  • 1. Data: 2005-11-23 15:29:59
    Temat: Reader's Digest- nachalna przesyłka
    Od: "Stefan" <s...@o...pl>

    Przed chwilą ze skrzynki pocztowej wyjałem List
    Reader's Digest Warszawa z kupą pierdół o jakimś konkursie i inne bzdury.
    Tak jak ewidentne i świadome spamowanie w necie, tak i tego typu przesyłki
    wprowadzają mnie w furię.
    Czy wysyłanie tego typu bzdur jest zgodne z aktualnym
    prawem ? Nadmieniam, że wykluczam jakąkolwiek świadomą zgodę na
    przetwarzanie moich danych przez firmę której się brzydzę [z powodu
    nachalności i prób wymanewrowania potencjalnych klientów obietnicami] . Bo
    zdaje się , że ustawa o ochronie danych osobowych zabrania takich rzeczy.
    Jeśli tak to co mi radzicie ? Nie ma na kopercie [ani w...] danych
    internetowych umożliwiających weryfikację danych osobowych do weryfikacji
    [do skasowania] i sprawdzenia jakim prawem oni dysponują moim adresem...
    W przesyłce nie ma nic co pozwoliłoby w miarę prosty
    sposób na weryfikację i zmianę sposobu dysponowania moimi danymi.
    Co mi radzicie z tym zrobić ? Nie zamierzam podawać ich do sądu , lub
    podobne...gdyż jest to zbyt duży wydatek czasu i energii... Są proste metody
    ?
    Oczywiście można też olać ten list. Ale wtedy palanty zasypią mi skrzynkę
    następnymi bzdetami ......... Skoro bez skrępowania ślą bzdury bez wyraźnej
    mojej zgody ...............

    Robol

  • 2. Data: 2005-11-23 15:37:52
    Temat: Re: Reader's Digest- nachalna przesyłka
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Stefan wrote:

    > prawem ? Nadmieniam, że wykluczam jakškolwiek ?wiadomš zgodę na
    > przetwarzanie moich danych przez firmę której się brzydzę [z powodu

    a jestes pewny ze nie masz karty zadnego premium club czy cos w tym
    stylu, ze statoila albo pizza hut, lub czegos podobnego?

    do mojej zony tez przyszla kartka na adres ktorego nigdzie nie podaje,
    ze zapewne wygra mondeo :)
    okazuje sie ze dane pochodza wlasnie stamtad, przeczytaj dokladnie to co
    dostajesz napewno jest napisane skad maja twoje dane

  • 3. Data: 2005-11-23 16:20:15
    Od: "Stefan" <s...@o...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > a jestes pewny ze nie masz karty zadnego premium club czy cos w tym
    > stylu, ze statoila albo pizza hut, lub czegos podobnego?

    Jak nadmieniłem brzydzę się Reader's Digest i innymi w podobnie brzydki
    sposób nachalnymi. Dlatego przed podpisaniem wszelkich dokumentów zazwyczaj
    dokładnie sprawdzam stopień przetwarzania mojch danych. Zgadzam się tylko do
    niezbędnego minimum. Nie mam też żadnych dziwnych kart .

    > przeczytaj dokladnie to co
    > dostajesz napewno jest napisane skad maja twoje dane

    Ta przesyłka to sterta karteluszek, pozaklejanych dziwnymi naklejkami,
    kluczykiem, zdrapkami i tp bzdury. Nie przymierzam się każdego karteluszka
    sprawdzać, aż do "podszewki", odklejać kolejne naklejki, zdrapywać "zdrapki"
    . Nie widzę nigdzie w widocznych miejscach danych które pozwoliłyby mi w
    prosty sposób działać .

