  • 21. Data: 2002-06-04 13:35:45
    Temat: Re: Przeklinanie
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    no i żeby zakonczyc spory - na cytowanej przeze mnie stronie
    http://sjp.pwn.pl/ jest cos takiego jak poradnia językowa. Poradnię prowadzi
    kierownik Redakcji Słowników Języka Polskiego, dr Mirosław Bańko. Pomagają
    mu eksperci - znani polscy językoznawcy. Współpracuje z nimi m.in. profesor
    Jerzy Bralczyk. http://slowniki.pwn.pl/poradnia/ . Pozwolilam sobie zadac
    tam pytanie i uzyskalam odpowiedz - calosc cytuje ponizej

    "Ekspert: Mirosław Bańko odpowiedział(a) na Twoje pytanie

    Pytanie brzmiało: witam,

    chcialabym zapytac czy w jęz. polskim występuje forma 'świĘtobliwość" czy
    tylko "świĄtobliwość". Wywiazala sie na ten temat polemika na jednej z grup
    dyskusyjnych.

    dziekuje za odpowiedz

    hanka

    Odpowiedź: Jest tylko świątobliwość."

    pozdrawiam,

    HaNkA

  • 22. Data: 2002-06-04 17:50:33
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:

> [...]
    > tylko "świĄtobliwość". Wywiazala sie na ten temat polemika na jednej z grup

    świĘtobliwość ma 70 gugli

    http://www.google.com.pl/search?q=%B6wi%CAtobliwo%B6
    %E6&hl=pl&btnG=Szukaj+z+Google
    m.in. oficyny wydawnicze, stowarzyszenia wyznaniowe

    świĄtobliwość ma 1240 gugli

    http://www.google.com.pl/search?hl=pl&q=%B6wi%A1tobl
    iwo%B6%E6&btnG=Szukaj+z+Google

    Jacek
    --
    True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

  • 23. Data: 2002-06-04 19:25:12
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    Dnia Tue, 04 Jun 2002 19:50:33 +0200, uzytkownik Jacek
    <g...@p...onet.pl> znuzony oparl sie o klawiature i wyszlo z
    tego co nastepuje:

    >świĘtobliwość ma 70 gugli
    >
    >http://www.google.com.pl/search?q=%B6wi%CAtobliwo%B
    6%E6&hl=pl&btnG=Szukaj+z+Google
    >m.in. oficyny wydawnicze, stowarzyszenia wyznaniowe
    >
    >świĄtobliwość ma 1240 gugli

    A ty masz 37,000 gugli i wygrywasz wycieczke z Sosnowca do Pparzyna w
    jedna strone

    http://www.google.com.pl/search?hl=pl&q=debil&btnG=S
    zukaj+z+Google

    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \____ http://www.divx.com.pl ____/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\
    \_____ WIRELESS SOLUTIONS _____/ / _ / -_) -_) __/ ' \/ _ `/ _ \\
    \__ http://wap.divx.com.pl __/ /____/\__/\__/_/ /_/_/_/\_,_/_//_/_\

  • 24. Data: 2002-06-04 22:45:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jun 2002, HaNkA ReDhUnTeR wrote:

    >+ Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    >+
    >+ > Linki to mogą być od tramwaju którym udasz się do biblioteki
    [...]
    >+ Gdzie jak gdzie ale na grupie prawniczej powinna obowiazywac zasada ze
    >+ podaje sie tylko fakty udokumentowane a nie "pogloski". Stwierdzenie "jedz i
    >+ sobie sprawdz" jest smieszne. Ja jestem przekonana ze mam racje i
    >+ przedstawilam na to dowody w postaci odsylaczy na strone slownika pwn.

