  • 11. Data: 2010-07-29 11:35:26
    Temat: Re: Przepisy BHP w bloku
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-29 13:06, Hades pisze:

> [...]
    Pytanie czy aby na pewno możemy mówić o zmianie sposobu wykorzystania,
    czyli czy mamy do czynienia z trwałą zmianą? Przepisy tego jasno nie
    określają.

    > Rozpatrujemy wymiane drzwi otwieranych do wewnatrz wiec nie tworz
    > niepotrzebnie trudnosci.
    Bzdura, rozpatrujemy właśnie zmianę sposobu otwierania drzwi z
    otwieranych do wenątrz na otwierane na zewnątrz i związane z tym
    potrzebne uzgodnienia.

    --
    MZ

  • 12. Data: 2010-07-29 11:47:00
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 29 Jul 2010 12:03:18 +0200, PYTON napisał(a):

    > Sąsiad go poinformował żeby najpierw sprawdził
    > czy tak można bo podobno spółdzielnia zabrania takich praktyk bo jest
    > przepis który mówi że drzwi muszą sie otwierać do mieszkania.

    Niech sprawdzi przepisy o szerokości drogi ewakuacyjnej
    --
    marcin

  • 13. Data: 2010-07-29 12:15:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MZ wrote:

    > Ciekawa teoria, możesz rozwinąć?:> Pytam, bo mieszkam w bloku
    > zarządzanym przez spółdzielnie mając odrębną własność lokalu i Twoje
    > rewelacje mnie mocno zaciekawiły...:>

    Nie jest właścicielem mieszkania. jest współwłaścicielem bloku.
    Z wyodrębnioną nazwijmy to przestrzenia do wylacznego uzytkowania.
    Tak samo dwóch współwłaścicieli samochodu nie może powiedzieć, że tylne
    siedzenie jest moje i mogę zrobić z nim co chcę, a lusteka są twoje.

  • 14. Data: 2010-07-29 12:19:15
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 29 Lip, 12:03, "PYTON" <j...@i...pl> wrote:
    > Witam
    >     Czy ktoś z grupowiczów zna może przepis który mówi że drzwi wejściowe do
    > mieszkania w bloku ( 4 piętra ) muszą otwierać się do środka ? Znajomy chce
    > wymienić drzwi w  mieszkaniu, mieszka na ostatnim piętrze i chciał mieć
    > otwierane drzwi na klatkę. Sąsiad go poinformował żeby najpierw sprawdził
    > czy tak można bo podobno spółdzielnia zabrania takich praktyk bo jest
    > przepis który mówi że drzwi muszą sie otwierać do mieszkania.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    konkretnie do mieszkania to nie ale zajrzyj do: przepisów o ochronie
    p.poż. a konkretnie szerokosciach dróg ewakuacyjnych

  • 15. Data: 2010-07-29 12:22:14
    Od: "Czeslaw P." <c...@o...pl>

    Użytkownik "PYTON" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś z grupowiczów zna może przepis który mówi że drzwi wejściowe
    > do mieszkania w bloku ( 4 piętra ) muszą otwierać się do środka ?

    Nie znam.

    Mieszkam w Poznaniu, spółdzielnia Winogrady, i tutaj spóldzilenia pozostwia
    wybór lokatorom - drzwi można kierować dowolnie, do wnętrza lub na zewnątrz,
    nie wylko na szerkich korytarzach, ale też w niskich blokach z wąskimi
    klatkami schodowymi. Zresztą jesli nie montujesz drzwi jednch, tylko
    drugie/dodatkowe, to muszą wtedy jedne z nich otwierane na ciąg
    komunikacyjny.

    --
    Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

    Proszę o wsparcie
    mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

    Dziękuję za donację.

  • 16. Data: 2010-07-29 12:48:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Nie jest właścicielem mieszkania. jest współwłaścicielem bloku.

    Khe?

    MJ

  • 17. Data: 2010-07-29 13:33:04
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-29 14:15, witek pisze:
    > MZ wrote:

    > Nie jest właścicielem mieszkania. jest współwłaścicielem bloku.
    Ekhm? że niby mógłbyś podać podstawę tak skonstruowanego prawa
    własności? Bo w papierach jak wół stoi że jestem właścicielem mieszkania
    I współwłaścicielem części bloku oraz gruntu na którym stoi.
    > Z wyodrębnioną nazwijmy to przestrzenia do wylacznego uzytkowania.
    Z wyodrębnionym udziałem w gruncie (więc nie tylko sam lokal)..tak to
    nazwijmy, a będzie bliżej stanu faktycznego :)
    > Tak samo dwóch współwłaścicieli samochodu nie może powiedzieć, że tylne
    > siedzenie jest moje i mogę zrobić z nim co chcę, a lusteka są twoje.
    Tu się nie zgodzę, bo wprawdzie nie można powiedzieć że ten kawałek
    klatki schodowej jest mój, ale za to żaden sąsiad nie może powiedzieć że
    ma udział w moim mieszkaniu. Więc, dopasowując do porównania - samochód
    jest mój, za to parking wspólny:)

    --
    MZ

  • 18. Data: 2010-07-29 15:24:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-07-29 14:22, Użytkownik Czeslaw P. napisał:

> [...]
    > blokach z wąskimi klatkami schodowymi. Zresztą jesli nie montujesz drzwi
    > jednch, tylko drugie/dodatkowe, to muszą wtedy jedne z nich otwierane na

    Strona na którą się drzwi otwierają to za mała sprawa aby spółdzielnia
    miała się nią zajmować. Ale jak ktoś zrobi otwierane na zewnątrz a trafi
    na upierdliwego sąsiada to pewnie podpadnie pod przepis dotyczący
    szerokości dróg ewakuacyjnych. W najgorszym przypadku dostanie polecenie
    demontażu. Sam mieszkam na ostatnim piętrze i ponad dziesięć lat
    temu wstawiłem drugie drzwi na dospawanej futrynie otwierające się
    oczywiście na zewnątrz. Nikogo to nie zainteresowało.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-07-29 17:50:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MZ wrote:

    > Ekhm? że niby mógłbyś podać podstawę tak skonstruowanego prawa
    > własności? Bo w papierach jak wół stoi że jestem właścicielem mieszkania
    > I współwłaścicielem części bloku oraz gruntu na którym stoi.

    No to spróbuj odsprzedać tylko współwłasność gruntu to sie zdziwisz.

  • 20. Data: 2010-07-29 22:32:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Hades pisze:

    > Rozpatrujemy wymiane drzwi otwieranych do wewnatrz wiec nie tworz
    > niepotrzebnie trudnosci.

    Na otwierane na zewnątrz.

    Czytaj uważniej wątek.