  • 1. Data: 2019-07-08 20:49:53
    Temat: Gersdorf robi z siebie ofiarę u Olejnik
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/polityka/454246-gersdorf-przyzw
    yczailam-sie-do-napasci-na-mnie

    Gersdorf robi z siebie ofiarę u Olejnik: Jesteśmy nazywani
    postkomunistami. Już się przyzwyczaiłam do tych napaści na mnie

    opublikowano: 14 minut temu

    Chce się uczynić sędziów bardziej spolegliwymi władzy, co jest
    niedopuszczalne w państwie prawa

    - grzmiała Małgorzata Gersdorf w programie ,,Kropka nad i".

    Pierwsza prezes Sądu Najwyższego narzekała, że jej grupa nie jest
    nazywana jedynie ,,kastą sędziowską".

    Teraz jesteśmy nazywani postkomunistami, bo hasła o skorumpowanych
    złodziejach nie chwyciły

    - powiedziała.

    Pytana o sędziów, którzy stawali przed sądem oskarżeni o kradzież,
    powiedziała:

    To było 9 przypadków, które w kółko się pokazywało, wydało się
    mnóstwo pieniędzy na billboardy.

    Gersdorf miała też pretensje do prezydenta RP, że przypomniał przeszłość
    niektórych sędziów SN.

    Pan prezydent mija się z prawdą. Bo przypadków sędziów, którzy
    orzekali w sposób karygodny w czasie stanu wojennego nie ma Sądu Najwyższego

    - stwierdziła.

    To jest nowa mantra, że jesteśmy postkomunistami. Tak jak mnie
    chciano wprowadzić w krąg byłego PZPR, że stałam przy Gierku. To są fake
    newsy. (...) Wśród prominentnych przedstawicieli PiS-u też są ludzie,
    którzy należeli do partii

    - dodała.

    Nie zabrakło też bohaterskiej postawy ze strony Gersdorf.

    Ja już się przyzwyczaiłam do tych napaści na mnie

    - powiedziała szefowa SN.

    Myślę, że sędziowie polscy wspaniale zdali egzamin

    - dodała.

    Jej zdaniem, reforma wymiaru sprawiedliwości ma doprowadzić do
    podporządkowania sędziów władzy.

    Cel jest jeden - podporządkować sobie absolutnie władzą sadowniczą.
    (...) Wydaje mi się, że prokuratura jest już dawno podporządkowana

    - mówiła.

    Jak widać Trybunał Konstytucyjny działa z zakładanym celem
    Ministerstwa Sprawiedliwości

    - dodała.

    Na koniec programu Monika Olejnik zapytała ją o to, co powiedziałaby
    swojemu znajomemu z dzieciństwa, czyli Jarosławowi Kaczyńskiemu.

    Co tu mówić? Przecież on wie co ja myślę

    - odpowiedziała Gersdorf.

    Jak widać, prezes SN dalej nie może się pogodzić z faktem, że Prawo i
    Sprawiedliwość reformuje polski wymiar sprawiedliwości.

    mly/tvn24

    --
    I love love