    Robol

  • 4. Data: 2005-11-23 16:24:57
    Od: "Cillit BANG aka Easy-Off BAM" <c...@d...com>

    Użytkownik "Stefan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Co mi radzicie z tym zrobić ? Nie zamierzam podawać ich do sądu , lub
    > podobne...gdyż jest to zbyt duży wydatek czasu i energii... Są proste

    Na 100% kiedys brales udzial w jakiejs promocji w supermarkecie, wyrobiles
    sobie karte Vitay/Premium Club/Shell Costam albo Statoilcostam, zrobiles
    sobie karte stalego klienta gdzies i stad te przesylki.
    Jakkkolwiek zabawnie by to nie zabrzmialo, Reader's Digest to zbyt "powazna"
    firma, zeby wrzucac junk-mail na chybil-trafil. Rosyjska ruletka ma miejsce
    w przypadku no-name'ow gdzie mozesz dostac "za darmo" wakacje w tropikach
    albo cos, ale pod tym sie raczej nikt wiekszy nie podpisuje. Musiales gdzies
    cos zrobic, co wiazalo sie z automatycznym wyrazeniem zgody na przetwarzanie
    danych osobowych, rownie dobrze moglo byc to wrzucenie jakiegos smiesznego
    kuponu do urny w supermarkecie...

    --
    pzdr,
    Cillit BANG

  • 5. Data: 2005-11-23 16:28:28
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    pko sprzedaje dane takim firmom, posiadasz tam konto ?

    P.

  • 6. Data: 2005-11-23 17:12:41
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:dm21rb$m89$1@news.dialog.net.pl,
    niejaki(a): Stefan z adresu <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > bzdury. Tak jak ewidentne i świadome spamowanie w necie, tak i tego
    > typu przesyłki wprowadzają mnie w furię.

    wyraziłeś zgodę :) tvn, pizzahut, premiumclub ...lub coś w tym rodzaju

    gromadzeniem i sprzedawaniem danych zajmuje się firma Axciom - masz gdzieś
    na tej przesyłce stosowną informację

    dzwonisz -- odbiera miła Pani i wykreśla cię z bazy - testowałem i od pół
    roku nic nie przychodzi
    nawet pisma nie musiałem żadnego pisać i wysyłać - pełen profesjonalizm

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 7. Data: 2005-11-23 17:43:05
    Od: "Stefan" <s...@o...pl>

    Użytkownik "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał w wiadomości
    > W artykule news:dm21rb$m89$1@news.dialog.net.pl,

    > wyraziłeœ zgodę :) tvn, pizzahut, premiumclub ...lub coœ w tym rodzaju

    Nie wyrazam zgody na byle jakich swistkach i nie naleze do jakis tam klubow
    z tym zwiazanych.

    > gromadzeniem i sprzedawaniem danych zajmuje się firma Axciom - masz gdzieœ
    > na tej przesyłce stosownš informację

    Na przesylce nie widze zadnych sensownych danych gdzie sie moge odwołac.

    > dzwonisz -- odbiera miła Pani i wykreœla cię z bazy - testowałem i od pół
    > roku nic nie przychodzi
    > nawet pisma nie musiałem żadnego pisać i wysyłać - pełen profesjonalizm

    Dla mnie to nie jest pelen profesjonalizm tylko naciaganie klienta za
    wszelka cene.
    Robol

  • 8. Data: 2005-11-23 18:01:08
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:dm29l3$t15$1@news.dialog.net.pl,
    niejaki(a): Stefan z adresu <s...@o...pl> napisał(a):
    > Nie wyrazam zgody na byle jakich swistkach i nie naleze do jakis tam
    > klubow z tym zwiazanych.

    >. ...

    zadzwoń i poproś o przesłanie dokumentu, na którym wyraziłeś zgodę -
    otrzymasz i przekonasz się, że wyraziłeś :)

    też byłem w 100% przekonany, że niczego nie podpisałem i nie wyraziłem
    zgody - a jednak ....
    oni naprawdę mają wszystkie papiery zgodne z przepisami
    http://www.acxiom.pl/

    na dole jest numer telefonu

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 9. Data: 2005-11-24 08:55:20
    Od: "funboy" <m...@i...pl>

    Nie uczestniczyłem w wątku ale dzięki za radę - ja nie podaję swoich danych
    więc nie miałem problemu ale pomogłem znajomemu. Faktycznie miła Pani
    odebrała telefon i wykreśliła go z bazy; zapewniając przy tym, że już więcej
    nic od niech nie dostanie.

    Odpowiadając usuń "mock_"

  • 10. Data: 2005-11-24 10:16:21
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Stefan wrote:

    u mnie wzmiankowana koperte poprzedzala kartka pocztowa informujaca o
    kopercie, gdzie to drobnym drukiem bylo napisane :)