  • 1. Data: 2005-11-23 15:06:58
    Temat: koszty egzekucji komorniczej, czy to jest zgodne z prawe ?
    Od: "Vik" <v...@p...onet.pl>

    witam
    mam taka sprawe kiedys nie przyjelem mandatu juz nie bede sie rozwodzil czy
    to bylo sluszne czy nie, ale sprawa odbyla sie zaocznie zostalem uznany
    winnym i do zaplaty 50 zl, o ktych zapomnialem. po 2 latach bez zadnego
    ostrzezenia przychodzi do zakladu pracy w ktrorym pracuje egezekucja
    komornicza opiewajaca na kwote 50 zl roszczenie + 200 zl koszty egzekucji i
    moje pytanie jest takie z uwagi ze znalazlem tylko w ustawie o komornikach
    sadowych i egzekucji w rodziale 7 oplaty egzekucyjne art 45 pkt 2 o
    brzmieniu Za dokonaną egzekucję świadczeń pieniężnych komornik pobiera od
    dłużnika opłatę stosunkową w wysokości 15% wartości wyegzekwowanego
    roszczenia.
    Czy sa jakies inne przepisy ktore umozliwiaja komornikowi tak podbic te
    koszty egzekucji ? Bo to zdeka bezsens te oplaty moim zdaniem sa wziete z
    sufitu dobrze ze nie dostalem mandatu na 10 zl bo to juz byla by parodia.
    Moze ktos cos madrego wymysli to porsze o jakies podpowiedz co mozna zrobic
    w takiej sytuacji

    Pzdr
    Vik

  • 2. Data: 2005-11-23 15:16:26
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Vik" <v...@p...onet.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > Za dokonaną egzekucję świadczeń pieniężnych komornik pobiera od
    > dłużnika opłatę stosunkową w wysokości 15% wartości wyegzekwowanego

    Masz przeterminowaną ustawę, ale i tak popatrz się na art. 49 jeszcze.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Wszystko nalezy upraszczac jak tylko mozna, ale nie bardziej.

  • 3. Data: 2005-11-23 15:51:13
    Od: "Vik" <v...@p...onet.pl>

    > Masz przeterminowaną ustawę, ale i tak popatrz się na art. 49 jeszcze.

    no dobra ale gdzie znalezc jaka jest wysokość prognozowanego przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w państwowej sferze budżetowej, zwanego dalej
    <prognozowanym przeciętnym wynagrodzeniem>.
    bo wg tego zapisu jest to 15% ale nie mniej niz 1/10 tego prognozowanego,
    czyli jak wyglada na to ze przecietne to 2000 zl niezla kasa skora ja
    zarabiam 800 zl

    Pzdr
    vik

  • 4. Data: 2005-11-23 15:54:36
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> naskrobał/a w

    > W sumie to dziwne, bo mi za niezapłacony mandat 20 zł. naliczone
    > zostało
    > coś około 7 zł kosztów (potrącono ze zwrotu podatku).

    Bo pewnie miałeś egzekucję w postępowaniu administracyjnym, a Vik ma
    sądową.

    > a koszty w kwocie 400 zł., to

    200 zł.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Módlmy sie za dzieci, które wsiakly w przescieradla!

  • 5. Data: 2005-11-23 15:59:48
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Vik" <v...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > no dobra ale gdzie znalezc jaka jest wysokość

    http://www.stat.gov.pl/komunikaty/

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Niech jasna strona Mocy sie od nas odczepi!

  • 6. Data: 2005-11-23 16:35:47
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Mówiąc wprost, dlaczego ja miałem egzekucję w post.
    > administracyjnym, a
    > on za taki sam

    No właśnie. Czy aby na pewno taki sam?

    > mandat karny w post. sądowym?

    Vik odmówił przyjęcia, sprawa trafiła do sądu, ten zasądził grzywnę i
    poszło to do egzekucji do komornika sądowego. Policja zaś wystawia mandat
    w trybie administracyjnym, więc egzekucja odbyła się też w tym trybie.

    Chyba.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Podrzuc wlasne marzenia swoim wrogom; moze zgina przy ich realizacji.

  • 7. Data: 2005-11-23 18:15:53
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > OK. wszystko jasne, tylko wtedy, to już jest grzywna a nie
    > mandat.
    > A ona rządzi się innymi prawami, np. nalicza się odsetki

    Od grzywny nie ma odsetek. To nie zaległości podatkowe.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jeszcze raz pozdrawiam, co mi zalerzyna.