  • 1. Data: 2007-01-06 23:36:22
    Temat: Stala pensja a rosnaca placa minimalna
    Od: "Tomek" <T...@w...pl>

    jak to jest w przypadku gdy umowie sie z pracodawca ze bede
    zarabial zalozmy 3tys brutto, a rosnie pensja minimalna
    czy nie powinna mi wzrosnac rowniez pensja o ta roznice?
    bo kiedys zakladajac ze zarabiam ok.1tys pracodawca
    na starcie jest zobowizany mi dokladac zgodnie z umowa
    a co bedzie gdy moja umowiona pensja przekroczy minimalna ustawowa?
    czy wraz ze wzrostem placy minimalnej powinna wzrosnac pensja
    czy sa ta czynniki niezalezne?

  • 2. Data: 2007-01-06 23:48:59
    Temat: Re: Stala pensja a rosnaca placa minimalna
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomek napisał(a):
> [...]
    > a co bedzie gdy moja umowiona pensja przekroczy minimalna ustawowa?
    > czy wraz ze wzrostem placy minimalnej powinna wzrosnac pensja

    Wiesz, wiele innych rzeczy tez rośnie ;-)

    Podstawowe reguły brzmia:
    1. Nie możesz otrzymać mniej, niż płaca minimalna za pracę, przy
    zatrudnieniu na pełnym etacie.
    2. Możesz otrzymać więcej niż płaca minimalna.

    M.