  • 1. Data: 2002-05-30 14:01:59
    Temat: Wpis do księgi wieczystej
    Od: "Aldona Sodal" <a...@w...pl>

    Szanowni Państwo.
    Po dokonaniu formalności u notariusza (w związku z kupnem mieszkania)
    otrzymałam 2 zawiadomienia Sądu Rejonowego - wydziału Ksiąg Wieczystych. W
    jednym z nich (informowało o dokonanych wpisach do księgi macierzystej) w
    dziale IV wpisano, iż łączne obciążenie nieruchomości objętych Kw
    (macierzystą) oraz Kw(numer mojej), Kw( nr mojej sąsiadki) hipoteką zwykłą w
    kwocie 33.000 EURO na rzecz PKO.
    Nie rozumiem w tym powiązania (oraz) czyjegoś obciążenia z moją księgą.
    I tutaj następują moje problemy, gdyż po zgłoszeniu się do Sądu otrzymałam
    informację, że pomimo tego, że wpisano tam moją księgę to "obciążenie" mnie
    nie dotyczy, urzędniczka w banku jasno z kolei stwierdziła, że wg niej
    zakupiony przeze mnie lokal jest obciążony hipoteką, natomiast notariusz
    (byłam tam z osobą od której kupiłam lokal) po próbach różnych wyjaśnień
    jednak stwierdził, że wpis nie jest właściwy i zasugerował, że w tym
    momencie (zawiadomienie już się uprawomocniło) są dwa wyjścia:
    - "potyczki z sądem" - który jakoby miałby być sprawcą niepoprawnego wpisu
    (co do mnie zupełnie nie przemawia)
    lub
    - osoba, od której kupiłam mieszkanie musi przerzucić hipotekę na inny
    lokal.
    Trochę mnie to zaniepokoiło, bo jednak świadczyło by o tym, że to już moje
    mieszkanie, jest w rzeczywistości obciążone hipoteką.
    Bardzo proszę o pomoc w zrozumieniu tego problemu.
    Aldona S.

  • 2. Data: 2002-05-31 12:11:44
    Temat: Re: Wpis do księgi wieczystej
    Od: "Piotr W." <p...@u...interia.pl>

    Użytkownik "Aldona Sodal" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Szanowni Państwo.
    > Po dokonaniu formalności u notariusza (w związku z kupnem mieszkania)
    [...]
> [...]
    > mieszkanie, jest w rzeczywistości obciążone hipoteką.
    > Bardzo proszę o pomoc w zrozumieniu tego problemu.

    Wiążąca jest zawartość aktu notarialnego, a wpisy w KW powinny ją
    potwierdzać.
    Jak nie, to notariusz nie wykazał się rzetelnością zawodową i pominął
    obowiązek sprawdzenia wpisów.
    A pomyłka sądu też jest prawdopodobna, przecież ta instytuacja cały czas
    pracuje w epoce papierkowej.
    Pozdrawiam,
    Piotr