    From: M...@o...pl (KaMil)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozpad dwuosobowej s.c. - jak zrobic?
    Date: Wed, 21 Jan 2004 13:47:27 GMT

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał:

    Boszu - o co wy sie sprzeczacie. Czy tak trudno przeczytac raz jeszcze
    pytania ? Po co smiecic grupe ?

    >Totez nie ocenialem pytaia,
    Czy 'zle pytanie' to nie jest ocena ?

    >sie domyslic o co
    Domyslec, jesli juz ;)

    >Czlowiek mial NIP spolki i ma NIP swoj to juz 2 nip-y.
    Boszu cos ci sie po... pomylilo ;-D Nr nip ma kazdy dorosly obywatel i
    to niezaleznie czy prowadzi dzialalnosc i czy jest platnikiem vat.
    Jesli spolka na nadany nr nip, to spolka jest jej wlascicielem, a nie
    kazdy ze jej wspolnikow. Nie uzywa go kazdy dowolny wspolnik zamiennie
    ze swoim tylko spolka i TYLKO ona.

    >No wiec zmienilo sie to, ze byl wspolnik, a go nie ma - bo nie ma spolki.
    Przeciez nic sie nie zmienilo. Spolke stworzyly dwie osoby i jej
    nadano nr. Zakonczeniu dzialalnosci nic nie zmienia, bo nie mozna
    usunac dane jednego wspolnika i nr pozostawic jednosobowej s.c.
    [prawnie nia ma takiej]. Po zmianie bylby bezsens, bo we wpisie byloby
    jedno nazwisko.

    >No wlsine i TEN nip teraz bedzie nipem PODATNIKA VAT
    Ten nip bedzie nipem ? O czym Boszu piszecie ? TEN nip 'przejdzie' do
    historii (wraz z zamknieta spolka) i NICZYM, ani NICZYIM sie nie
    stanie.

    >Nie bylo.
    Oj Boszu, Boszu czas do okulisty !
    Przeciez "Matej" <s...@s...pl> wyraznie napisał:
    >Jeden ze wspolnikow prowadzi dodatkowo, osobno wlasna dzialalnosc
    >i posiada swoj wlasny REGON,
    Do tego pytal o zmiane we 'wpisie do ewidencji' i o nowy 'REGON', a
    nie pytal o nip ani o urzad skarbowy.
    Mam nadzieje, ze teraz juz wszystko rozumiesz ;)

    KaMil