  • 21. Data: 2024-02-23 17:42:52
    Temat: Re: Pytanie o wiek podczas przesłuchania komisji śledczej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Feb 2024 11:19:19 +0100, Olin wrote:

    > U lekarza i dentysty notorycznie pytają o wiek albo rok urodzenia, więc to
    > chyba jakaś taka świecka tradycja, która przechodzi z pokolenia na
    > pokolenie i już nikt nie pamięta, po co to wszystko.

    Lekarzowi wiek moze być potrzebny, a jak pacjent zna, to po co lekarz
    ma sobie głowe arytmetyką obciązać.

    J.

  • 22. Data: 2024-02-23 23:42:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-23, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > To by się musiał pytać o wykształcenie.

    Niekoniecznie.

    > "
    > Kontekst zeznań: Pytania o zawód i wiek pozwalają sądowi zrozumieć tło i
    > doświadczenie świadka. Na przykład, zawód może wpłynąć na wiedzę świadka
    > w danej dziedzinie, a wiek może mieć znaczenie w kontekście zdarzenia, o
    > którym świadczy3.
    > Weryfikacja wiarygodności: W niektórych przypadkach zawód i wiek mogą
    > wpłynąć na wiarygodność zeznań świadka. Sąd może ocenić, czy świadek ma
    > odpowiednią wiedzę lub doświadczenie, aby składane przez niego zeznania
    > były rzetelne
    > "

    No czyli do oceny zeznań. Zawód jest zwykle pochodną wykształcenia i
    paru inncy rzeczy.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2024-02-24 08:30:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że są to czasami informacje
    > przydatne do oceny zenznań. Jak sąd będzie np. wiedział, że gościu jest
    > wykształcony to inaczej oceni robienie z siebie/sądu debila. Etc.

    Strasznie mnie wkurwia takie podejście, że jak ktoś jest normalny to
    wolno mu mniej a jak patolem to mu wolno bo jest patolem. Od
    wykształcownych to możesz wymagać więcej na eleganckim przyjęciu albo w
    wywiadzie radiowym. Dla prawa patol i wykształcony są (teoretycznie)
    równi. Obecnie panuje jakaś moda na hołubienie wszelkiej patologii.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2024-02-24 09:07:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > wywiadzie radiowym. Dla prawa patol i wykształcony są (teoretycznie)
    > równi. Obecnie panuje jakaś moda na hołubienie wszelkiej patologii.

    Akurat tu to niekoniecznie tak. Po prostu ocena wiarygodności zeznań.

    A to o czym mówisz, to chyba już przerabialiśmy. Jakby sąd miał oceniać
    bez patrzenia na to kto popełnia jakiś czyn to np. dzieci powinny być
    oceniane jak dorośli.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2024-02-24 09:14:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A to o czym mówisz, to chyba już przerabialiśmy. Jakby sąd miał oceniać
    > bez patrzenia na to kto popełnia jakiś czyn to np. dzieci powinny być
    > oceniane jak dorośli.

    Dzieci nie są ocenianie jak dorośli bo tak mówi prawo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 26. Data: 2024-02-24 10:29:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dzieci nie są ocenianie jak dorośli bo tak mówi prawo.

    Prawo nie mówi wielu rzeczy wprost a mimo tego argument o jakimś
    deficycie nie jest kwestionowany.

    Zastanów się np. nad art.1 p3 kk i czym jest wina.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2024-02-24 10:33:46
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 24.02.2024 o 09:14, Shrek pisze:

    > Dzieci nie są ocenianie jak dorośli bo tak mówi prawo.

    To i trudniących się zawodowo powinien traktować ostrzej.

  • 28. Data: 2024-02-24 12:58:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Prawo nie mówi wielu rzeczy wprost a mimo tego argument o jakimś
    > deficycie nie jest kwestionowany.

    A to już zależy. Spróbuj podnieść argument że czegoś nie wiedziałeś bo
    ilość nowego prawa jest taka że nie idzie tego przeczytać w czasie
    wolnym od pracy i snu:P

    > Zastanów się np. nad art.1 p3 kk i czym jest wina.

    No właśnie - czym jest?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2024-02-24 13:01:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.02.2024 o 10:33, io pisze:

    > To i trudniących się zawodowo powinien traktować ostrzej.

    I zasadniczo traktuje. Tak jak napisałem - najlepiej traktuje bezrobotną
    patologię (i tych co ze względów finansowych po prostu prawu nie
    podlegają), najgorzej przykładnego pracującego obywatela. Po prostu
    system promuje patologię po obu stronach skali, skupiając się na jebaniu
    tych po środku. I to właśnie mnie wkurwia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2024-02-24 19:34:58
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Bo stosują Kodeks postępowania karnego, a tam jest napisane, że należy
    > zapytać o wiek.

    A to w sumie ciekawe jest. Coś przez mgłę kojarzę, że lata temu wdrożono
    prawo, które nie pozwala urzędnikowi żądać danych w których jest
    posiadaniu. Przykładowo chcesz wziąć ślub w USC, to tenże USC nie ma
    prawa żądać od Ciebie aktu urodzenia. Zakładam, że przed przesłuchaniem
    sprawdzają dowód, żeby potwierdzić tożsamość, zatem zapoznają się z datą
    urodzenia. Na tej podstawie można by odmówić podawania? I też data
    urodzenia to nie wiek, trzeba wyliczyć. Ale też obywatel nie ma
    obowiązku umieć liczyć. A nawet jak by umiał, to by musiał wiedzieć,
    który mamy rok a tego obywatel też wiedzieć nie musi ;)

    PD