  • 11. Data: 2005-03-20 22:01:56
    Temat: Re: Prokuratura legalizuje piractwo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    news:Xns961F9EE759E5Fdmicfgpolboxcom@10.7.19.101...
    > Zaraz, czy dobrze rozumiem, że gdy dowolny policmajster przy
    > dowolnej okazji natknie się u mnie na:
    > - ewidentnie spiracone nagrania fono, e-booki, ksero bestsellerów...
    > - spiracone oprogramowanie
    > to moze się sprawą zająć tylko na wniosek poszkodowanego w.p.a?
    > Albo Cię źle zrozumiałem, albo moje AFAIK przynajmniej do tego
    > drugiego przypadku było błędne ;)

    Naruszenie praw autorskich jest ścigane na wniosek pokrzywdzonego. O ile
    policjant nie natknie się u Ciebie na fabrykę piratów, którą prokurator
    najprawdopodobniej objął by ściganiem z urzędu, to raczej zabezpieczać
    tego nie będzie. Jeśli nawet zabezpieczy te materiały, to z braku
    wniosku o ściganie postępowanie będzie musiał umorzyć. Praktyka obecnie
    jest taka, że w rozsądnym zakresie, w wypadku wskazującym na wykonanie
    tych kopii na własny użytek i nie w celu komercyjnym wniosku takiego
    firmy nie składają - z reguły, bo mogą być wyjątki, albowiem jest to ich
    suwerenna decyzja.

    Powodów nieskładania wniosków o ściganie jest kilka, ale nie będę się
    zagłębiał. Taka jest praktyka.

  • 12. Data: 2005-03-20 22:19:04
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Sun, 20 Mar 2005 20:30:16 +0100, yar65 napisał/napisała:
    > Sprzedający wystawił aukcję sprzedaży oryginalnej instrukcji
    > radiomagnetofonu Blaupunkt za 19,99 zł podkreślając, że jest to taka sama
    > instrukcja, jaką producent dodaje do sprzętu. Po odebraniu przeze mnie
    > przesyłki i zwróceniu mu na ten temat uwagi - przyznał, że nie posiada
    > oryginalnej instrukcji a tylko kserokopię, więc sam potwierdził, że nie miał
    > ORYGINAŁU - (to było dołączone do wniosku do prokuratury).

    hmm czy mi sie zdaje, czy chcesz wydac mase kasy na sady i mase czasu
    stracic na rozwiazanie aby wyrwac od oszusta 19.99zl ??

    Nie chce wysuwac daleko idacych (flame) wnioskow ale czy czasem nie przez
    takie dzialanie sady nie maja czasu na "wazniejsze" sprawy ? :o

    --
    * Zupelnie nie zdawalem sobie sprawy, ze zycie jest tak malo warte *
    GG: 70701

  • 13. Data: 2005-03-20 22:59:16
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > hmm czy mi sie zdaje, czy chcesz wydac mase kasy na sady i mase czasu
    > stracic na rozwiazanie aby wyrwac od oszusta 19.99zl ??

    i bardzo dobrze. Ja bym byl sklonny o 1 grosza zalozyc sprawe jezeli
    bylbym w bezczelny sposob oszukany

    > Nie chce wysuwac daleko idacych (flame) wnioskow ale czy czasem nie przez
    > takie dzialanie sady nie maja czasu na "wazniejsze" sprawy ? :o

    np kradziez szyszki z chonki sasiadki :-)

    P.

  • 14. Data: 2005-03-20 23:28:35
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> popełnił 20 mar 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:d1krsm$cl1$1@inews.gazeta.pl:

    > na własny użytek i nie w celu komercyjnym wniosku takiego
    > firmy nie składają - z reguły, bo mogą być wyjątki, albowiem jest to ich
    > suwerenna decyzja.

    1. skąd firmy-właściciele praw wiedzą że taką decyzję mogą podjąć
    w stosunku do naruszeń, przez Bździsława Kociepińskiego,
    z Pcimia Zaleśnego?
    Czy policja i prokuratora mają wytyczne by informować
    _I_ XiuyBanga z Patagonii
    _I_ Microsoft Corp. z Bellevue czy też obecnie Redmond WA USA ?
    Kto płaci za za ekspertyzy czy naruszenie miało miejsce i
    kto jest właścicielem praw?
    2. czy ja naprawdę dobrze Cię rozumiem, że piszesz RÓWNIEŻ
    o oprogramowaniu komputerowym?! (że ściganie tylko na wniosek)

    --
    pozdro
    poreba

  • 15. Data: 2005-03-20 23:40:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > _I_ XiuyBanga z Patagonii
    > _I_ Microsoft Corp. z Bellevue czy też obecnie Redmond WA USA ?

