  • 1. Data: 2004-01-25 13:41:32
    Temat: Przerejestrowanie samochodu
    Od: "tomo" <l...@w...pl>

    Witam kumpel kupił samochód 3 tygodnie temu.Nie zarejestrował go na siebie i
    teraz ja chcę go od niego kupić.Czy można zrobić to tak że spisze z nim umowe
    i pójdę z dwiema do urzędu?Czy nie będzie jakiś komplikacji.Może ktoś mi to
    naświetlić?

  • 2. Data: 2004-01-25 14:38:50
    Temat: Re: Przerejestrowanie samochodu
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "tomo" <l...@w...pl> napisał:

    >Nie zarejestrował go na siebie
    Nie musiał. Powinien jednak zgłosic, że jest już właścicielem.

    >teraz ja chcę go od niego kupić.
    Nie wiem co na to US sprzedaż nastąpiła w czasie poniżej 6 m-cy.

    >Czy nie będzie jakiś komplikacji.
    Urząd nie wie, że stał się włascicielem, więc sprzedał coś co do niego
    nie należy.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-01-25 15:10:45
    Od: "tomo" <l...@w...pl>

    Jak do niego nie należy jak ma umowe że kupił? A jak by tak spisać umowę z
    gościem od którego kupił?Bo kumpel mówi że ta osoba pewnie niczego do urzędu
    nie zgłosiła bo to się zgłasza tylko po to żeby OC wypłacić a już się OC
    skończyło.Czy on ma racje czy jest mocno niedoinformowany.Więc prosiłbym
    jeszcze o sprostowanie powyższego.

  • 4. Data: 2004-01-25 15:29:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tomo" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    umowe
    > i pójdę z dwiema do urzędu?Czy nie będzie jakiś komplikacji.Może ktoś mi

    Nie ma konieczności przerejestrowania, bo ten obowiązek jest w terminie 30
    dni. Tak więc wystarczy pierwszą i drugą umowę opłacić w Urzędzie
    Skarbowym. Przy czym opłacenie pierwszej, to teoretycznie już tak naprawdę
    sprawa tych poprzednich uczestników transakcji. W każdym razie dowód
    rejestracyjny na właściciela A oraz umowa A-B i B-C wystarcza w zupełności
    do zarejestrowania samochodu na C.

  • 5. Data: 2004-01-25 16:59:02
    Od: "Santos" <w...@i...pl>

    Użytkownik "tomo" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    Sprzedający ma do 30 dni zgłosić fakt sprzedaży a kupujący do 30 dni fakt
    kupna - w urzędzie miasta lub gminy .W trakcie tych formalności kupujący
    idzie do US płacić podatek na podst . umowy kupna-sprzedaży - są tam dane
    sprzedającego . Nie wiadomo dokł. jaki jest obieg dokumentów i czy US nie
    konfrontują danych bo jeżeli tak to mogą być problemy z tyt. dochodu /
    sprzedaż przed 6 cioma miesiącami/
    Rada : szybki telefon do sprzedającego i zmienić umowę i po sprawie .

  • 6. Data: 2004-01-25 17:25:29
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "tomo" <l...@w...pl> napisał:

    >Jak do niego nie należy jak ma umowe że kupił?
    Nie napisałem, że do niego nie należy, tylko, że Starosta o tym nie
    wie.

    >A jak by tak spisać umowę z gościem od którego kupił?
    No widzisz ;-) Sam to napisałeś !

    >bo to się zgłasza tylko po to żeby OC wypłacić a już się OC
    Sprzedający zgłasza do starosty i do ubezpieczyciela.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2004-01-25 19:42:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Nie musiał. Powinien jednak zgłosic, że jest już właścicielem.

    Ale ma termin na to 30 dni. Gość pisze, że kupił 21 dni temu. To mu
    jeszcze ponad tydzień zostało.

    > Nie wiem co na to US sprzedaż nastąpiła w czasie poniżej 6 m-cy.

    Mogą się czepić sprzedającego. Kupujący w tym wypadku jest czysty. Co go
    to obchodzi.

    > Urząd nie wie, że stał się włascicielem, więc sprzedał coś co do niego
    > nie należy.

    Sprzeciw. Wiedza Urzędu nie ma nic do tego.

  • 8. Data: 2004-01-26 11:09:05
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    tomo wrote:
> [...]
    > i pójdę z dwiema do urzędu?Czy nie będzie jakiś komplikacji.Może ktoś mi to

    Mozna tak zrobic, ale:
    1. Kumpel powinien zaplacic podatek w US do 14 dni po zakupie.
    2. U starosty IMHO nic nie zglasza, bo nie rejestrowal. Tak samo z OC.
    3. Kumpel zaplaci podatek dodchodowy w US, jesli sprzeda drozej niz sprzedal
    (nie minelo 6 miesiecy).
    4. Ty zapalacisz podatek 2% w US - bo to kolejna umowa. Masz na to 14 dni. Na
    przerejestrowanie masz 30 dni.
    Zakladam oczywiscie, ze nie prowadzicie dzialalnosci gospodarczej, bo wtedy te
    sprawy wygladaja zupelnie inaczej.

    Najkorzystniej byloby, jak pisza poprzednicy, podpisac umowe bezposrednio z
    poprzednim wlascicielem, pod warunkiem ze ten nie zglosil sprzedazy u Starosty
    i w ubezpieczalni.

    Pozdrawiam,
    nebe

  • 9. Data: 2004-01-26 13:40:21
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "nebe" <n...@p...onet.pl> napisał:

    >2. U starosty IMHO nic nie zglasza, bo nie rejestrowal. Tak samo z OC.
    Bzdura ! Ma obowiązek zgłosić fakt nabycia i tylko tyle !

    > Na przerejestrowanie masz 30 dni.
    J.w. na zgłoszenie faktu nabycia.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2004-01-26 15:36:45
    Od: n...@p...onet.pl

    > Bzdura ! Ma obowiązek zgłosić fakt nabycia i tylko tyle !

    Mozesz mi powiedziec, na jakiej podstawie tak twierdzisz? Nie to, zebym sie z
    Toba sprzeczal, nie jestem pewien jak to wlasciwie jest.
    Bo idac Twoim tokiem myslenia powinien tez zglosic fakt sprzedazy, tak mowi
    ustawa Prawo o ruchu drogowym - czyli w tym przypadku kumpel sprzedaje tomo
    samochod przed uplywem miesiaca i idzie do Starosty zglosic fakt nabycia i
    sprzedazy samochodu (?).

    > J.w. na zgłoszenie faktu nabycia.

    Mozesz pokrotce wyjasnic jaka jest roznica miedzy zgloszeniem faktu nabycia a
    przerejstrowaniem samochodu? Byc moze "przerejestrowanie" jest sformulowaniem
    potocznym(?).

    Pozdrawiam,
    nebe