  • 11. Data: 2024-02-23 08:54:56
    Temat: Re: Pytanie o wiek podczas przesłuchania komisji śledczej
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > Bo stosują Kodeks postępowania karnego, a tam jest napisane, że należy
    > zapytać o wiek.

    Co ustawodawca miał na myśli tak formuując przepis?

  • 12. Data: 2024-02-23 10:41:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.02.2024 o 08:54, Henryk Hajdan pisze:

    > Co ustawodawca miał na myśli tak formuując przepis?

    To takie prawnicze zboczenie zawodowe. Na różnych etapach śledztw czy
    przesłuchań żąda się lub sprawdza dowód osobisty i/lub PESEL, data
    urodzenia, a co za tym idzie - wiek, nie są żadną tajemnicą.

  • 13. Data: 2024-02-23 11:19:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 23 Feb 2024 08:54:56 +0100, Henryk Hajdan napisał(a):

    > Co ustawodawca miał na myśli tak formuując przepis?

    U lekarza i dentysty notorycznie pytają o wiek albo rok urodzenia, więc to
    chyba jakaś taka świecka tradycja, która przechodzi z pokolenia na
    pokolenie i już nikt nie pamięta, po co to wszystko.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Stefan Kisielewski

    https://sites.google.com/view/gtracz

  • 14. Data: 2024-02-23 11:37:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Co ustawodawca miał na myśli tak formuując przepis?
    Ponieważ to pytanie było już w starym kodeksie tym z 1969 roku, to
    podejrzewam, że już nie żyje nikt, kto by pamiętał. Nie wiem czy i
    wcześniej nie było.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 15. Data: 2024-02-23 12:20:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-23, Henryk Hajdan <h...@g...com> wrote:

    > Co ustawodawca miał na myśli tak formuując przepis?

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że są to czasami informacje
    przydatne do oceny zenznań. Jak sąd będzie np. wiedział, że gościu jest
    wykształcony to inaczej oceni robienie z siebie/sądu debila. Etc.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2024-02-23 13:30:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Feb 2024 11:37:10 +0100, Robert Tomasik wrote:
    > Ponieważ to pytanie było już w starym kodeksie tym z 1969 roku, to
    > podejrzewam, że już nie żyje nikt, kto by pamiętał. Nie wiem czy i
    > wcześniej nie było.

    Mogło być, a wszak przesluchiwany moze nie umiec czytac czy pisać.

    J.

  • 17. Data: 2024-02-23 15:27:14
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że są to czasami informacje
    > przydatne do oceny zenznań. Jak sąd będzie np. wiedział, że gościu jest
    > wykształcony to inaczej oceni robienie z siebie/sądu debila. Etc.

    To by się musiał pytać o wykształcenie.

    "
    Kontekst zeznań: Pytania o zawód i wiek pozwalają sądowi zrozumieć tło i
    doświadczenie świadka. Na przykład, zawód może wpłynąć na wiedzę świadka
    w danej dziedzinie, a wiek może mieć znaczenie w kontekście zdarzenia, o
    którym świadczy3.
    Weryfikacja wiarygodności: W niektórych przypadkach zawód i wiek mogą
    wpłynąć na wiarygodność zeznań świadka. Sąd może ocenić, czy świadek ma
    odpowiednią wiedzę lub doświadczenie, aby składane przez niego zeznania
    były rzetelne
    "

  • 18. Data: 2024-02-23 16:43:00
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Ale nie możemy być tacy zacofani, tradycyjni i zaściankowi

    Na takim publicznym "wystąpieniu" OSOBA powinna mieć możliwość podania
    jako kto się identyfikuje, jakich należy używać do niej zaimków oraz
    komu, gdzie i co WKŁADA aby wyrażać swoją seksualność ;-)

  • 19. Data: 2024-02-23 16:45:55
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że są to czasami informacje
    > przydatne do oceny zenznań. Jak sąd będzie np. wiedział, że gościu jest
    > wykształcony to inaczej oceni robienie z siebie/sądu debila. Etc.

    Chcesz w ten sposób skierować mowę NIENAWIŚCI do pewnego marszałka który
    niechybnie stanie przed sądem za załatwianie wyroków w innym sądzie? ;-)

  • 20. Data: 2024-02-23 16:47:35
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Tylko czy trzeba brać pod uwagę jego elokwencję i BEZCZELNOŚĆ czy
    faktyczne średnie wykształcenie?