  • 1. Data: 2002-06-01 22:44:36
    Temat: umowa
    Od: Ola Wolimska <o...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam takie pytanie:

    Jest podpisana umowa na okres (nie całych) 2 miesięcy na prowadzenie
    promocji (roznoszenie ulotek itp.)

    Zostala ustalona kwota brutto ale nie ustalono formy zleceni lub
    fakturowania.
    (Ogólnie to wszysko miało być bez papierów na rękę)

    Klient chce mnie teraz wpuścić że to zlecenie ma być jako zlecenie o
    prace - co łšczy się z opłaceniem zusu i wiekszego podatku. Ja wole
    umowę o dzieło. Umowa o prace nie został podpisana przed wykonaniem
    promocji tylko chcš jš wystawić teraz, kiedy promocja juz sie
    zakończyła. Czy tak może być skoro pracowałam dwa miesiace i nikt za
    mnie nie płacił zusu. Czy nie można wymóc iż prowadzenie promocji
    podchodzi pod umowę o dzielo. Tymbardziej że jestem zarejestrowana jako
    bezrobotna.

    Proszę o odpowiedź
    Ola Wolimska

  • 2. Data: 2002-06-01 23:05:59
    Temat: Re: umowa
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@i...pl>

> [...]
    > mnie nie płacił zusu. Czy nie można wymóc iż prowadzenie promocji
    > podchodzi pod umowę o dzielo. Tymbardziej że jestem zarejestrowana jako

    Umowa taka, moim zdaniem, ma znamiona umowy zlecenie (nie moze tu byc mowy o
    umowie o dzielo, gdyz praca ktora wykonalas nie ma znamion dziela -
    roznoszenie ulotek), i zgodnie z nia otrzymasz ok. 69% kwoty brutto.
    Pozostala czesc to podatek i ZUS. Nie moze byc traktowana jako umowa o prace
    (zgloszenie pracownika do ZUS w ciagu 7 dni od rozpoczecia pracy).
    Reasumujac: pracodawca moze tak postapic, podpisujac z toba umowe zlecenie i
    potracajac podatek dochodowy i ZUS. Podpisanie umowy o dzielo byloby tutaj
    niezgodne z prawda i prawem.

    Pozdrawiam

    Hubert Kowalski

  • 3. Data: 2002-06-02 05:34:36
    Od: Ola Wolimska <o...@p...onet.pl>

    Hubert Kowalski napisał:

> [...]
    > Pozostala czesc to podatek i ZUS. Nie moze byc traktowana jako umowa o prace
    > (zgloszenie pracownika do ZUS w ciagu 7 dni od rozpoczecia pracy).

    A czy od umowy zlecenie też się odlicza ZUS i trzeba to także zgłosić do urzędu
    w cišgu 7 dni od podjęcia zlecenia ?

    Proszę o odpowiedź
    Ola Wolimska

  • 4. Data: 2002-06-02 09:48:28
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@i...pl>

    > A czy od umowy zlecenie też się odlicza ZUS i trzeba to także zgłosić do
    urzędu
    > w cišgu 7 dni od podjęcia zlecenia ?

    Od umowy zlecenie (jesli nie jestes studentka, ani nie spelniasz innych
    wymogow niezbednych do zwolnienia) odprowadza sie skladki ZUS. Niestety w
    tej chwili nie potrafie odpowiedziec, jaka jest procedura zglaszania umow
    zlecen do ZUS (nie korzystam z tej formy rozliczen).

    Pozdrawiam

    Hubert