  • 71. Data: 2018-12-08 22:29:18
    Temat: Re: Rabin gwalcil wlasna córkę
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Cały wywód matematyczny, który pozwoliłem sobie wyciąć ma jedną, ale
    > kardynalną wadę. Wszystkie znane mi skrypty do kryminologi czy
    > kryminalistyki szacują, że tzw czarna liczba, czyli liczba
    > niezgłoszonych przestępstw seksualnych, to ponad 95%. Zatem reszta
    > Twojego wywodu jest obarczona znacznym błędem.

    1. Już wspomniał A.Filip, że taki sam błąd jest u pedofili nieksiędzy.
    2. Tym bardziej nie ma podstaw do twierdzenia, że wśród księży jest
    więcej pedofili, ponieważ takie wywody są "obarczone znacznym błędem"

    > Po za tym podawana ilość osób duchownych tez wzbudza moją wątpliwość.
    > Pod adresem
    > https://kosciol.wiara.pl/doc/3113152.Polska-katolick
    a-w-liczbach podają
    > 31 tysięcy księży i 12 tysięcy zakonników.

    Nie doliczyłeś alumnów.

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2018-12-09 00:13:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-08, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > 1. Już wspomniał A.Filip, że taki sam błąd jest u pedofili nieksiędzy.

    To jest gołosłowne stwierdzenie. Bład (czy niedoszacowanie) jest, ale
    nie wiadomo czy taki sam. A przy różnych grupach społecznych i
    środowiskowy, może byc jak najbardziej różny.

    --
    Marcin

  • 73. Data: 2018-12-09 00:23:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-08, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > A dlaczego Polański był broniony "po mediach" w czasie szopek
    > ekstradycyjnych? Nie miało/ma to jakiegokolwiek związku z tym że jest
    > ocalałym z Holokaustu? No przecież Wielki Reżyser Polański miał
    > zasługiwać na "szeroką wyrozumiałość" a byle ksiądz ma zasługiwać teraz
    > na wielkie ZERO tolerancji.

    Jak już to raczej tolerowany, ale może się mylę. ZCP podstawowym
    podnoszonym argumentem było to, ze ofiara nie dośc, że mu dawno
    wybaczyła, to jeszcze prosiła aby go juz dalej nie scigac, bo to
    oznacza też problemy dla niej, rozgrzebywanie całej sprawy itp. Jak
    widzisz, znowu myśli sie w kontekscie ofiary, a nie neguje jej
    intencje. Niemniej ukarany być MZ powinien.

    --
    Marcin

  • 74. Data: 2018-12-09 00:42:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > To jest gołosłowne stwierdzenie. Bład (czy niedoszacowanie) jest, ale
    > nie wiadomo czy taki sam. A przy różnych grupach społecznych i
    > środowiskowy, może byc jak najbardziej różny.

    Dopóki jakoś sensownie nie uzasadnisz domniemywania w którą stronę się
    "czarny procent" się ma się różnić dla poszczególnych grup domniemanie
    że jest (statystycznie) taki sam jest najbardziej sensowne,
    bez dość jawnej deklaracji co się chce+ dostrzec.

    Ja dość łatwo mogę zrozumieć domniemywanie że dawniej (powiedzmy 2
    połowa 20 wieku) czarny procent dla księży/zakonników był wyższy niż
    "po wszystkich" (ale nie np. po nauczycielach WF).
    _Domniemywania_ że tak pozostało w Polsce w ostatnich kilku latach bez
    sensownego uzasadnienia po prostu nie łyknę. Kilka głośnych (bardzo
    nagłośnionych) afer IMHO mogło nawet przegiąć wahadło w drugą stronę.

    --
    A. Filip

  • 75. Data: 2018-12-09 00:47:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > To jest gołosłowne stwierdzenie. Bład (czy niedoszacowanie) jest, ale
    > nie wiadomo czy taki sam. A przy różnych grupach społecznych i
    > środowiskowy, może byc jak najbardziej różny.

    Jaki by nie był, nie ma dowodów, że księży jest więcej, więc ci, co tak
    twierdzą, twierdzą właśnie gołosłownie (albo życzeniowo, bo by chcieli,
    aby błąd wśród księży był na ich niekorzyść).

    --
    Liwiusz

  • 76. Data: 2018-12-09 00:50:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-09 o 00:42, A. Filip pisze:

> [...]
    > sensownego uzasadnienia po prostu nie łyknę. Kilka głośnych (bardzo
    > nagłośnionych) afer IMHO mogło nawet przegiąć wahadło w drugą stronę.

