  • Data: 2004-01-27 17:46:19
    Temat: Re: Przerejestrowanie samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:befc109j1l77tkmiqsn4r5k1ddh1l6ne6e@4ax.com...

    > Eee, nie odpowiedziałeś na pytanie ! Gdzie masz obowiązek
    > 'przerejestrowania' ?
    > Zmiana danych dotyczy właściciela DR. W przypadku zmiany właściciela
    > pojazdu wymianie podlega cały dokument, bo często nawet nr rej poj.
    > ulega zmianie.
    > Podany przez ciebie art. 78 stanowi, że właściciel ma obowiązek
    > zawiadomienia starosty w przpaddku, gdy nabył, zbył (pkt-1), lub np.
    > zmienił adres, nr silnika itd (pkt-2).
    > Rasumując nowy właściciel powiadamia starostę, ze nabył pojazd o nr
    > rej, nr silnika itd, od poprzedniego właściciela imię i nazwisko, tym
> [...]

    A tak się zastanawiam i dochodzę jednak do wniosku, że nie masz racji.
    Rozwinięciem tego obowiązku rejestracji są przepisy zawarte w ROZP.
    MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i
    oznaczania pojazdów. I w tym rozporządzeniu się uściśla w jaki sposób ma
    się realizować wspomniany przeze mnie obowiązek ustawowy. Generalnie
    kwintesencję zawiera §2 tego przepisu. No i tu jest już mowa o obowiązku
    nie tylko powiadomienia o zmianie, ale i przedstawienia stosownych
    dokumentów a nawet tablic rejestracyjnych.