  • 1. Data: 2007-01-06 20:53:57
    Temat: Pytanie laika - czy w ustawie jest AND czy OR ...?
    Od: "Marcin Skąpski" <m...@p...mr.com.pl>

    Witam,

    jakie należy rozumieć zapis ustawy gdy są wymienienne punkty jak poniżej.

    Czy pomiędzy punktami z nawiasami jest AND czy OR...?

    Poniżej podaję dwa przykłady.

    Mam wrażenie, że to zależy od kontekstu

    i to mnie bardzo niepokoi...

    Czy nie ma scisłych zasad...?

    1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:

    1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o
    usunięcie dotyczących jej danych,

    2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia
    obowiązku wynikającego z przepisu prawa,

    3) jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane dotyczą,
    jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań przed
    zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą,

    4) jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla
    dobra publicznego,

    jest to niezbędne dla wypełniania prawnie usprawiedliwionych celów
    realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych, a
    przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.

    1. W przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której one dotyczą,
    administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę o:

    1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy
    administratorem danych jest osoba fizyczna - o miejscu swojego zamieszkania
    oraz imieniu i nazwisku,

    2) celu zbierania danych, a w szczególności o znanych mu w czasie
    udzielania informacji lub przewidywanych odbiorcach lub kategoriach
    odbiorców danych,

    3) prawie dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania,

    dobrowolności albo obowiązku podania danych, a jeżeli taki obowiązek
    istnieje, o jego podstawie prawnej.

  • 2. Data: 2007-01-06 21:08:09
    Temat: Re: Pytanie laika - czy w ustawie jest AND czy OR ...?
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Sat, 6 Jan 2007 21:53:57 +0100, Marcin Skąpski napisał(a):

    > Witam,
    >
    > jakie należy rozumieć zapis ustawy gdy są wymienienne punkty jak poniżej.
    >
    > Czy pomiędzy punktami z nawiasami jest AND czy OR...?

    ponieważ kiektóre "punkty" wzajemnie się wykluczają ja stawiam na Or a po
    "naszemu" lub.
    Ale czemu się dziwisz ,możan postawić złoto przeciwko orzechom ,że
    przynajmniej połowa posłów nie wie o co zapytałeś.
    akala

  • 3. Data: 2007-01-06 21:56:50
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: akala <a...@a...com>

    > ponieważ kiektóre "punkty" wzajemnie się wykluczają ja stawiam na Or

    W pierwszym "lub", w drugim "i"

    > a po "naszemu" lub.

    Akurat "or", to "albo".

    Krzysztof Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153

  • 4. Data: 2007-01-06 22:48:15
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Sat, 06 Jan 2007 22:56:50 +0100, Goomich napisał(a):

    > You have one message from: akala <a...@a...com>

    > W pierwszym "lub", w drugim "i"

    > Akurat "or", to "albo".

    słownikowa definicja "lub" i "albo" jest identyczna
    Słownik poprawnej polszczyzny
    PWN Warszawa 1978 rok .Redaktor naczelny :
    prof. dr Witold Doroszewski /Wydanie pierwsza dodruk/

    Akala

  • 5. Data: 2007-01-06 23:05:20
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin Skąpski wrote:
> [...]
    >
    > 1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
    >
    > 1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o

    Przetwarzanie danych jest dopuszczalne gdy 1) i jest dopuszczalne gdy 2)
    ... i jest dopuszczalne gdy 4) i tylko wtedy.

> [...]
    >
    > 1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy
    > administratorem danych jest osoba fizyczna - o miejscu swojego zamieszkania

    Administrator jest zobowiązany poinformować o 1) i jest zobowiązany
    poinformować o 2) i ...

    W obu przykładach AND.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2007-01-06 23:15:46
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    > Przetwarzanie danych jest dopuszczalne gdy 1) i jest dopuszczalne
    > gdy 2)
    > ... i jest dopuszczalne gdy 4) i tylko wtedy.

    Można przetwarzać, tylko wtedy gdy jest to potrzebne do zawarcia umowy i
    dla dobra publicznego?

    Krzysztof Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153

  • 7. Data: 2007-01-06 23:24:27
    Od: m...@g...com

    akala wrote:

    > słownikowa definicja "lub" i "albo" jest identyczna

    Ale definicja logiczna nie jest identyczna.

    A BTW: "or" to jest "lub". "Albo" to "xor" (lub daszek z kropeczką).

    p. m.

  • 8. Data: 2007-01-06 23:25:55
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: akala <a...@a...com>

    > słownikowa definicja "lub" i "albo" jest identyczna

    Tyle, że nie poruszamy się teraz na obaszrze polszczyzny, lecz logiki.

    Krzysztof Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153

  • 9. Data: 2007-01-06 23:28:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Przetwarzanie danych jest dopuszczalne gdy 1) i jest dopuszczalne gdy 2)
    > ... i jest dopuszczalne gdy 4) i tylko wtedy.

    [...]
    > W obu przykładach AND.

    Własnie zlikwidowałeś bazę PESEL, NIP i parę innych rzeczy.

    M.

  • 10. Data: 2007-01-06 23:28:57
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Goomich wrote:
    > Można przetwarzać, tylko wtedy gdy jest to potrzebne do zawarcia umowy i
    > dla dobra publicznego?

    Nie. Rozpiszę to może jeszcze bardziej rozwlekle:

    Przetwarzanie danych jest dopuszczalne gdy 1) i jest dopuszczalne
    gdy 2) i jest dopuszczlne gdy 3) i jest dopuszczalne gdy 4). W żadnym
    innym przypadku przetwarzanie danych nie jest dopuszczalne.