eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProkuratura odmówiła wszczęcia postępowania i poinformaowała mnie o tym na piśmie po 2 m-cach od podjecia decyzji › Re: Prokuratura odmówiła wszczęcia postępowania i poinformaowała mnie o tym na piśmie po 2 m-cach od podjecia decyzji
    From: Marcyś <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prokuratura odmówiła wszczęcia postępowania i poinformaowała mnie o
    tym na piśmie po 2 m-cach od podjecia decyzji
    Date: Fri, 7 Jun 2002 22:11:40 +0200

    Użytkownik "Piotr Zajączkowski" <z...@k...home.pl> napisał w
    wiadomości news:adcn9u$cdg$1@news.tpi.pl...
    > Mam pytanie
    >
    > Ile mam czasu ni askierowanie sprawy wyżej do Apelacyjnej lub Okręgowej
    >
    > Piotr

    Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od daty otrzymania odpisu
    postanowienia do prokuratora
    nadrzędnego nad tym, który wydał kwestionowane postanowienie - art. 460 kpk.
    O ile otrzymałeś odpis postanowienia - powinieneś je dokładnie przeczytać -
    tam musi być
    pouczenie o możliwości, terminie i sposobie złożenia zażalenia. Dzisiaj
    pewnie jest już po terminie.
    Możliwe jest wnioskowanie do prokuratury o przywrócenie terminu, ale musisz
    podać ważny
    powód, dla którego nie mogłeś złożyć zażalenia w terminie (nie możesz
    twierdzić, że nie wiedziałeś
    o tym - byłeś pouczony). Chodzi tu głównie o wypadki losowe uniemożliwiające
    zachowanie terminu.

    Spróbój zażyć prokuraturę z innej strony, powołując się na art. 306 par. 3
    kpk. Decyzja prokuratora
    powinna być Ci znana 6 tygodni od złożenia zawiadomienia o przestępstwie -
    jak wynika z Twojego
    opisu termin ten nie został tu zachowany przez prokuratora, co daje podstawę
    do zażalenia na jego
    czynności do prokuratury nadrzędnej.

    Marcyś