gdy Sad uzna ze pracodawca nie moze zwolnic
    pracownika,
    to pracownik moze zadac odszkodowania jakiegos czy po prosu wraca do pracy?

  • 7. Data: 2007-08-03 16:14:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8vjr5$l16$1@news.onet.pl Gabriel <b...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > Pracodawca chce zwolnic pracownika bo jest " w miare" ale nie "super"
    > pracodawca wypowiada umowe, pracownik idzie do Sadu, sad uznaje
    Mniej więcej.

    > Jesli tak to w przypadku gdy Sad uzna ze pracodawca nie moze zwolnic
    > pracownika,
    > to pracownik moze zadac odszkodowania jakiegos czy po prosu wraca do
    > pracy?
    Art. 45, 47 i 47^1 KP.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-08-03 16:15:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8vj98$75m$1@nemesis.news.tpi.pl stern <s...@n...to>
    pisze:

    > Jotte napisał ładnie
    Dzięki :)

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-08-06 07:58:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 03 Aug 2007 17:38:41 +0200, Gabriel napisał(a):

    > Czyli pracodawca nie moze zwolnic ale pracownik moze odejsc?

    To nie jest takie proste. Są mi znane wyroki sądów dotyczące problemu
    skrócenia/wydłużenia okresu wypowiedzenia względem wartości kodeksowej.
    Według twojego rozumowania powinno to skutkować możliwością skrócenia
    wypowiedzenia przez pracownika lub wydłużenia przez pracodawcę. Sądy
    uznaja jednak, że zapis o takim skróceniu lub wydłużeniu jest jednym
    zapisem i albo w całości obowiązuje albo nie. W każdym wypadku trzeba
    oceniać czy właśnie tak czytany w całości zapis był korzystny
    dla pracownika w momencie podpisywania umowy.