  • 71. Data: 2019-07-16 19:02:48
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5d2dbcd7$0$17362$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2019-07-16 o 13:47, J.F. pisze:

    >Nowy adres w banku to tylko część tego, co będzie komornik mógł
    >sprawdzać, i w sumie lepiej, aby te czynności wykonywał komornik za
    >opłatą (który ma odpowiednie kadry do tego), niż ten biedny sędzia,
    >który jednak powinien się skupić na sądzeniu, a nie czynnościach
    >administracyjnych.

    A to w sadzie nie ma odpowiedniego sekretariatu ?

    Ale moze i slusznie ze komornik sprawdzi ... bedzie kogo skarzyc w
    razie wpadki, immunitetu nie ma :-)
    Ale zaraz - komornik nie ma jakiegos rejonu dzialania ?

    >Pod warunkiem, że awizowanie odbyło się pod adresem zamieszkania
    >adresata.

    Zamieszkania, zameldowania, czy to juz wina skazanego, ze sie nie
    zameldowal pod adresem zamieszkania ?

    >Nie znam sprawy.

    https://www.pudelek.pl/artykul/114679/komornik_zajal
    _konto_lisa_po_przegranym_procesie_z_pawlowicz_kores
    pondencje_przyjeli_domownicy_i_ja_podpisali/

    >Nie trzeba sprawdzać co tydzień, o zmianie "aktywności" powiadamiają
    >mailem.

    A ja bym sobie zyczyl mailem, sms, i jeszcze normalnie listem - bo
    mail to moze trafic do spamu.

    >...więc nie używaj argumentu o jakimś ogłoszeniu na tablicy. Kto
    >chce, dostaje wiadomości prosto na skrzynkę pocztową. Czy to nie jest
    >marzenie tych od "urzędowego adresu e-mail"? :)

    Ruch w dobra strone, tylko aby sie na tym nie skonczylo, bo przeciez
    obywatel mogl sobie sprawdzic ..

    >Była partnerka. A spółdzielni się z rozwodów z konkubiną nie zwierzam
    >:)

    No ale nie powinna byc jakos powiadomiona, ze teraz kto inny ma placic
    ?

    >W sensie, czy można świadomie spróbować oszukać system?
    >Przy spełnieniu trzech warunków: pozwany nie jest nigdzie
    >zameldowany, list przyjdzie awizowany i przekona się sąd, że został
    >uprawdopodobniony fakt, że adresat tam mieszka.

    Tyle teoria, a praktyka ?
    To sie juz nie zdarza?

    Jak swiadcza przyklady - sie zdarza ...

    >Jak wejdą przepisy o doręczeniach przez komornika, to można uznać, że
    >system będzie domknięty całkowicie - oczywiście oszustwa zawsze są
    >możliwe w każdej branży - na przykład podstawianie fałszywych
    >sąsiadów, którzy komornikowi zaświadczą, że ta pani obok w drzwiach,
    >to tam mieszka, tylko dużo pracuje :)

    Ja sie tam sasiadami nie interesuje ...

    J.

  • 72. Data: 2019-07-16 19:11:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 17:19, Shrek pisze:

    > Tak.

    Podaj choć jedno orzeczenie tak twierdzące.

    --
    Liwiusz

  • 73. Data: 2019-07-16 19:13:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 18:02, ąćęłńóśźż pisze:
    > Słyszałeś o wyrokach zaocznych?

    Słyszałem. Nie jest on wydawany bez wiedzy pozwanego.

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2019-07-16 19:16:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 18:05, RadoslawF pisze:

    > Przykład w sprawie cywilnej też był.

    Ale nie był to wyrok nakazowy.

    > Jak rozumiem przyznajesz że jednak wyrok z powodu nie zrealizowanego
    > "zaproszenia" można jednak dostać.

    Oczywiście. Gdyby warunkiem zasądzenia roszczenia była realizacja
    zaproszenia przez pozwanego, to uniemożliwiłoby to zasądzanie
    jakichkolwiek roszczeń.

    > Mam aktualne.
    > Piekara to piesek łańcuchowy aktualnie rządzącej partii to wybronili
    > go zresztą niezgodnie z obowiązującym prawem.
    > Wyroków dotyczących zwykłych obywateli nikt nie anulował.
    > A rozmawiamy o zwykłych ludziach a nie tylko o poplecznikach władzy.
    > Prawda?

    Nieprawda, w podobnych okolicznościach wielu zwykłych ludzi dostało
    wzruszenie klauzuli wykonalności, bo korespondencja była kierowana pod
    błędny adres.

