  • 1. Data: 2002-06-01 21:59:00
    Temat: mieszkanie w spadku
    Od: "Adam844" <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam !!
    Proszę o pomoc w następującej sprawie.
    W spadku po moim krewnym jest mieszkanie wlasnościowe. Spadkobiercami
    ustawowymi są moja matka oraz jej dwie siostry. Czy możliwe jest aby wszyscy
    spadkobiercy zrzekli się praw do mieszkania od razu na mnie czy też
    cioteczki powinny zrzeć się praw na matkę a matka potem na mnie ? I
    oczywiście jak tą sprawę załatwić w sądzie ?

    z góry dziękuje za wszelkie informacje
    Adam

  • 2. Data: 2002-06-01 22:13:28
    Temat: Re: mieszkanie w spadku
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Najpierw powinny zlozyc oswiadczenie o przyjeciu spadku. Potem uzyskac posta
    nowienie o stwierdzeniu nabycia spadku.
    Jezeli zalatwia juz te sprawy, a takze sprawy w urzedzie skarbowym, to moga
    darowac (tzw. przepisanie, chociaz
    nie wiem skad to sie wzielo, takie nieprecyzyjne .fuu... ) Ci to mieszkanko.
    Mozna to zrobic w rozny sposob.
    Jezeli nie zrobia dzialu spadku (bo teraz kazda z nich ma po 1/3 spadku, w tym i
    mieszkania), to moga Ci darowac
    caly spadek (no w tym mieszkanie tez), kazda swoja czesc (mozna to zrobic jedna
    umowa u notariusza).
    Moga Ci darowac tylko swoje udzialy w interesujacym Cie prawie wlasnosci
    mieszkania nie dzielac spadku
    (tez jedna umowa u notariusza). No i w koncu moga podzielic spadek i potem kazda
    daruje Ci jej udzial w prawie wlasnosci mieszkania...Najlepsza jest pierwsza i
    druga opcja. Tak mi sie wydaje...

    --
    napisal Konrad G. ,
    Użytkownik Adam844 <a...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup dy

  • 3. Data: 2002-06-01 22:42:08
    Od: "Adam Piechnat" <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    Legislator <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nowienie o stwierdzeniu nabycia spadku.
    > Jezeli zalatwia juz te sprawy, a takze sprawy w urzedzie skarbowym, to

    Dzieki za info !
    A jak w takim razie ma się sprawa z podatkiem czy najpierw rodzinka zapłaci
    podatek za spadek, a potem ja za darowiznę ?

  • 4. Data: 2002-06-02 07:23:29
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam Piechnat <a...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:adbik0$ctg$...@n...gazeta.pl...

    > moga
    >
    > Dzieki za info !
    > A jak w takim razie ma się sprawa z podatkiem czy najpierw rodzinka zapłaci
    > podatek za spadek, a potem ja za darowiznę ?

    Jezeli chodzi Ci o podatki, to Ci nie pomoge.Nie znam sie. Musisz spytac innych.
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2002-06-02 08:58:04
    Od: "Adam P." <a...@N...poczta.gazeta.pl>

    Legislator <g...@p...onet.pl> napisał(a):
    Jezeli chodzi Ci o podatki, to Ci nie pomoge.Nie znam sie. Musisz spytac
    innych
    > .
    Dziekuję i tam mi pomogłeś. A o podatek się jeszcze dopytam
    pozdr
    Adam

  • 6. Data: 2002-06-06 10:27:57
    Od: "666" <p...@p...com>

    I dlatego legislator wprowadza cię w maliny, czyli w dwukrotny podatek (to normalne
    dla prawników ;-)
    Zastanów się nad odrzuceniem przez ciotki spadku, wtedy przechodzi na ich
    spadkobierców jakby one nie dożyły, rozumiem, że gdzieś w tym łańcuchu jesteś Ty...
    Cały kłopot w polskim prawie jest taki, że nie można odrzucić części spadku (np.
    mieszkania tylko), a mieszkanie w testamencie jest traktowane albo jako zapis, albo
    w wyniku postepowania skutkuje przyznaniem spadku w całości.
    Dzek