  • 1. Data: 2010-07-29 11:34:52
    Temat: art. 54 par.1 i straż gminna
    Od: Jacek <j...@w...pl>

    Witam,

    Otrzymałem od straży gminnej pismo, w której jest mowa, że straż
    gminna prowadzi czynności wyjaśniające na podstawie art.54par.1,4,5
    kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz art.10,12ust.1p.5
    ustawy o strażach gminnych.

    W art.54par.1 kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia jest
    napisane:
    "W celu ustalenia, czy istnieją podstawy do wystąpienia z wnioskiem o
    ukaranie oraz zebrania danych niezbędnych do sporządzenia wniosku o
    ukaranie, Policja przeprowadza czynności wyjaśniające. Czynności te w
    miarę możności należy podjąć w miejscu popełnienia czynu bezpośrednio
    po jego ujawnieniu i zakończyć w ciągu miesiąca."
    No i właśnie, słowo "Policja". Czy straż gminna może działać jako
    policja? o co tu chodzi?

    Jacek

  • 2. Data: 2010-07-29 12:11:27
    Temat: Re: art. 54 par.1 i straż gminna
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek <j...@w...pl> writes:

> [...]
    > art.10,12ust.1p.5 ustawy o strażach gminnych.

    > No i właśnie, słowo "Policja". Czy straż gminna może działać jako

    Myślę, że przywołany art.12 ust.1 p.5 sprawę ci wyjaśni.

    MJ