  • 1. Data: 2005-06-29 08:19:30
    Temat: Fundusz emerytalny?
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Witam!
    W maju 2003 roku moja żona zaczęła pracę. Tak się złożyło, że nie
    wybrała wtedy żadnego funduszu emerytalnego, potem jakoś o wszystkim się
    zapomniało i tak już zostało. W między czasie było kilka losowań
    funduszy dla takich osób. Z tego co wiem to przed takim losowaniem ZUS
    przysyłał jakąś informację. Również chyba fundusz (jeśli został
    wylosowany) powinien przysłać jakąś informację.
    I teraz mam pytanie: czy możliwe, że do tej pory żona nie zastałą
    wylosowana? A jeśli została wylosowana to gdzie to sprawdzić? A co w
    sytuacji, jeśli np. dziś podpisze umowę z jakimś OFE a okaże się, że
    byłą wylosowana?
    A może jakiś agent oszust sfałszował jej podpis pod umową?

    --
    pozdrawiam
    ____ _ _

  • 2. Data: 2005-06-29 15:42:59
    Temat: Re: Fundusz emerytalny?
    Od: "jalboss" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Schwester" <j...@c...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wylosowana?
    > A może jakiś agent oszust sfałszował jej podpis pod umową?

    Może być tak, że i ZUS o Twojej żonie zapomniał....
    Można podpisać umowę z jakimś OFE, najwyżej ZUS jej nie przyjmie.

  • 3. Data: 2005-07-01 12:36:40
    Od: "OFE www.multiofe.pl" <b...@m...pl>

> [...]
    > byłą wylosowana?
    > A może jakiś agent oszust sfałszował jej podpis pod umową?

    Jest mozliwe ze Pana zona nie zostala do tej pory przydzielona do zadnego OFE.
    ZUS kwalifikuje do losowania na podstawie danych z systemu informatycznego,
    ktory doskonaly nie jest. Jesli od momentu rozpoczecia pracy zona nie otrzymala
    wezwania od ZUS (jest to swiadectwo zakwalifikowania do losowania) ani
    informacji od zadnego z OFE o przydzieleniu jej w rejestr czlonkow- nie nalezy
    do zadnego OFE. Gdyby byla sytuacja, jaka Pan podejrzewa (sfalszowanie umowy)-
    zona otrzymalaby informacje akcesyjna od OFE.
    Sugeruje jak najszybciej podpisac umowe z jakims OFE, gdyz im dluzej Panstwo
    zwlekaja, tym dluzej skladki beda lezec na nieoprocentowanym koncie ZUS (gdy
    tymczasem OFE wypracowuja zyski).

    aplikacja przystapienia do OFE ING, PZU, Sampo, AIG, Polsat przez internet:
    http://www.multiofe.pl/deklaracja.OFE.shtml

    zespół MultiOfe - OFE http://www.multiofe.pl

  • 4. Data: 2005-07-01 21:58:16
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > tymczasem OFE wypracowuja zyski).
    >
    > aplikacja przystapienia do OFE ING, PZU, Sampo, AIG, Polsat przez internet:

    Jeśli wierzysz w to co napisałeś o zyskach to nie wiem co dalej napisać. To
    znaczy wiem ale nie wypada. Tomek

  • 5. Data: 2005-07-02 08:58:54
    Od: "OFE www.multiofe.pl" <b...@m...pl>

    Panstwo
    > Jeśli wierzysz w to co napisałeś o zyskach to nie wiem co dalej napisać. To
    > znaczy wiem ale nie wypada. Tomek

    Czyli lepiej składać do skarpety i to NIE SWOJEJ skarpety (należącej do ZUS)?

    Co do wiary- wierzę w matematykę. Procent składany, na przykład.

    OFE http://www.multiofe.pl

  • 6. Data: 2005-07-02 10:19:25
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Czyli lepiej składać do skarpety i to NIE SWOJEJ skarpety (należącej do ZUS)?
    >
    > Co do wiary- wierzę w matematykę. Procent składany, na przykład.

    A znasz jakiś wzór z wyjątkiem procentu składanego. Mnie interesowałby taki co
    daje się za jego pomocą policzyć np. wojny, rewolucje, wymiany pieniędzy, plany
    Balcerowicza i podobne kataklizmy. Jeszcze by się przydał wzór za pomocą którego
    można wyliczyć ile się będzie żyło, czy będzie komu zostawić spadek itp. Bo
    jeśli takie wyliczenia nie są możliwe do przeprowadzenia to całe składanie psu
    pod gon można włożyć. Teraz ledwo kto dozywa emerytury. Jak bedziesz Ty na nią
    przechodził, zakładam że jesteś młody, to nie będzie to 65 lat tylko 75. Ile
    będziesz brał te super świadczenia, albo wcale albo 2-3 lata. Oczywiśćie to
    Twoja sprawa co robisz ze swoimi pieniędzmi. Ja swoich żadnym dziadom nie dam. Tomek

  • 7. Data: 2005-07-06 14:44:04
    Od: "OFE www.multiofe.pl" <b...@m...pl>

> [...]

    którego
    > można wyliczyć ile się będzie żyło, czy będzie komu zostawić spadek itp.
    Tu już polecam AKTUARIUSZY :>
> [...]
    > Twoja sprawa co robisz ze swoimi pieniędzmi. Ja swoich żadnym dziadom nie

