  • 191. Data: 2019-07-17 21:54:41
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5d2f1645$0$528$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2019-07-17 o 14:23, J.F. pisze:

    >Skoro trzeba tworzyć nowe byty, to czemu nie komornik. Asystentów
    >sędziego na razie nie ma i nie zanosi się, aby byli, a komornicy są.
    >W dodatku działają podobnie do sektora prywatnego i są dość sprawni.

    Poczekamy, zobaczymy.
    Bo jak maja miec placone od doreczenia ... to moze beda mieli za duze
    parcie na wyniki :-)

    _konto_lisa_po_przegranym_procesie_z_pawlowicz_kores
    pondencje_przyjeli_domownicy_i_ja_podpisali/

    >A nie wiem. Bo Lis. Jakoś nie słynie z inteligencji,

    Taki calkiem glupi byc nie moze, patrzac po stanowisku i karierze.

    >pewnie coś skopał i pretensje ma wszędzie naokoło, tylko nie do
    >siebie.

    No ba, Hania mu na stol polozyla, tylko zapomniala powiedziec, ze to
    chyba cos waznego :-P

    Ale co zrobic, jak zona pozew rozwodowy przed mezem schowa ?

    >Wyłącz nadgorliwy antyspam,

    A jak ?

    >albo chociaż zaglądaj do folderu spam co pewien czas.

    Co tydzien, zeby nie przegapic waznego pisma z urzedu ...

    >art. 4 ust. 6 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych.

    Za sublokatora robiles ?
    To skad spoldzielnia wiedziala - po meldunku ?

    J.

  • 192. Data: 2019-07-17 23:18:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.07.2019 o 10:37, Liwiusz pisze:

    > Nie udawaj idioty. Oczekujesz, że fałszerz będzie się przyznawał do
    > swojego przestępstwa? To już zadanie poszkodowanego, żeby zawiadomić
    > odpowiednie organy.

    Za skrajnie mało prawdopodobne uważam, by Bank świadomie posługiwał się
    sfałszowanym dokumentem. Natomiast istnieje szereg słabych ogniw całego
    tego procesu. Zacząć należy od tego, że sprawcy kombinują, jak mogą, by
    kredyt wyłudzić. Również i sam pracownik Banku często nie jest żywotnie
    zainteresowany ujawnieniem fałszerstwa. W końcu dostaje prowizję od
    wniosku przyjętego, a nie on odpowiada za weryfikację.

    Czasem wniosek kredytowy jest składany poza bankiem. Takie zewnętrzne
    biura kredytowe żyją z prowizji od udzielonego kredytu i Tam dopiero
    jest "parcie" na wynik. Często to pracownicy tych biur "organizują"
    fałszywe zaświadczenia o zatrudnieniu.

    Bywa, że takie zewnętrzne biura działają w oparciu o jakieś nieformalne
    układy z pracownikami. Pracownicy banku w trosce o prowizję przyjmują
    od tych biur wnioski kredytowe i w dokumentach nie ma żadnej wzmianki,
    na podstawie której pracownicy działów bezpieczeństwa mogli by się
    zorientować, że pracownik w okienku nie widział w ogóle na oczy
    kredytobiorcy i działa na podstawie dostarczonego przez pośrednika
    materiału.

    Jak do tego dołożysz sytuację, że członkowie grupy przestępczej po
    prostu korumpują pracownika banku, a jak ten nie chce, to go straszą
    pobiciem, czy innym czynem kryminalnym, to masz mniej więcej obraz
    sytuacji. Mniej więcej, bo możliwości jest jeszcze z tuzin pewnie.

  • 193. Data: 2019-07-17 23:25:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    Poszkodowany jest przeciez bank, bo pozwana osoba przeciez nie
    podpisala zadnej umowy :-P

> [...]

    >dopiero
    >jest "parcie" na wynik. Często to pracownicy tych biur

    Przy czym to jeszcze niekoniecznie mialo wyludzenie na celu ... moze
    mysleli, ze bedzie splacal :-)

> [...]
    >oczy
    >kredytobiorcy i działa na podstawie dostarczonego przez

    Zaraz .. jak nie ma ? Bank nie wie kto zalatwial ?
    I przeciez prowizja sie tu posrednikowi nalezy.

> [...]
    >obraz
    >sytuacji. Mniej więcej, bo możliwości jest jeszcze z tuzin pewnie.

    Jakos starannie pominales przypadek, gdy to pracownik banku wyłudza
    kredyt, na falszywe dane.
    Czy tam dane prawdziwe, ale bez wiedzy osoby.

