  • 1. Data: 2002-06-02 09:09:04
    Temat: Prokuratura odmówiła wszczęcia postępowania i poinformaowała mnie o tym na piśmie po 2 m-cach od podjecia decyzji
    Od: "Piotr Zajączkowski" <z...@k...home.pl>

    Mam pytanie

    Ile mam czasu ni askierowanie sprawy wyżej do Apelacyjnej lub Okręgowej

    Piotr

  • 2. Data: 2002-06-02 19:08:04
    Od: "haxo" <h...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jezeli postanowienie wydala Prokuratura Rejonowa
    wtedy zazalenie kierujesz za posrednictwem tejze
    prokuratury do prokuratury nadrzednej, czyli
    Okregowej w terminie 7 dni od daty doreczenia
    Ci postanowienia.
    To ze prokurator wydal decyzje 2 miesiace temu
    nie ma znaczenia, liczy sie data doreczenia Ci pisma.
    W postanowieniu powinienes znalezc pouczenie.
    Poczta w prok tak dziala ze pisma do stron
    wychodza z opoznieniem.
    powodzenia
    Haxo

  • 3. Data: 2002-06-07 20:11:40
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Zajączkowski" <z...@k...home.pl> napisał w
    wiadomości news:adcn9u$cdg$1@news.tpi.pl...
    > Mam pytanie
    >
    > Ile mam czasu ni askierowanie sprawy wyżej do Apelacyjnej lub Okręgowej
    >
    > Piotr

    Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od daty otrzymania odpisu
    postanowienia do prokuratora
    nadrzędnego nad tym, który wydał kwestionowane postanowienie - art. 460 kpk.
    O ile otrzymałeś odpis postanowienia - powinieneś je dokładnie przeczytać -
    tam musi być
    pouczenie o możliwości, terminie i sposobie złożenia zażalenia. Dzisiaj
    pewnie jest już po terminie.
    Możliwe jest wnioskowanie do prokuratury o przywrócenie terminu, ale musisz
    podać ważny
    powód, dla którego nie mogłeś złożyć zażalenia w terminie (nie możesz
    twierdzić, że nie wiedziałeś
    o tym - byłeś pouczony). Chodzi tu głównie o wypadki losowe uniemożliwiające
    zachowanie terminu.

    Spróbój zażyć prokuraturę z innej strony, powołując się na art. 306 par. 3
    kpk. Decyzja prokuratora
    powinna być Ci znana 6 tygodni od złożenia zawiadomienia o przestępstwie -
    jak wynika z Twojego
    opisu termin ten nie został tu zachowany przez prokuratora, co daje podstawę
    do zażalenia na jego
    czynności do prokuratury nadrzędnej.

    Marcyś