    W takim układzie zostaje Panu tylko szara strefa. Z tego co mi wiadomo,
    ubezpieczenie emerytalne w Polsce należy do ubezpieczeń obowiązkowych. OFE, w
    porównianiu do poprzedniego systemu nieewidencjonowanego, sa przywilejem-
    dzieki takiej reformie można choćby z grubsza przewidzieć, ile się będzie miało
    emerytury; a ponieważ są to PRAWA NABYTE, Państwo nie może tego ograniczyć
    (podobnie jak zabrać lokat w bankach itd.).
    Co do kataklizmów, jutro można wpaść pod samochód, ale nie wydaje mi się aby to
    determinowało życie z dnia na dzien, bo może stac się nieprzewidziany wpadek i
    jednak dożyje Pan do tej emerytury...

    Muszę Panu powiedzieć, że gdyby ubezpieczenia emerytalne nie były obowiązkowe,
    z całą pewnością zakładałabym jakąś dodatkową polisę; straszy mnie wizja
    sprzedawania piertuszki na rogu w wieku lat 70ciu.
    Z całą też pewnością OFE są bardziej wiarygodne od ZUS (choćby ze wzgledu na
    marki prowadzących je firm). Z całą również pewnością dzięki inwestycjom OFE
    zyskuje się więcej niż dzięki waloryzacji, a nawet karnym odsetkom od ZUS. Nie
    ma też wątpliwości (to nie mój wynalazek, to matematyka), ze zdecydowanie
    bardziej opłaca się podpisać umowę z OFE od razu po podjęciu pracy- i to z
    wielu względów: tańsza jednostka uczestnictwa, dochody z inwestycyji,
    rozpoczęcie liczenia stażu.

    NIE MA MOŻLIWOŚCI (pracując legalnie) nie płącić skłądek ZUS ani nie
    uczestniczyć w II filarze. Kwestia tylko, kiedy i co wybrać.

    OFE www.multiofe.pl

  • 8. Data: 2005-07-06 15:22:06
    Od: maHo <m...@p...net>

    OFE www.multiofe.pl wrote:
    [ciach]

    > NIE MA MOŻLIWOŚCI (pracując legalnie) nie płącić skłądek ZUS ani nie
    > uczestniczyć w II filarze. Kwestia tylko, kiedy i co wybrać.
    [ciach]

    Oj, wydaje mi się że się da, jeżeli się np. ma same umowy o dzieło.

    pozdrav

    maHo

  • 9. Data: 2005-07-06 15:45:16
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > NIE MA MOŻLIWOŚCI (pracując legalnie) nie płącić skłądek ZUS ani nie
    > uczestniczyć w II filarze. Kwestia tylko, kiedy i co wybrać.

    Niedawno napisałem coś takiego.
    Dałaś ogłoszenie. To znaczy ze żyjesz ze sprzedazy ubezpieczeń. Dla mnie jesteś
    całkowicie niewiarygodna. Dlaczego spytasz. Ano dlatego że ja kiedyś również coś
    sprzedawałem, takie pierdoły opowiadałem żeby sprzedać że aż teraz się
    zatanawiam jak ja to wymyślałem i dlaczego mi wierzyli. Podpierasz się
    przepisami. To ja również się podeprę. Konstytucja nie dopuszcza dobrowolności
    przymusowej. Te przepisy są niezgodne z konstytucją. Ich tak na prawdę nie ma.
    Ten kto się do nich stosuje łamie obowiązujace prawo. Tylko to wyjdzie wtedy gdy
    ludzie upomną się o swoje pieniądze a ich nie będzie. Bardzo łatwo ich będzie
    spławić. Wystarczy napisać i przegłosować inna ustawę. Przypomnij sobie albo
    popytaj rodziców jak to było z mieszkaniami, polisami posagoowymi, przedpłatami
    na samochody, wymianami pieniędzy. To wszystko było gwarantowane przez ustawy. A
    ludzie do tej pory pluja jak im się o tych zdarzeniach wspomina. Bardziej
    drastyczny przykład. Żydzi w Niemczech przed wojną też mieli wykupione polisy,
    ubezpieczenia firm i domów. Oczywiśćie to było gwarantowane przez ustawy.
    Słyszalaś żeby jakieś towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaciło pieniądze
    spadkobiercom tych co przeszli przez kominy w obozach koncentracyjnych. Bo ja
    jakoś nic nie wiem o tym. A tak na marginesie. Moja koleżanka małżonka ma takie
    same uprawnienia PUNUowskie jak Ty. Jak pokapowała o co w tym całym interesie
    chodzi to dała sobie spokój. Rozgrzeszyć Cie może tylko fakt że nie masz co jeść
    i chwytasz się każdej możliwości zdobycia pieniędzy na życie. Ten oszukańczy
    system działa również dzieki takim jak Ty. Gdyby nie było deptaczy to już by sie
    wywalił. Jesteś odpowiedzialna za to że w Polsce ubezpieczenia emerytalne
    jeszcze egzystują w oszukańczej formie. Tomek

  • 10. Data: 2005-07-07 15:13:40
    Od: "OFE www.multiofe.pl" <b...@m...pl>

    Oszust wierzy że wszyscy oszukują.
    Nie każdy sprzedawca jest oszustem.