  • 1. Data: 2018-11-28 09:28:24
    Temat: cesja
    Od: mechanik <m...@g...com>

    Czy cesja wierzytelności "ceduje" "czynność przerwania biegu
    przedawnienia"

  • 2. Data: 2018-11-28 19:47:37
    Temat: Re: cesja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-11-18 o 09:28, mechanik pisze:

    > Czy cesja wierzytelności "ceduje" "czynność przerwania biegu
    > przedawnienia"

    Nabywca wierzytelności ma takie prawa, jak wierzyciel. Nie bardzo
    rozumiem Twoje pytanie, więc ewentualnie doprecyzuj.

  • 3. Data: 2018-11-28 19:47:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

  • 4. Data: 2018-11-29 00:33:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nabywca wierzytelności ma takie prawa, jak wierzyciel. Nie bardzo
    > rozumiem Twoje pytanie, więc ewentualnie doprecyzuj.

    Penie się pyta, czy przerwanie biegu przedawnienia przez zbywcę
    wierzytelności daje ten przywilej także kolejnemu nabywcy.

    Co do zasady tak, ale są wyjątki od tego (np. nie działa to w BTE).

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-11-29 07:27:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2018 00:33:14 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Penie się pyta, czy przerwanie biegu przedawnienia przez zbywcę
    > wierzytelności daje ten przywilej także kolejnemu nabywcy.
    >
    > Co do zasady tak, ale są wyjątki od tego (np. nie działa to w BTE).

    A tak swoja droga - nabywca nie powinien poinformowac dluznika o
    nabyciu i wezwac do zaplaty ?
    Czy to przerywa przedawnienie ?

    J.

  • 6. Data: 2018-11-29 10:00:03
    Od: mechanik <m...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Nov 2018 00:33:14 +0100, Liwiusz napisał(a):

    [...]

    > Penie się pyta, czy przerwanie biegu przedawnienia przez zbywcę
    > wierzytelności daje ten przywilej także kolejnemu nabywcy.
    >
    > Co do zasady tak, ale są wyjątki od tego (np. nie działa to w BTE).

    Dużo tych wyjatków?

  • 7. Data: 2018-11-29 10:07:58
    Od: mechanik <m...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Nov 2018 07:27:34 +0100, J.F. napisał(a):

    > A tak swoja droga - nabywca nie powinien poinformowac dluznika o
    > nabyciu i wezwac do zaplaty ?
    > Czy to przerywa przedawnienie ?
    >
    > J.

    Powinien.
    Tylko co wówczas gdy nabywca "zanabył" po 9 latach...
    a swoje pismo wysyła po 11 latach
    listem zwykłym.

  • 8. Data: 2018-11-29 11:05:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-29 o 07:27, J.F. pisze:

    > A tak swoja droga - nabywca nie powinien poinformowac dluznika o
    > nabyciu i wezwac do zaplaty ?

    Nie ma takiego obowiązku.

    > Czy to przerywa przedawnienie ?

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2018-11-29 13:16:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie ma takiego obowiązku.

    A jak dluznik splaci ?
    Myslisz, ze stary wierzyciel odmowi przyjecia ?

    Choc uwazam, ze to stary wierzyciel powinien poinformowac, bo potem
    dzwonia jakies kruki i chca pieniedzy nie wiadomo z jakiej racji :-)

    >Nie.

    A ile jest normalnie tego przedawnienia - 3 lata ?

    Ciekawe, czy te firmy windykacyjne jakos tego pilnuja ...

    J.

  • 10. Data: 2018-11-29 13:35:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-29 o 13:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > A jak dluznik splaci ?

    Napisz pytanie inaczej, bo jest niejednoznaczne.

    > Myslisz, ze stary wierzyciel odmowi przyjecia ?

    Nie wiem, nie znam go.

    > Choc uwazam, ze to stary wierzyciel powinien poinformowac, bo potem
    > dzwonia jakies kruki i chca pieniedzy nie wiadomo z jakiej racji :-)

    Czytałeś te kilka zdań w kc dotyczące cesji wierzytelności?

    > A ile jest normalnie tego przedawnienia - 3 lata ?

    Głupszego pytania już nie mogłeś zadać.

    > Ciekawe, czy te firmy windykacyjne jakos tego pilnuja ...

    Zaiste ciekawe, spać nie mogę z ciekawości.

    --
    Liwiusz