  • 1. Data: 2018-11-28 11:24:38
    Temat: Prawa kota
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://serwisy.gazetaprawna.pl/samorzad/artykuly/13
    61280,pomoc-kotom-w-ziemie-dokarmainie-czy-spoldziel
    nia-musi-pomoc.html

    " Spółdzielnie lub wspólnoty mieszkaniowe często, aby uniknąć
    obecności kotów w zimę w piwnicach lub innych pomieszczeniach,
    zamykają okienka lub inne przejścia, co uniemożliwia schronienie kotom
    podczas mroźnych zimowych dni. Takie postępowanie może być już
    traktowane jako znęcanie się nad zwierzętami, bowiem w sposób świadomy
    dopuszcza się do zadawania bólu i cierpienia poprzez ograniczenie
    kotom dostępu do ciepłych pomieszczeń. Podobnie należy traktować np.
    niszczenie kocich domków, miejsc noclegowych lub miejsc, w których
    koty są karmione przez mieszkańców [...]"

    no i fajnie ... ale nie ma jakiejs ustawy o ochronie czlowieka ?
    Tak, zeby bezdomny mogl wejsc panu prezesowi/dyrektorowi/poslowi/ do
    gabinetu i nie mozna go bylo usunac ?

    J.

  • 2. Data: 2018-11-28 12:20:59
    Temat: Re: Prawa kota
    Od: p...@g...com

    --Tak, zeby bezdomny mogl wejsc panu prezesowi/dyrektorowi/poslowi/ do
    gabinetu i nie mozna go bylo usunac ?

    poszukaj najblizszego biura posla PO przywdziej dres ONR do tego gustowny moherowy
    beret, na szyje ze dwa krzyze i tak spokojnie doczekasz wiosny :-)

  • 3. Data: 2018-11-28 12:23:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.11.2018 o 12:20, p...@g...com pisze:
> [...]
    beret, na szyje ze dwa krzyze i tak spokojnie doczekasz wiosny :-)
    No niekoniecznie doczeka wiosny, bo jak czytam do odsiadki są kolejki i
    skazany niekoniecznie trafi za kratki w takiej porze roku, jakby sobie
    życzył.
    Jacek

  • 4. Data: 2018-11-28 12:24:14
    Od: "n" <...@...e>

    Niestety codziennie usłyszysz "nie ma darmowego obiadu, frajerze".

    -----

  • 5. Data: 2018-11-28 12:37:49
    Od: z <...@...pl>

    Bo świat zmierza w kierunku traktowania zwierząt jak ludzi a ludzi jak
    zwierzęta.

  • 6. Data: 2018-11-28 17:37:50
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-28 o 13:20, p...@g...com pisze:
> [...]
    beret, na szyje ze dwa krzyze i tak spokojnie doczekasz wiosny :-)

    Bzdury piszesz. Wszyscy raczej byli niewierzący, partyjni i trochę Żydów
    tam jest.
    Teraz dla niepoznaki udają wierzących, bo dla nich najważniejsza jest
    korzyść materialna i w ogóle chcą pokazac się niby z tej "większej
    strony", że niby tak kochają PIS.

    --
    animka

  • 7. Data: 2018-11-28 18:41:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-11-18 o 11:24, J.F. pisze:

> [...]
    > no i fajnie ... ale nie ma jakiejs ustawy o ochronie czlowieka ?
    > Tak, zeby bezdomny mogl wejsc panu prezesowi/dyrektorowi/poslowi/ do

    Moim zdaniem wyrażone w podlinkowanym przez Ciebie stanowisko Pani
    Dominiki Wiśniewskiej i mec. Gwiżdżą jest niedorzeczne. Po pierwsze
    zamykanie okienek przede wszystkim powinno być podyktowane oszczędnością
    ciepła. Kto by pokrywał koszty tych strat ciepła?

    Po drugie to właściciel nieruchomości ma prawo decydowania o sposobie
    użytkowania i ewentualne ograniczenie tego prawa (obowiązek umożliwienia
    zamieszkania tam dzikich kotów) musiałoby wynikać wprost z ustawy.
    Znamiennym jest, że Pani Wiśniewska nie wskazuje takiej podstawy.

    W dalszej części artykułu nawet podniesiono, że obowiązek opieki nad
    bezdomnymi zwierzętami spoczywa na samorządzie. Nie wiem na jakiej
    -podstawie mec. GWIŻDŻ wywodzi, że zamykanie drzwi, czy okien jest
    "znęcaniem sie nad zwierzętami". Rozumiał bym, gdyby chodziło jeszcze o
    drzwi i okna w obiektach należących do Samorządu, na którym ciąży
    ustawowy obowiązek opieki - ale w innych obiektach? Zresztą w podobnym
    tonie wypowiadają sie przedstawiciele innych samorządów, co zacytowano
    dalej.

  • 8. Data: 2018-11-28 20:06:09
    Od: p...@g...com

    --Nie wiem na jakiej -podstawie mec. GWIŻDŻ wywodzi, że zamykanie drzwi, czy okien
    jest "znęcaniem sie nad zwierzętami".

    Wejdź do piwnicy a Shrek zamknie drzwi. Na dwa dni albo lepiej na tydzień ;-)

  • 9. Data: 2018-11-28 20:17:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.11.2018 o 20:06, p...@g...com pisze:
    > --Nie wiem na jakiej -podstawie mec. GWIŻDŻ wywodzi, że zamykanie drzwi, czy okien
    jest "znęcaniem sie nad zwierzętami".

    > Wejdź do piwnicy a Shrek zamknie drzwi. Na dwa dni albo lepiej na tydzień ;-)

    A co ja mam z tym wspólnego?

    Shrek

  • 10. Data: 2018-11-28 20:17:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-11-18 o 20:06, p...@g...com pisze:
    > --Nie wiem na jakiej -podstawie mec. GWIŻDŻ wywodzi, że zamykanie
    > drzwi, czy okien jest "znęcaniem sie nad zwierzętami". Wejdź do
    > piwnicy a Shrek zamknie drzwi. Na dwa dni albo lepiej na tydzień ;-)

    To nadal nie będzie znęcanie. Jeśli celowo zamknie te drzwi wiedząc, że
    tam jestem, to co najwyżej pozbawienie wolności.