  • 61. Data: 2019-07-16 16:16:10
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-07-16 o 14:34, Liwiusz pisze:

    > Tak, nieprawda, ponieważ nie istnieje coś takiego jak "wyrok nakazowy".

    Istnieje.
    https://www.infor.pl/prawo/prawo-karne/postepowanie-
    karne/274845,Co-to-jest-wyrok-nakazowy.html

    > Istnieją nakazy zapłaty, ale pełnią one coś w rodzaju funkcji
    > "zaproszenia do sprawy" albo "zapytania, czy pozwany się zgadza" i jeśli
    > ktoś się nie zgadza z zasądzonym roszczeniem, może podjąć odpowiednie
    > kroki. Za to istotnie usprawnia to procedurę, bo w większości spraw,
    > gdzie pozwany nie planuje wnosić zarzutów, pozwala to ograniczyć
    > konieczność wyznaczania terminów rozpraw, jak również zasądzane koszty
    > procesu (i opłata sądowa, i koszty pełnomocnictwa są mniejsze, jeśli
    > sprawa zakończy się nakazem zapłaty).

    I jeśli się nie odwołasz to masz na koncie wyrok sądowy a nie tylko
    "zaproszenie do sprawy" czy "zapytania, czy pozwany się zgadza".

    O głośnym wyroku nie nakazowym pewna pani z telewizji kontra
    znany pisarz nie wspomnę. Pan o sprawie i wyroku dowiedział się
    dopiero od komornika. To jest otaczająca nas rzeczywistość
    a nie twoje brednie.

    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2019-07-16 16:37:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 16:16, RadoslawF pisze:

    > Istnieje.
    > https://www.infor.pl/prawo/prawo-karne/postepowanie-
    karne/274845,Co-to-jest-wyrok-nakazowy.html

    Ale dyskutujemy o roszczeniach cywilnych, a nie sprawach karnych.

    > I jeśli się nie odwołasz to masz na koncie wyrok sądowy a nie tylko
    > "zaproszenie do sprawy" czy "zapytania, czy pozwany się zgadza".

    Tak samo, jakbyś dostał zaproszenie na rozprawę i olał temat. Sąd nie
    jest jasnowidzem, aby wiedzieć, że pozwany się nie zgadza z roszczeniem,
    a absurdem byłoby zasądzanie tylko w przypadku takiej zgody pozwanego.

    Masz nieaktualne informacje:
    https://www.tvp.info/37910752/piekara-kontra-wellman
    -sad-apelacyjny-cofnal-wyrok

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2019-07-16 17:19:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2019 o 08:42, Liwiusz pisze:

    > Rozumiem, że uważasz, że można kogoś zobowiązać do zapłaty, podrabiając
    > jego podpis?

    Tak.

    Shrek

    --
    Shrek

  • 64. Data: 2019-07-16 17:28:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2019 o 08:54, Liwiusz pisze:

> [...]
    > postaci jednej kreski, a grafolog na tej podstawie uznaje, że "nie można
    > wykluczyć, że ta jedna kreska mogła być położona przez poszkodowanego",
    > to znaczy, że mamy błędnie sporządzoną opinię, ponieważ powinna ona
    > brzmieć "nie wiadomo, czy podpis pochodzi z ręki poszkodowanego".
    > Postępowanie odmienne prowadzi do absurdalnego wniosku, że fałszując
    > umowę najlepiej podpisać się w formie jednej kreski, ponieważ wówczas
    > biegły z zakresu pisma ręcznego uzna, że nie może wykluczyć, iż kreskę
    > tę mogła położyć dowolna osoba na ziemi.

    Mam propozycję. Wygląda na to, że się na tym znasz i nie ma żadnego
    niebezpieczeństwa. Ja jednak jestem trochę nie przekonany. Mnie i
    zapewne wielu innych przekonałoby gdybyś zamieścił w necie zdjęcie
    dowodu z dwóch stron i kartki z podpisem. W końcu nie ma się czego bać -
    prawda?

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2019-07-16 18:01:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Np. ostatnio jakąś spółkę ukradli.

    -----
    > Podaj choć jeden przykład wyroku, w którym zobowiązuje się kogoś do spłaty umowy,
    na której był sfałszowany podpis.

  • 66. Data: 2019-07-16 18:02:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Słyszałeś o wyrokach zaocznych?

    -----

  • 67. Data: 2019-07-16 18:05:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Włącz TV, chyba najlepiej Polsat.

    -----

  • 68. Data: 2019-07-16 18:05:50
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-07-16 o 16:37, Liwiusz pisze:

    karne/274845,Co-to-jest-wyrok-nakazowy.html

    > Ale dyskutujemy o roszczeniach cywilnych, a nie sprawach karnych.

    Przykład w sprawie cywilnej też był.

    > Tak samo, jakbyś dostał zaproszenie na rozprawę i olał temat. Sąd nie
    > jest jasnowidzem, aby wiedzieć, że pozwany się nie zgadza z roszczeniem,
    > a absurdem byłoby zasądzanie tylko w przypadku takiej zgody pozwanego.

    Jak rozumiem przyznajesz że jednak wyrok z powodu nie zrealizowanego
    "zaproszenia" można jednak dostać.

    > Masz nieaktualne informacje:
    > https://www.tvp.info/37910752/piekara-kontra-wellman
    -sad-apelacyjny-cofnal-wyrok

    Mam aktualne.
    Piekara to piesek łańcuchowy aktualnie rządzącej partii to wybronili
    go zresztą niezgodnie z obowiązującym prawem.
    Wyroków dotyczących zwykłych obywateli nikt nie anulował.
    A rozmawiamy o zwykłych ludziach a nie tylko o poplecznikach władzy.
    Prawda?

    Pozdrawiam

  • 69. Data: 2019-07-16 18:06:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.google.pl
    np.:
    www.google.pl/search?q=kredyt+komornik+podrobiony+po
    dpis

    -----

  • 70. Data: 2019-07-16 18:47:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Masz nieaktualne informacje:
    >https://www.tvp.info/37910752/piekara-kontra-wellma
    n-sad-apelacyjny-cofnal-wyrok

    Ale cofnal po egzekucji czy przed ?

    Tylko zaraz - sprawa swieza, jak to sie stalo w naszym wspanialym
    systemie,
    ze nie zostal powiadomiony, szczegolnie ze jesli wierzyc tvp, to

    "pisma z sądu były wysyłane na adres, pod którym nigdy nie mieszkał i
    o wyroku dowiedział się od komornika. "

    J.