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2019-07-16 19:19:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 18:06, ąćęłńóśźż pisze:
    > www.google.pl
    > np.:
    > www.google.pl/search?q=kredyt+komornik+podrobiony+po
    dpis

    Pierwszy niepłatny link - nic o sprawie sądowej nie ma, prawdopodobnie
    egzekucja była na podstawie BTE, który już nie obowiązuje, więc temat
    nieaktualny.

    Daj konkretny link, gdzie sąd stwierdza, że co prawda podpis jest
    podrobiny, ale pozwany ma płacić.

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2019-07-16 19:20:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 18:47, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    -sad-apelacyjny-cofnal-wyrok

    > Ale cofnal po egzekucji czy przed ?
    >
    > Tylko zaraz - sprawa swieza, jak to sie stalo w naszym wspanialym systemie,
    > ze nie zostal powiadomiony, szczegolnie ze jesli wierzyc tvp, to
    >
    > "pisma z sądu były wysyłane na adres, pod którym nigdy nie mieszkał i o
    > wyroku dowiedział się od komornika. "

    O ile dobrze pamiętam, listy były wysyłane na adres zameldowania
    pozwanego, ale on tam nie mieszkał.

    --
    Liwiusz

  • 77. Data: 2019-07-16 19:23:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 19:02, J.F. pisze:

    > A to w sadzie nie ma odpowiedniego sekretariatu ?

    Do tego typu czynności nie ma.

    > https://www.pudelek.pl/artykul/114679/komornik_zajal
    _konto_lisa_po_przegranym_procesie_z_pawlowicz_kores
    pondencje_przyjeli_domownicy_i_ja_podpisali/

    Jakoś mi nie żal :)

    > A ja bym sobie zyczyl mailem, sms, i jeszcze normalnie listem  - bo mail
    > to moze trafic do spamu.

    TO zadbaj o to, aby twój mail nie ukrywał przed tobą niepotrzebnie listów.

    > No ale nie powinna byc jakos powiadomiona, ze teraz kto inny ma placic ?

    Nie, nie byłem stroną umowy najmu, ani żadnym członkiem spółdzielni czy
    kimś takim.

    > Ja sie tam sasiadami nie interesuje ...

    Czyli powiesz, że nie wiesz - tym lepiej dla sąsiada.

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2019-07-16 19:42:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2019 o 19:11, Liwiusz pisze:

    > Podaj choć jedno orzeczenie tak twierdzące.

    Jak twierdzące? "niniejsze orzeczenie potwierdza, że wystarczy podpis
    nowaka, żeby ścigać kowalskiego"?

    A wiesz, że to że nie ma takiego orzeczenia, że przez kradzież można
    stać się właścicielem kradzonego dobra nie zmienia faktu, że tak właśnie
    się stało?

    --
    Shrek

  • 79. Data: 2019-07-16 19:47:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-16 o 19:42, Shrek pisze:

    > Jak twierdzące? "niniejsze orzeczenie potwierdza, że wystarczy podpis
    > nowaka, żeby ścigać kowalskiego"?

    Temat zaczął się od tego, że ktoś stwierdził, że można kogoś zobowiązać
    do zapłaty pomimo sfałszowanego podpisu. Musi zatem być jakiś przykład
    sprawy sądowej, gdzie był badany podpis, uznano że jest fałszywy, ale i
    tak zasądzono roszczenie od osoby, której podpis sfałszowano.

    > A wiesz, że to że nie ma takiego orzeczenia, że przez kradzież można
    > stać się właścicielem kradzonego dobra nie zmienia faktu, że tak właśnie
    > się stało?

    Jest, bo można zasiedzieć ruchomość w dobrej wierze, która wcześniej
    mogła być przez kogoś ukradziona.

    --
    Liwiusz

  • 80. Data: 2019-07-16 20:09:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.07.2019 o 19:47, Liwiusz pisze:

    > Temat zaczął się od tego, że ktoś stwierdził, że można kogoś zobowiązać
    > do zapłaty pomimo sfałszowanego podpisu.

    Bo można. Stary trik - podajesz adres na berdyczów i terminy mijają.

    > Musi zatem być jakiś przykład
    > sprawy sądowej, gdzie był badany podpis, uznano że jest fałszywy, ale i
    > tak zasądzono roszczenie od osoby, której podpis sfałszowano.

    Nie, nie musi. Wystarczy, aby był taki skutek.

    > Jest, bo można zasiedzieć ruchomość w dobrej wierze, która wcześniej
    > mogła być przez kogoś ukradziona.

    To dokładnie tak samo jak z podrobionym podpisem. Wystarczy, że z
    jakiegokolwiek powodu ktoś nie wniesie sprzeciwu (przez analogię do
    czasu zasiedzenia - tyle, że tu ten czas jest znacznie krótszy).

    Tak jak pisałem - skoro nie ma problemu to dawaj zdjęcie swojego dowodu.

    --
    Shrek