  • 1. Data: 2005-11-23 13:23:57
    Temat: pojazd uprzywilejowany
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    Tak sobie szukam ale może ze mnie d.. że nie znajduje ;)

    znalazłem wykaz pojazdów uprzywilejowanych i nie ma na nim pojazdów Straży
    Miejskiej czy w takim razie SM ma prawo używać niebieskich "kogutów" czy
    tylko pomarańczowe? Gdzie to jest określone kto jakich sygnałów może używać?
    grzesiex1

  • 2. Data: 2005-11-23 13:56:25
    Temat: Re: pojazd uprzywilejowany
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Grzesiex napisał(a):

    > tylko pomarańczowe? Gdzie to jest określone kto jakich sygnałów może używać?

    Ja też mogę sobie używać i musisz zachowywać się wobec mnie jak
    wobec takowego pojazdu.
    PoRD wyraźnie reguluje czym jest pojazd uprzywilejowany. Było
    parę dni temu na grupie.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 3. Data: 2005-11-23 14:10:36
    Od: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>

    Użytkownik "Grzesiex" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Tak sobie szukam ale może ze mnie d.. że nie znajduje ;)
    Od razu takie wielkie slowo ... :)

> [...]
    > Miejskiej czy w takim razie SM ma prawo używać niebieskich "kogutów" czy
    > tylko pomarańczowe? Gdzie to jest określone kto jakich sygnałów może
    Jedynie PoRD Art 53 pkt 1 ppkt 12 - ale naciagajac ... ;)
    --
    Pozdrawiam,
    jareka

  • 4. Data: 2005-11-23 20:33:00
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2005 14:23:57 +0100, Grzesiex napisał(a):

> [...]
    > tylko pomarańczowe? Gdzie to jest określone kto jakich sygnałów może używać?

    Zawsze widzialem ich z pomaranczowymi ...

  • 5. Data: 2005-11-23 21:06:51
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <b...@j...waw.pl> napisał w wiadomości
    > Zawsze widzialem ich z pomaranczowymi ...

    Całe mnóstwo radiowozów SM jeździ z niebieskimi (przynajmniej
    w Warszawie), aczkolwiek z pomarańczowymi też się zdarzają.

    Piotr

  • 6. Data: 2005-11-23 22:35:24
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

    Grzesiex napisał(a):
> [...]
    > tylko pomarańczowe? Gdzie to jest określone kto jakich sygnałów może używać?

    Wojewoda w jakimś tam trybie moze nadać prawo do posługiwania się
    niebieskimi, na czas określony. Tak działają pojazdy ratownictwa
    społecznego.

    --
    TBL, Harvesterkom polecam: t...@d...pl r...@w...pl
    r...@s...info

  • 7. Data: 2005-12-05 00:21:41
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "TBL aka TLZ" <t...@w...info.pl> napisał w wiadomości

    Straży

    > Wojewoda w jakimś tam trybie moze nadać prawo do posługiwania się
    > niebieskimi, na czas określony. Tak działają pojazdy ratownictwa
    > społecznego.

    sluchaj dalej guru plokarza - daleko zajedziesz...
    uprawnienia nadaje jedynie minister. obowiazuja wtedy pomaranczowe pasy
    odblasdkowe

    --
    pozdro
    ape

  • 8. Data: 2005-12-05 00:27:56
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-11-23 23:35, TBL aka TLZ wrote:

    > Wojewoda w jakimś tam trybie moze nadać prawo do posługiwania się
    > niebieskimi, na czas określony. Tak działają pojazdy ratownictwa
    > społecznego.

    Wojewoda może sobie założyć kamizelkę MPO i udawać stróża prawa. Pojazdy
    uprzywilejowane są dokładnie opisane w ustawie. Muszą generować zmienny
    sygnał dźwiękowy oraz używać ciebieskich bądż niebiesko-czerwonych
    świateł zmiennych (strobo/kogut obrotowy) jeśli jest to kolumna. Koguty
    pomarańczowe mają jedynie zawiadamiać innych użytkowników drogi o
    ostrożności lub niebezpieczeństwie (via śmieciarka podczas załadunku
    śmieci na środku ulicy tudzież koparka). Nota bene jeśli złapiesz
    "kapcia" na drodze (np. międzymiastowej) i jesteś w posiadaniu takiego
    POMARAŃCZOWEGO koguta możesz go śmiało postawić np. na dachu samochodu
    informując innych o uszkodzonym pojeździe.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 9. Data: 2005-12-05 01:06:25
    Od: scream <n...@p...pl>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):
> [...]
    > POMARAŃCZOWEGO koguta możesz go śmiało postawić np. na dachu samochodu
    > informując innych o uszkodzonym pojeździe.

    Po 1) nie używaj słów, których znaczenia i pisowni nie znasz! ("nota
    bene", "via", itp.)

    Po 2) nie wprowadzaj ludzi w błąd. Artykuł 54 PoRD dokładnie precyzuje
    kiedy można używać żółtych kogutów i Twój przykład pasuje do niego jak
    pięść do nosa.

    Po 3) uprawnienia do kierowania pojazdem uprzywilejowanym może zdobyć
    _każdy_ kto posiada prawo jazdy i te uprawnienia wydaje właśnie
    wojewoda, ale to nie wojewoda decyduje o tym jakie pojazdy mogą jeździć
    na sygnałach. Zgoda wydana przez wojewodę nie jest równoznaczna z tym,
    że można zamontować urządzenia w pojeździe, itp.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2005-12-05 10:20:59
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    > Po 2) nie wprowadzaj ludzi w błąd. Artykuł 54 PoRD dokładnie precyzuje
    > kiedy można używać żółtych kogutów i Twój przykład pasuje do niego jak
    > pięść do nosa.

    pasuje. vide punkt o nietypowym zachowaniu sie na drodze mogacym
    zagrazac... :)

> [...]
    > na sygnałach. Zgoda wydana przez wojewodę nie jest równoznaczna z tym,
    > że można zamontować urządzenia w pojeździe, itp.

    jestes pewien, ze nadal jakiekolwiek uprawnienia do kierowania pojazdem
    uprzywilejowanym (zapewne swiadectwo kwalifikacji) wydaje ktokolwiek
    poza wlascicielem danego pojazdu?

    --
    pozdro
    ape