    From: "nebe" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przerejestrowanie samochodu
    Date: 26 Jan 2004 12:09:05 +0100

    Witam,
    tomo wrote:
    > Witam kumpel kupił samochód 3 tygodnie temu.Nie zarejestrował go na siebie i
    > teraz ja chcę go od niego kupić.Czy można zrobić to tak że spisze z nim umowe
    > i pójdę z dwiema do urzędu?Czy nie będzie jakiś komplikacji.Może ktoś mi to
    > naświetlić?

    Mozna tak zrobic, ale:
    1. Kumpel powinien zaplacic podatek w US do 14 dni po zakupie.
    2. U starosty IMHO nic nie zglasza, bo nie rejestrowal. Tak samo z OC.
    3. Kumpel zaplaci podatek dodchodowy w US, jesli sprzeda drozej niz sprzedal
    (nie minelo 6 miesiecy).
    4. Ty zapalacisz podatek 2% w US - bo to kolejna umowa. Masz na to 14 dni. Na
    przerejestrowanie masz 30 dni.
    Zakladam oczywiscie, ze nie prowadzicie dzialalnosci gospodarczej, bo wtedy te
    sprawy wygladaja zupelnie inaczej.

    Najkorzystniej byloby, jak pisza poprzednicy, podpisac umowe bezposrednio z
    poprzednim wlascicielem, pod warunkiem ze ten nie zglosil sprzedazy u Starosty
    i w ubezpieczalni.

    Pozdrawiam,
    nebe