    Ja w kwestii formalnej: stwierdzenie że zasada, iż uznaje się
    udokumentowanie w postaci ksiązki jest śmieszna jest smieszne.
    Żeby zostać całkiem NTG i offtopics - to z przykładów pod ręką
    np. specyfikacja ANSI-C nie może zostać legalnie zaprezentowana
    w postaci elektronicznej (zastrzeżenie).
    Wniosek: wymaganie postaci elektronicznej czasami może być
    błedem metody.
    [...]
    >+ HaNkA PeWnA SwEgO :P

    Erm... ten słownik byłaś obejrzeć ?? ;) (bo ja nie !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2002-06-05 06:26:24
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:adierk$3h1$1@news.tpi.pl...
    > Nie sledzisz wątku wiec sprostowanie - mówimy o tytule Papieza - Jego

    > Świątobliwosc.....
    >
    > HaNkA

    Sledze watek
    Nie zajmuje stanowiska w kwestii tytulu Papieza
    Zajalem sie kwestia prawidlowosci formy
    swiEtobliwosc czy swiAtobliwosc.

    PawelT

  • 26. Data: 2002-06-06 15:03:03
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Mowiac krotko i konkretnie - zagladamy do kodeksu wykroczen, a tam mamy:
    > "Art. 141. Kto w miejscu publicznym umieszcza nieprzyzwoite ogłoszenie,
    napis
    > lub rysunek albo używa słów nieprzyzwoitych,
    >
    > - podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1 500 złotych albo karze
    > nagany."

    Tak z ciekawosci:
    A jesli ja wywiesze nieprzyzwoity rysunak w pracy, na scianie, to bedzie to
    wykroczenie?
    Dodam ze na teren zakladu pracy obcy ludzie nie maja jak wejsc....

  • 27. Data: 2002-06-09 11:30:36
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <r...@r...com>

    Beerman <b...@d...com.pl> wrote in

> [...]
    > tego co nastepuje:
    > A ty masz 37,000 gugli i wygrywasz wycieczke z Sosnowca do Pparzyna w

    dobre :)

    --
    Rafał 'Raf256' Maj

  • 28. Data: 2002-06-12 09:54:27
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Tue, 4 Jun 2002 14:34:37 +0200 w artykule <adicav$g4s$1@news.tpi.pl>
    HaNkA ReDhUnTeR <h...@i...pl> napisano co następuje:

    > zapytasz o 11-to tomowy Słownik Języka Polskiego pod redakcją
    > Doroszewskiego :)
    >
    > Gdzie jak gdzie ale na grupie prawniczej powinna obowiazywac zasada ze
    > podaje sie tylko fakty udokumentowane a nie "pogloski". Stwierdzenie "jedz i
    > sobie sprawdz" jest smieszne. Ja jestem przekonana ze mam racje i
    > przedstawilam na to dowody w postaci odsylaczy na strone slownika pwn. Brak
    > rzeczowych kontrargumentów powoduje ze dalsza dyskusje na ten temat uwazam
    > za bezcelowa, do czasu przedstawienia dowodow, ze moj tok myslenia byl
    > błędny

    Twoje przekonanie jest niewątpliwie bardzo ważkim i absolutnie
    nieśmiesznym argumentem, podobnie zresztą jak odnośniki w postaci linków
    do stron które ani chybi biją na głowe strony papierowe (wydawnictwa PWN
    zreszt). Równie nieśmieszne jest nazywanie Słownika Doroszewskiego
    pogłoskami :)

    Droga Haniu, myśl sobie co chcesz, tj. absolutnie twoja sprawa a mnie
    wyprowadzanie z błędów zadufanych ignorantów do szczęścia potrzebne nie
    jest.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2002-06-12 11:12:42
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    >a mnie
    > wyprowadzanie z błędów zadufanych ignorantów do szczęścia potrzebne nie
    > jest.

    Mnie tez. Zrobilam wiecej niz powinnam - zapytalam o opinie eksperta z
    wydawnictwa PWN ( pytanie jak i odpowiedz umiescilam w jednym z moich
    postów).. Udzielil jasnej i wyczerpujacej odpowiedzi, potwierdzajacej moje
    zdanie. Jesli w swietle tego, ktos chce sie upierac przy swoim błędnym
    rozumowaniu tylko dlatego, ze jest wlasnie zadufanym ignorantem. ktory nie
    rozumie iz język zyje i ulega zmianom, to jego sprawa. Jak to sie
    potocznie mówi "kijem rzeki nie zawrocisz".

    Dla mnie to w zasadzie EOT

    HaNkA