  • 1. Data: 2004-01-21 13:47:27
    Temat: Re: Rozpad dwuosobowej s.c. - jak zrobic?
    Od: M...@o...pl (KaMil)

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał:

    Boszu - o co wy sie sprzeczacie. Czy tak trudno przeczytac raz jeszcze
    pytania ? Po co smiecic grupe ?

    >Totez nie ocenialem pytaia,
    Czy 'zle pytanie' to nie jest ocena ?

    >sie domyslic o co
    Domyslec, jesli juz ;)

    >Czlowiek mial NIP spolki i ma NIP swoj to juz 2 nip-y.
    Boszu cos ci sie po... pomylilo ;-D Nr nip ma kazdy dorosly obywatel i
    to niezaleznie czy prowadzi dzialalnosc i czy jest platnikiem vat.
    Jesli spolka na nadany nr nip, to spolka jest jej wlascicielem, a nie
    kazdy ze jej wspolnikow. Nie uzywa go kazdy dowolny wspolnik zamiennie
    ze swoim tylko spolka i TYLKO ona.

    >No wiec zmienilo sie to, ze byl wspolnik, a go nie ma - bo nie ma spolki.
    Przeciez nic sie nie zmienilo. Spolke stworzyly dwie osoby i jej
    nadano nr. Zakonczeniu dzialalnosci nic nie zmienia, bo nie mozna
    usunac dane jednego wspolnika i nr pozostawic jednosobowej s.c.
    [prawnie nia ma takiej]. Po zmianie bylby bezsens, bo we wpisie byloby
    jedno nazwisko.

    >No wlsine i TEN nip teraz bedzie nipem PODATNIKA VAT
    Ten nip bedzie nipem ? O czym Boszu piszecie ? TEN nip 'przejdzie' do
    historii (wraz z zamknieta spolka) i NICZYM, ani NICZYIM sie nie
    stanie.

    >Nie bylo.
    Oj Boszu, Boszu czas do okulisty !
    Przeciez "Matej" <s...@s...pl> wyraznie napisał:
    >Jeden ze wspolnikow prowadzi dodatkowo, osobno wlasna dzialalnosc
    >i posiada swoj wlasny REGON,
    Do tego pytal o zmiane we 'wpisie do ewidencji' i o nowy 'REGON', a
    nie pytal o nip ani o urzad skarbowy.
    Mam nadzieje, ze teraz juz wszystko rozumiesz ;)

    KaMil

  • 2. Data: 2004-01-21 14:16:04
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    KaMil wrote:

    > bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał:
    >
    > Boszu - o co wy sie sprzeczacie. Czy tak trudno przeczytac raz jeszcze
    > pytania ? Po co smiecic grupe ?

    Szanowny KaMilu

    Wiele razy otrzymywalem podziekowania od nieszczesnych pytaczy,
    ktorzy po takiej odpowiedzi narobiliBY sobie bagna, gdyby nie
    odpowiedz na pytanie ktore CHIELI postawic a nie postawili.

    > Czy 'zle pytanie' to nie jest ocena ?

    Nie jest to ocena pytania, lecz wyrazeineprzypuszczeina, ze pytajacy o co
    innego putal.

    Nie ma to niz wspolnego z "watrosciowaniem" pytaina,
    lecz jest proba odgadniecia intencji.

> [...]
    > Jesli spolka na nadany nr nip, to spolka jest jej wlascicielem, a nie
    > kazdy ze jej wspolnikow. Nie uzywa go kazdy dowolny wspolnik zamiennie

    Tylko ze nei kazdy jest tak genialny jak Pan KaMil.
    I po odpowiedzi ze nic nie trzeba zglaszac moglby nei wyrejestrowac
    dzialnosci w US(VAT) - oczywiscie nie odpowiadacie za skutki swych
    wypowiedzi tu. Podatnik odpowiada za siebie.

    Oto cytat z mojej oryginalnej odpowiedzi

    ------

    > Spółka to przecież umowa między już instniejącymi dwoma odrębnymi
    > podmiotami ! Każdy już jest przedsiębiorcą.
    ------

    czyli mozna naiwnie sadzic, ze zadnych krokow nie trzeba poczyinac,
    kazdy jest przedsiebiorca.

    > Przeciez nic sie nie zmienilo.

    Zmienia sie to ze NIE MA SPOLKI a byla..

    > Spolke stworzyly dwie osoby i jej
    > nadano nr. Zakonczeniu dzialalnosci nic nie zmienia, bo nie mozna
    > usunac dane jednego wspolnika i nr pozostawic jednosobowej s.c.

    I ktos moglby zrozumiec - inc sie nie zmienia - mozna dzialac dalej..

    A to NIEPRAWDA.
    Trzeba WYREJESTROWAC SPOLKE, zaplacic VAT od remanentu zlozyc odpowiednie
    deklaracje. Nie mozna ot tak po prostu "zamiast nip spolki od dzis pisze
    swoj - i juz". Ktos skorzysta z takiej rady i bedzie klopot nielada.

    > [prawnie nia ma takiej]. Po zmianie bylby bezsens, bo we wpisie byloby
    > jedno nazwisko.

    Wiec trzeba uaktualnic WPIS DO EWIDENCJI i zrobic korekte zgloszen NIP.

    > Ten nip bedzie nipem ? O czym Boszu piszecie ?

    Czytak szanowny KaMilu uwazniej.

    Ten NIP, ktory podatnik dotad uzywal do Pit-a TERAZ po zmianie dzialanosci
    na jednoosobowa +VAT BEDZIE NIPEM PODATNIKA VAT. Czy to tak trudno
    zrozumiec ?

    > TEN nip 'przejdzie' do
    > historii (wraz z zamknieta spolka) i NICZYM, ani NICZYIM sie nie
    > stanie.

    TAMTEN przejdzie... ten drugi jest "na cale zycie"...

    > Oj Boszu, Boszu czas do okulisty !

    OK tu rzeczywiscie nie sprawzilem - ale teraz sprawdzilem
    sprawdzilem CO KOMENTOWALEM..

    > Po co mu druga dz.g. ? Rozszerza zakres pierwszej, prowadzone na
    > własne imię i nazwisko.

    otoz to ze nie PO CO mu druga, lecz ze niemoze miec drugiej bo GD na wlasny
    rachunek JEST JEDNA.

    Nie nasza sprawa jest "po co mu druga". Wazniejsze jest ze drugiej miec NIE
    MOZE. Bo po takiejporadzie czlowiek moze dojsc do wniosku ze wie po co mu
    druga - ta druga ma ryczalt a ta ma KPiR (na przyklad).
    Skorzysta z rady i lezy...
    NIE MOZE miec DRUGIEJ i uzywac TEGO SAMEGO regonu
    A moze ta druga ma REGON i nie jest platnikiem VAT ?
    I czlowiek skorzysta ze "Po co mu" i bedzie dzialal tak jakby mial druga...
    az mile panie z US sie olapia i zrujnuja biedaka..

    [...]

    > Do tego pytal o zmiane we 'wpisie do ewidencji' i o nowy 'REGON', a
    > nie pytal o nip ani o urzad skarbowy.

    To TYM BARDZIEJ grozne dla niego, gdy "skorzysta z rady"
    i dojdzie do wniosku, ze potrzebna mu druga..

    > Mam nadzieje, ze teraz juz wszystko rozumiesz ;)

    Rozumie.
    W polemice na polemike nie sprawdzilem jednej rzeczy,
    NADAL uwazam, ze czlowiek dostal odpowiedz, ktora mogla
    mu pomoc napytac sobie sporych klopotow.

    > KaMil

    Boguslaw