    Ponadto patrzenie po samych statystykach "ilu księży skazano" też może
    prowadzić na manowce, bo właśnie doświadczenia ostatniej dekady mogą
    pokazywać, że nawet ta normalna średnia wśród księży jest
    nadreprezentatywna z uwagi na fakt, że zaczęto skazywać za "stare"
    sprawy, czyli nie odzwierciedla aktualnego zagrożenia.

    --
    Liwiusz

  • 77. Data: 2018-12-09 01:32:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-08, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    > że jest (statystycznie) taki sam jest najbardziej sensowne,
    > bez dość jawnej deklaracji co się chce+ dostrzec.

    Dlaczego mam cokolwiek uzasadniać? Nie ja stawiałem tezę, co nie
    znaczy, że nie mogę wypunktowywac błędy w rozumowaniu. A zróżnicowanie
    przestępczośći (ogolnie określonych zjawisk) w zależności od grup
    spoecznych/środowiskowych jest faktem. Kwestionujesz tę część? Czy to
    jest słuszne również dla księży - nie wiem, ale grupa ta jest na tyle
    różna od innych wspomnianych grup, że zdecydowanie nie da się
    zastosować sugerowanego przez Ciebie domniemania. Domniemuje się na
    podstawie cech wspólnych z innymi grupami.

> [...]
    > sensownego uzasadnienia po prostu nie łyknę. Kilka głośnych (bardzo
    > nagłośnionych) afer IMHO mogło nawet przegiąć wahadło w drugą stronę.

    Mogło, ale nie zmienia to faktu, że jest to dość specyficzna grupa. Nie
    implikuje to pedofilii, ale nie umożliwia równiez brania tej grupy miarką
    średnią.

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2018-12-09 02:14:14
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    [...[

> [...]
    > zastosować sugerowanego przez Ciebie domniemania. Domniemuje się na
    > podstawie cech wspólnych z innymi grupami.

    Czy jest inne? Dość prawdopodobnie jest tyle że wcale nie musi
    to być w tą stronę którą ty "radośnie" domniemywasz bez jakiegokolwiek
    choćby "szkicowego" uzasadnienia. Może masz rację, *a może nie*.
    Ja _co do ostatnich paru lat_ domniemywam w drugą stronę ze słabawym
    przekonaniem że wahadło się teraz przechyliło w drugą stronę.
    "Zawód księdza" przyciąga(ł) pedofilii, homoseksualistów i ludzi o słabszym
    popędzie seksualnym więc to się może różnie/zaskakująco "uśrednić".

    O swoich "zgadywaniach" to możemy do usranej śmierci bić pianę.
    Ja znam przyjemniejsze sposoby tracenia czasu. Ty nie? :-)

    --
    A. Filip

  • 79. Data: 2018-12-09 02:26:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-08, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > nadreprezentatywna z uwagi na fakt, że zaczęto skazywać za "stare"
    > sprawy, czyli nie odzwierciedla aktualnego zagrożenia.

    Nie sądzę, aby chodziło w ogole o zagrożenie. Bardziej o sprawiedliwość
    społeczną.

    Księża są bardziej medialni, przede wszystkim z tego powodu, że takie
    zachowanie stoi w dużym kontraście z tym co głoszą i do czego
    pretendują. Statystyki mogą być nawet zbliżone, ale to co najbardziej
    irytuje to zamiatania pod dywan i własnie próby umniejszania przeżyć
    ofiar.

    Nikt nie wyrządził klerowi w Polsce więcej szkody, niż ich właśni
    notable i "obrońcy", którzy tak jak w tym watku walą na oślep, czesto
    wbrew dostępnym informacjom, a już na pewno bez rzetelnej wiedzy co tam
    się własciwie stało. Po cholerę to? A ofiary, czy powinny zamilknąć na
    wieki bo sprawca już nie żyje?

    --
    Marcin

  • 80. Data: 2018-12-09 03:04:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-09, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > to być w tą stronę którą ty "radośnie" domniemywasz bez jakiegokolwiek
    > choćby "szkicowego" uzasadnienia. Może masz rację, *a może nie*.

    Gdzie ja niby domniemuję w którąkolwiek ze stron? Padasz ofiarą swoich
    własnych zapędów lub mylisz mnie z Jackiem.

    Poza tym, akurat wydaje się (jeśli już spekulować) to raczej w tę
    stronę, ale z chęcią poznam opinię, dlaczego w tę drugą.

    --
    Marcin