    Zajrzyj do ustawy Prawo Autorskie pod kątem instytucji zbiorowego
    zarządzania prawami autorskimi. Ale poszukaj w sieci informacji o takich
    agencjach, jak Hetman z Gdańska lub Lege Artis z Warszawy.

    > Kto płaci za za ekspertyzy czy naruszenie miało miejsce i
    > kto jest właścicielem praw?

    Różnie z tym bywa. Teoretycznie organa ścigania. W praktyce często
    biegłych finansują sami pokrzywdzeni, ale pośrednio.

    > 2. czy ja naprawdę dobrze Cię rozumiem, że piszesz RÓWNIEŻ
    > o oprogramowaniu komputerowym?! (że ściganie tylko na wniosek)

    Zajrzyj do ustawy, jak nie wierzysz. Ja się mogę mylić, ale ustawodawca
    z definicji jest racjonalny i tak tu ujął. Nie zapominaj tylko, że
    prokurator może objąć ściganiem z urzędu również rzeczy ścigane na
    wniosek. Ale czyni to niezmiernie rzadko i w uzasadnionych przypadkach.

  • 16. Data: 2005-03-21 00:18:48
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> popełnił 21 mar 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:d1l1lr$4pg$1@inews.gazeta.pl:

    > Zajrzyj do ustawy Prawo Autorskie pod kątem instytucji zbiorowego
    > zarządzania prawami autorskimi.
    Znajdę tam coś o wytycznych dla policji w ww. zakresie?

    > Różnie z tym bywa. Teoretycznie organa ścigania. W praktyce często
    > biegłych finansują sami pokrzywdzeni, ale pośrednio.
    Hmm, rozwiniesz?

> [...]
    > z definicji jest racjonalny i tak tu ujął. Nie zapominaj tylko, że
    > prokurator może objąć ściganiem z urzędu również rzeczy ścigane na
    A dokładniejsze namiary? Nie żebym podważał...
    kłóci się to jednak z moją, płytką- fakt, wiedzą na temat ścigania
    "pirackich wersji oprogramowania"

    --
    pozdro
    poreba

  • 17. Data: 2005-03-21 17:42:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Znajdę tam coś o wytycznych dla policji w ww. zakresie?

    Tam są nie tyle wytyczne, tylko baopisane jest, że ściga się na wniosek.
    NIe mam ustawy pod ręką, ale szukaj tak około 118 art.

    > Hmm, rozwiniesz?

    To skomplikowane i trzeba analizować poszczególne przypadki. Organizacje
    zbiorowego zarządzania powołały swoich konsultantów. Za nich się nie
    płaci. Ale ich opinię może zakwestionować podejrzany. Wówczas trzeba
    powołać biegłego sadowego. Za niego się płąci, ale w konsekwencji płaci
    z reguły skazany w kosztach procesu.

    > A dokładniejsze namiary? Nie żebym podważał...
    > kłóci się to jednak z moją, płytką- fakt, wiedzą na temat ścigania
    > "pirackich wersji oprogramowania"

    W ustawie prawo autorskie - art. 115 w wzwyż do bodaj 120. Nie mam pod
    ręką ustawy, więc piszę z głowy.

  • 18. Data: 2005-03-22 17:58:45
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > płaci. Ale ich opinię może zakwestionować podejrzany. Wówczas trzeba
    > powołać biegłego sadowego. Za niego się płąci, ale w konsekwencji płaci

    Biegłego to trzeba zawsze powołać...

    KG

  • 19. Data: 2005-03-22 18:16:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Biegłego to trzeba zawsze powołać...

    Właśnie, że w wypadku oprogramowania pirackiego oraz nielegalnych kopii
    płyt CD nie zawsze. Czasem przechodzi bez tego, jak oskarżony nie
    kwestionuje i podda się dobrowolnie karze.

  • 20. Data: 2005-03-22 21:53:23
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Właśnie, że w wypadku oprogramowania pirackiego oraz nielegalnych kopii
    > płyt CD nie zawsze. Czasem przechodzi bez tego, jak oskarżony nie
    > kwestionuje i podda się dobrowolnie karze.

    podejrzewam że wiele zależy od miejscowych zwyczajów ;)

    KG