  • 1. Data: 2007-01-06 20:30:12
    Temat: Nie dostałem nakazu zapłaty
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    Witam!

    Nie dostałem nakazu zapłaty z sądu, prawodpodobnie został wysłany nie na mój
    adres. Komornik chce prowadzić egzekucję.

    Jak mogę się bronić? Myślałem o przywróceniu terminu do wniesieniu sprzeciwu
    (art. 167 kpc. i dalsze) oraz o powództwo przeciwegzekucyjne opozycyjne (art.
    840 kpc.). Czy poprawnie myślę?

    Funkcyjny

  • 2. Data: 2007-01-06 21:26:25
    Temat: Re: Nie dostałem nakazu zapłaty
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Funkcyjny wrote:

    > Nie dostałem nakazu zapłaty z sądu, prawodpodobnie został wysłany nie na mój
    > adres. Komornik chce prowadzić egzekucję.

    Komornik powinien mieć taki papierek - to jest podstawa do egzekucji...

    Inaczej to nie jest komornik tylko jakiś naciągacz.

  • 3. Data: 2007-01-06 23:30:05
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Komornik powinien mieć taki papierek - to jest podstawa do egzekucji...

    Nie taki. Komornik powinien mieć tytuł wykonawczy.

    -------------------+
    -------------------+

  • 4. Data: 2007-01-07 08:57:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Nie taki. Komornik powinien mieć tytuł wykonawczy.

    Czyli prawomocny wyrok z klauzulą wykonalności.

    No, ewentualnie stosowny akt notarialny, ale wtedy sąd w ogóle nie
    wchodzi w grę.

  • 5. Data: 2007-01-07 10:06:29
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    > Czyli prawomocny wyrok z klauzulą wykonalności.

    Panowie, ja to wiem. Komornik ma prawomocny nakaz zapłaty. Tylko że
    uprawomocnił on się poprzez awizowanie, nie widziałem go na oczy. Albo został
    wysłany nie na mój adres, albo poczta dała ciała podczas strajku. W poniedziałek
    zadzwonię do sądu, to może się dowiem.

    I co w tym przypadku zrobić?

    Funkcyjny

  • 6. Data: 2007-01-07 11:23:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Funkcyjny wrote:

> [...]
    > wysłany nie na mój adres, albo poczta dała ciała podczas strajku. W poniedziałek

    A, czyli wyrok widziałeś i sygnaturkę masz?

  • 7. Data: 2007-01-08 16:24:04
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Funkcyjny napisał(a):
    > Jak mogę się bronić? Myślałem o przywróceniu terminu do wniesieniu sprzeciwu
    > (art. 167 kpc. i dalsze) oraz o powództwo przeciwegzekucyjne opozycyjne (art.
    > 840 kpc.). Czy poprawnie myślę?

    Jeśli nie został prawidłowo doręczony, to po prostu sprzeciw, w którym
    wskażesz dlaczego nie został doręczony, a więc że i termin na wniesienie
    sprzeciwu nie zaczął biec. Do tego zażalenie na nadanie klauzuli
    wykonalności (bo skoro nie został doręczony, to nie jest prawomocny). Z
    ostrożności możesz wnieść o przywrócenie terminu... (ale co chcesz
    przywracać?)

    KG