  • 1. Data: 2005-06-29 09:01:25
    Temat: komu udostepniac dane osobowe
    Od: "news.atman.pl" <h...@g...pl>

    Witam,

    dzisiaj mialem bardzo nieprzyjmena przygode w autobusie ZKM. W trakcie
    kontroli okazalo sie, ze jade na bilecie ulgowym, natomiast moja
    legitymacja nie ma aktualnej pieczatki (ale to nie jest maritum tej
    sprawy). Wiem od znajomych, ze to nie problem bo aktualizuje sie
    legitymacje w dziekanacie i wazny dokument przedstawia sie w BOK ZKM
    placac jakies 5 - 10 zl.

    Pomijam kwestie, ze kontroler byl nieuprzejmy itp itd.

    Na koniec mojej rozmowy z kontrolerem poprosilem go o podanie swoich
    danych osobowych (Imie i nazwisko oraz numer legitymacji). Niestety ow
    gentelman odmowil mi podania tych danych.
    Zastanawiam sie teraz nad tym, komu musze podawac swoje dane osobowe
    (imie, naziwsko, adres ?) i czy osoba ktore spisuje te dane nie powinna
    zrewanzowac sie przynajmniej imieniem i nazwiskiem? Nawet policja jak
    zatrzymuje do kontroli przedstawia sie (wiec dlaczego nie kontrolerzy
    ??). Pomijam tez fakt, ze moj adres i dane osobowe kontroler zapisal
    sobie w notatniczku nie, na blankiecie.
    Do kogo moglbym sie zwrocic z wyjasnieniem powyzszych watpliwosci?

    Pozdrawiam & dziekuje za pomoc,
    Hond4

  • 2. Data: 2005-06-29 09:07:10
    Temat: Re: komu udostepniac dane osobowe
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    news.atman.pl napisał(a):
    > Zastanawiam sie teraz nad tym, komu musze podawac swoje dane osobowe
    > (imie, naziwsko, adres ?)
    Juz bylo pare razy na grupie... nie musisz okazywac kontrolerowi
    dokumentu tozsamosci. On Cie moze poprosic, Ty mozesz ale nie musisz sie
    zgodzic. Jesli sie nie zgodzisz, to jedynym sposobem ustalenia pozostaje
    policja. Aczkolwiek jesli kanar wezwie policje a Ty nie bedziesz mial
    zyczenia czekac na jej przyjazd to... nie bardzo moze Cie chyba
    zatrzymac bo to juz bedzie naruszenie nietykalnosci osobistej - takie
    wnioski mozna wysnuc na podstawie dyskusji na grupie:)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-06-29 09:28:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news.atman.pl" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    O wyjaśnienie tej kwestii zwróć się generalnie do przełożonych
    kontrolera. Powinien Ci conajmniej podać swój numer służbowy. ale
    podejrzewam, ze jest on wpisany w wezwaniu do zapłaty.

  • 4. Data: 2005-06-29 09:30:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    badzio wrote:

> [...]
    > zatrzymac bo to juz bedzie naruszenie nietykalnosci osobistej - takie
    > wnioski mozna wysnuc na podstawie dyskusji na grupie:)

    błędne wnioski.
    w przypadku odmowy pokazania dokumentów podjedziesz na twój koszt na
    policję całym autobusem razem z pasażerami.
    o nietykalności możesz np. porozmawiać z zamkniętymi drzwiami autobusu.

  • 5. Data: 2005-06-29 10:03:56
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: witek [Wed, 29 Jun 2005 04:30:22 -0500]:

    > w przypadku odmowy pokazania dokumentów podjedziesz na twój
    > koszt na policję całym autobusem razem z pasażerami.

    A nie no, chwileczke. Kupuje bilet, czyli zawieram sobie
    z MZK umowe na dowiezienie mnie do okreslonego miejsca,
    a ci sobie tak o, zmieniaja trase i wioza jakiegos goscia
    na policje? A co mnie interesuje jego bilet, ja sie akurat
    spiesze na wazne spotkanie -- i oni moga miec to w nosie
    jak rozumiem, tak?

    Kira

  • 6. Data: 2005-06-29 10:50:43
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>

    Wydaje mi się że kontroler ma obowiązek udowodnić (na żądanie pasażera),
    że jest kontrolerem, a zatem pokazać jakąś legitymację lub inny
    identyfikator. Bo skąd niby pasażerowie autobusu mogą wiedzieć czy dana
    osoba jest kontrolerem.

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 7. Data: 2005-06-29 10:59:42
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    witek napisał(a):
    > błędne wnioski.
    > w przypadku odmowy pokazania dokumentów podjedziesz na twój koszt na
    > policję całym autobusem razem z pasażerami.
    LOL
    genialny pomysl

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-06-29 11:53:40
    Od: "news.atman.pl" <h...@g...pl>

    Witam,

    moje pytanie dotyczy tego, dlaczego mam pokazywac swoje dane osobowe
    osobie, ktora przedstawia mi sie numerkiem ? Skoro ona posluguje sie
    numerkiem to dlaczego ja nie moge przedstawic sie np numerem NIP ?

    Pozdrawiam,
    H0nd4

  • 9. Data: 2005-06-29 12:47:34
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    badzio napisał(a):
    > Juz bylo pare razy na grupie... nie musisz okazywac kontrolerowi
    > dokumentu tozsamosci. On Cie moze poprosic, Ty mozesz ale nie musisz sie
    > zgodzic.

    inaczej - masz obowiązek okazać, ale nie ma żadnej bezpośredniej sankcji
    za nieokazanie

    KG

  • 10. Data: 2005-06-29 12:48:21
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    news.atman.pl napisał(a):
    > moje pytanie dotyczy tego, dlaczego mam pokazywac swoje dane osobowe
    > osobie, ktora przedstawia mi sie numerkiem ?

    Bo takie są uregulowania prawa przewozowego.

    KG