  • 1. Data: 2005-06-29 08:33:20
    Temat: Prowizja od sprzedaży
    Od: "kaniak" <k...@o...pl>

    Mój ostatni post pozostał bez odpowiedzi, więc spróbuję postawić pytanie
    trochę inaczej. Mam klienta na pewien towar i namiary na producenta i
    chciałbym z tym drugim podpisać taką umowę, że jeśli skieruję do niego
    swojego klienta i się dogadają, to mnie
    wynagrodzi prowizją.

    Generalnie usługą ma być dostarczenie namiarów na konkretnego i
    zdecydowanego klienta. Ale to czy jest on taki, okaże się dopiero po jakimś
    czasie, być może po kilku miesiącach. Żadna ze stron nie jest zainteresowana
    tym, żebym uczestniczył w rozmowach handlowych. I teraz pytanie: jak się
    zabezpieczyć w umowie, którą podpiszę ze sprzedającym, że gdy dojdzie między
    nimi do transakcji, ja dostanę swoją należną dolę? Bo mogą po prostu
    powiedzieć mi, że do sprzedaży nie doszło. Czy jest możliwość, by to
    kontrolować?

    Każdy pomysł mile widziany.

  • 2. Data: 2005-06-29 08:40:42
    Temat: Re: Prowizja od sprzedaży
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    kaniak napisał(a):
> [...]
    > nimi do transakcji, ja dostanę swoją należną dolę? Bo mogą po prostu
    > powiedzieć mi, że do sprzedaży nie doszło. Czy jest możliwość, by to

    ja bym zawarl klauzule w umowie kupna/sprzedazy ze w przypdaku
    zrealizowania trnzakcji pan ten i ten dostaje tyle i tyle z powodu
    takiego i takiego. mozna to sobie zmodyfikowac jak chcesz, troche
    bardziej surowym jezykiem napisac ;p (czyt. prawniczym ^-^)

  • 3. Data: 2005-06-29 09:25:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kaniak wrote:

    > Każdy pomysł mile widziany.

    takie umowy sporządza się z dobrym prawnikiem jak nie chcesz zostać
    wyrolowany.

  • 4. Data: 2005-06-29 11:21:10
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > takie umowy sporządza się z dobrym prawnikiem jak nie chcesz zostać
    > wyrolowany.

    Ja żyje z pośrednictwa już pare lat i żadnej umowy z prawnikiem nie
    konsultowałem. Ani razu nie mialem problemów. Umowy, które podpisuje prawie
    nigdy nie są dłuższe niż jedna strona A4.
    Prawnik chyba jest po to potrzebny, aby skomplikowac umowe, dzieki czemu
    bedzie mial robote jego kolega, który pomoże w przyszłości interpretowac jej
    zapisy.

    vertret

  • 5. Data: 2005-06-29 12:40:16
    Od: "kaniak" <k...@o...pl>

> [...]
    > Prawnik chyba jest po to potrzebny, aby skomplikowac umowe, dzieki czemu
    > bedzie mial robote jego kolega, który pomoże w przyszłości interpretowac

    To jakie zatem zapisy proponowalbys w moim przypadku?

  • 6. Data: 2005-06-29 13:13:31
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "kaniak" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To jakie zatem zapisy proponowalbys w moim przypadku?

    Napisz po prostu kto sie z kim umawia, na co sie umawiacie i ile za to
    dostaniesz.

    vertret

  • 7. Data: 2005-06-29 13:44:27
    Od: "kaniak" <k...@o...pl>

    > Napisz po prostu kto sie z kim umawia, na co sie umawiacie i ile za to
    > dostaniesz.

    Czy Ty w ogole przeczytales mojego posta?
    Problem jest tego typu - co ma byc dowodem spelnienia warunkow (zawarcia
    przez nich transakcji) upowazniejacych mnie do poprania prowizji.