    Po czym oczywicie "Bank" bedzie myslal, ze ma prawdziwy podpis.

    J.

  • 194. Data: 2019-07-18 10:31:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 17:48, ąćęłńóśźż pisze:

    > Cholernie duże.
    > Dziś jest coś 45 zł i tak za dużo.

    > No tak z grubsza, pewnie w realu jedną do stu bloków.
    > Będzie komasował na raz w tygodniu?
    > No i te wioski Polesia rozległego, i Bieszczady...

    Wszystko będzie miał w rewirze, więc teoretycznie blisko. A czynności
    terenowych komornik ma wiele, więc może po prostu realizować przy okazji
    innych wyjść z kancelarii. Zresztą jakie to ma znaczenie, że my nie
    wiemy jak to zrobić - nie jesteśmy komornikami i zapewne jesteśmy
    ostatnimi osobami, których komornik miałby słuchać w tym przedmiocie.

    --
    Liwiusz

  • 195. Data: 2019-07-18 10:32:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 19:02, Shrek pisze:

    > W takim razie ten sąd to jakaś pomyłka - zdawałoby się, że obowiązuje
    > domniemanie niewinności.

    Mylisz procedurę karną z cywilną. Jak i samo pojęcie "winy".

    --
    Liwiusz

  • 196. Data: 2019-07-18 10:33:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 21:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > To moze trzeba zatrudnic wiecej sedziow, zeby nie czekalo sie po pol roku ?

    Pytanie po co zatrudniać 10x więcej sędziów i dobudować 500% budynków
    sądów, bo ktoś nie rozumie idei postępowania nakazowego, istniejącego od
    ponad 100 lat.

    --
    Liwiusz

  • 197. Data: 2019-07-18 10:37:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 21:54, J.F. pisze:

    > A jak ?

    Skąd mam wiedzieć, to twoja poczta.

    > Co tydzien, zeby nie przegapic waznego pisma z urzedu ...

    Na przykład.

    > Za sublokatora robiles ?

    Za tego, kto mieszka.

    > To skad spoldzielnia wiedziala - po meldunku ?

    Robiłem im przelewy za czynsz, kiedyś zawarłem ugodę i spłacałem długi
    najemcy, jeszcze jakieś deklaracje zamieszkałych osób do zaliczek na
    media były - dróg do ujawnienia moich danych było wiele, tyle że błędnie
    uznali, że jak mieszkałem 3 lata wcześniej, to i mieszkam teraz. Po
    meldunku akurat nie, bo jak się wyprowadzałem, to się wymeldowałem.

    --
    Liwiusz

  • 198. Data: 2019-07-18 10:48:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Skąd mam wiedzieć, to twoja poczta.

    Masz podac serwer poczty, na ktorym mozna wylaczyc nadgorliwosc :-)

    >Na przykład.

    Nie na przyklad, ale koniecznie :-)

    >Za tego, kto mieszka.

    >Robiłem im przelewy za czynsz, kiedyś zawarłem ugodę i spłacałem
    >długi

    Ze spoldzielnia ?

> [...]
    >błędnie uznali, że jak mieszkałem 3 lata wcześniej, to i mieszkam
    >teraz. Po meldunku akurat nie, bo jak się wyprowadzałem, to się

    Wnosze, ze pozew wyslali Ci na adres spoldzielczy :-)
    Potem sad poszukal po PESEL ?

    Do meldunkow spoldzielnia chyba nie ma dostepu ?

    J.

  • 199. Data: 2019-07-18 10:57:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-18 o 10:48, J.F. pisze:

    > Ze spoldzielnia ?

    Tak.

    > Wnosze, ze pozew wyslali Ci na adres spoldzielczy :-)

    Nie zdążyli wysłać, bo zanim wyszedł nakaz, to już adres w aktach
    uaktualniłem. Myślałem, że wówczas sąd przemyśli sprawę i wobec mnie
    nakazu nie wyda, ale jednak wydał.

    > Do meldunkow spoldzielnia chyba nie ma dostepu ?

    Może mieć, jak każdy inny podmiot, który wykaże swój interes prawny, ale
    to upierdliwe, czasochłonne, i każdy wniosek 31zł kosztuje.

    --
    Liwiusz

  • 200. Data: 2019-07-18 11:40:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie żartuj, nawet siedziby komorników są często poza rewirami.
    Chyba nastąpi lawinowy wzrost meldunków w Bieszczadach ;-)

    -----