  • 11. Data: 2002-06-03 20:54:11
    Temat: Re: Przeklinanie
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Slownik jez. polskiego podaje ze tylko. http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=13577

    > W końcu jest Eminencja, a nie Świętobliwość.

    Nie istnieje w jezyku polskim slowo "świętobliwość". Zapewne miales na mysli
    "świĄtobliwość" tytul nalezny papieżom
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=61422 . Mierzysz, aż tak wysoko?:-) Obawiam
    sie, ze na drugiego papieza- Polaka Stolica Apostolska nie zdecyduje się
    zbyt szybko:-))

    > No, pisać też kiedyś próbowałem, wiec czamu ni?

    Trawestując tekst piosenki Stuhra "Pisać kazdy może, trochę lepiej lub
    trochę gorzej.." :P

    HaNkA UcHaChAnA

  • 12. Data: 2002-06-03 22:06:48
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 3 Jun 2002 22:54:11 +0200), "HaNkA
    ReDhUnTeR" <h...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >Slownik jez. polskiego podaje ze tylko. http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=13577

    Buuu.... No to ja jestem prekursorem zmian...

    >Nie istnieje w jezyku polskim slowo "świętobliwość".

    Przeca wiem, w szkole zawsze byłem prymasem. :-)

    > Zapewne miales na mysli
    >"świĄtobliwość" tytul nalezny papieżom
    >http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=61422 .

    Kurcze, ależ Waćpani wykształcona... Jam niestety ze świty Leppera i
    ze wsi, ale że niedługo w Polsze rządzić będziem, to już się do
    tytułów szlacheckich przyzywczajam...

    >Mierzysz, aż tak wysoko?:-) Obawiam
    >sie, ze na drugiego papieza- Polaka Stolica Apostolska nie zdecyduje się
    >zbyt szybko:-))

    Nic to... Młody jeszcze jestem :-)

    >Trawestując tekst piosenki Stuhra "Pisać kazdy może, trochę lepiej lub
    >trochę gorzej.." :P

    Hłacha... Jam pisał lepiej :-)

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2002-06-03 22:07:54
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    >Slownik jez. polskiego podaje ze tylko. http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=13577

    No to kierując się tym opisem, zmieniłem... teraz dobrze? :-)))

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 14. Data: 2002-06-03 22:42:54
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    > No to kierując się tym opisem, zmieniłem... teraz dobrze? :-)))

    > Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder

    Coodnie <cmok> booziaczek:-))

    HaNkA FcALe NiE SzArA:-)))

  • 15. Data: 2002-06-04 08:21:13
    Od: "Mariusz C." <b...@p...onet.pl>

    > Nie istnieje w jezyku polskim slowo "świętobliwość".
    > Zapewne miales na mysli "świĄtobliwość" tytul nalezny papieżom
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=61422 .

    Oj, istnieje, istnieje.
    Jest tylko rzadszą formą.
    Istnieje też "świętobliwy" - znalazłem w dwu słownikach ort. PWN.

  • 16. Data: 2002-06-04 09:19:07
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Mariusz C." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oj, istnieje, istnieje.
    > Jest tylko rzadszą formą.

    Tak rzadką, ze nie wykazal jej 3 tomowy slownik jezyka polskiego PWN z 1995
    pod redakcja prof. M.Szymczaka, ani tez "nowy slownik ortograficzny" z 1997
    pod redakcją prof. Edwarda Polanskiego.:-))

    Skoro jednak jestes pewien swego to proszę o linki - bo na slowo Ci jakos
    nie uwierzę. Bardziej przemawiają do mnie ww autorytety :-)

    HaNkA NiEdOWiArEk

  • 17. Data: 2002-06-04 11:35:30
    Od: a...@n...net (Marcin Debowski)

    Dnia Tue, 4 Jun 2002 11:19:07 +0200 w artykule <adi10i$loo$1@news.tpi.pl>
    HaNkA ReDhUnTeR <h...@i...pl> napisano co następuje:

> [...]
    >
    >Skoro jednak jestes pewien swego to proszę o linki - bo na slowo Ci jakos
    >nie uwierzę. Bardziej przemawiają do mnie ww autorytety :-)

    Ja też jestem pewien. Linki to mogą być od tramwaju którym udasz się do
    biblioteki gdzie zapytasz o 11-to tomowy Słownik Języka Polskiego pod
    redakcją Doroszewskiego :)

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2002-06-04 12:34:37
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > Linki to mogą być od tramwaju którym udasz się do biblioteki gdzie
    zapytasz o 11-to tomowy Słownik Języka Polskiego pod redakcją
    Doroszewskiego :)

    Gdzie jak gdzie ale na grupie prawniczej powinna obowiazywac zasada ze
    podaje sie tylko fakty udokumentowane a nie "pogloski". Stwierdzenie "jedz i
    sobie sprawdz" jest smieszne. Ja jestem przekonana ze mam racje i
    przedstawilam na to dowody w postaci odsylaczy na strone slownika pwn. Brak
    rzeczowych kontrargumentów powoduje ze dalsza dyskusje na ten temat uwazam
    za bezcelowa, do czasu przedstawienia dowodow, ze moj tok myslenia byl
    błędny

    HaNkA PeWnA SwEgO :P

  • 19. Data: 2002-06-04 12:58:24
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:adicav$g4s$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > rzeczowych kontrargumentów powoduje ze dalsza dyskusje na ten temat uwazam
    > za bezcelowa, do czasu przedstawienia dowodow, ze moj tok myslenia byl

    Czesc
    Nie jest to chyba najistotniejszy temat (lista jakby prawnicza a nie
    polonistyczna, chociaz...),
    ale jezeli wejdziesz w słowniki n.p. onetu (jeżeli juz mowimy o sieci), to
    znajdziesz:

    świętobliwość
    tę świętobliwość, tą świętobliwością; tych świętobliwości, tym
    świętobliwościom

    Pozdrowienia
    PawelT

  • 20. Data: 2002-06-04 13:17:38
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > świętobliwość
    > tę świętobliwość, tą świętobliwością; tych świętobliwości, tym
    > świętobliwościom

    Nie sledzisz wątku wiec sprostowanie - mówimy o tytule Papieza - Jego
    Świątobliwosc.....

    HaNkA