  • 1. Data: 2005-06-29 08:21:27
    Temat: Ubezpieczenie AC i odsetki.
    Od: "Jarek" <j...@p...pl>

    Witam.

    Dnia 25.04.2005 roku zgłosiłem szkodę AC, dnia 29.04.2005 dostarczyłem
    ostatni, wymagany przy składaniu szkody dokument.
    Na własną rękę (bo zależy mi na czasie), dopilnowałem policję i uzyskany od
    nich dokument dostarczyłem osobiście do ubezpieczalni - 13.06.2005.
    Ubezpieczalnia wyliczyła szkodę, wysłała papiery do centali i dostała
    odpowiedź, że brakuje im jeszcze 2 papierów - umowa kupna-sprzeaży, bądź
    faktury zakupu (w celu określenia jego wartości), oraz fakturę za instalację
    alarmu.

    Faktury za alarm nie posiadam, gdyż samochód kupiłem już z alarmem, ale mam
    zaświadczenie o jego działaniu - dokument wymagany przy ubezpieczeniu AC.
    Jedyny dokument który mam, na którym jest wartość samochodu to umowa
    kupna-sprzedaży, którą zresztą już dostarczyłem (29.04.2005r)

    Wiem, że ubezpieczalnia zasłania się, że w przypadku gdy poprosi o jakieś
    wyjaśnienia, bądź dostarczenie jakiś dokumentów wypłatę odszkodownia może
    przesunąć o 14 dni? (mimo, że ma na 30dni na wypłatę odszkodowania) Ale -
    ubezpieczalnia musi uzasadnić swoją prośbę? A napewno nie jest fakt, że
    zagubili gdzieś moją umowę, bądź chcą ukazania dokumentu który nie jest
    potrzebny przy zgłaszaniu szkody, a jest potrzebny przy zawarciu umowy AC
    (chodzi o alarm). Wiem również, że ubezpieczalnia nie może zasłaniać się
    faktem, że nie otrzymali potwierdzenia z policji - może przesunąć wypłatę,
    ale jest to niezgodne z prawem.

    I teraz mam pytanie - ubezpieczalnia jest zobowiązana wypłacić odszkodowanie
    w ciągu 30dni od dostarczenia ostatniego dokumentu - czyli w moim przypadku
    29.04.2005r? Od dnia 30.05.2005r mogę już sobie naliczać odsetki? Jaka jest
    wysokość tych odesetek i od jakiej kwoty mam liczyć?

    Z góry dziękuje
    Jarek