  • 1. Data: 2005-03-19 20:33:03
    Temat: Rozliczenie kosztów mediów po zakupie mieszkania
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Witam,

    Trochę historii:
    Kupiłem mieszkanie na rynku wtórnym, data podpisania aktu notarialnego w
    maju. Ze sprzedającym umówiłem się, że może tam mieszkać do połowy
    sierpnia, co jest zapisane w akcie. 15 sierpnia, zgodnie z umową odbieram
    mieszkanie, spisujemy protokół zdawczo-odbiorczy zawierający m.in.
    wskazania liczników mediów.
    I teraz przechodzimy do meritum - zarządca przysyła mi rozliczenie kosztów
    ale w ten sposób że po jednej stronie sumuje moje wpłaty od połowy sierpnia
    a po drugiej nalicza koszty mediów od momentu podpisania aktu (mniej
    więcej, trafiłem akurat na okres odczytów liczników więc czasami jest parę
    dni różnicy w tą czy w tą). Zaliczki za okres maj - sierpień płacone były
    oczywiście przez sprzedającego.
    Moje pytanie brzmi - czy to jest ok czy też mogę się domagać od zarządcy
    rozliczenia moich kosztów od momentu faktycznego przejęcia mieszkania czyli
    wg stanu liczników z protokołu zdawczo-odbiorczego. Pytam bo nawet przy
    obecnym sposobie rozliczenia jest nadpłata więc gdyby odjąć koszty mediów
    przez 3 miesiące byłaby ona znacznie większa.
    Prawo to nie moja branża więc jeśli pominąłem coś istotnego to proszę o
    info - doślę szczegóły.

    pozdrawiam
    ki

  • 2. Data: 2005-03-19 21:37:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Mar 2005, Konlin wrote:

> [...]
    >+ dni różnicy w tą czy w tą). Zaliczki za okres maj - sierpień płacone były

    Ja mam inne pytanie: skąd wiesz czy sprzedający nie miał długów
    wobec zarządy i wobec tego zarządca jego wpłat nie potraktował
    jako jego wpłat za zaległe długi a nie jego wpłat dokonanych
    w twoim imieniu ?
    IMHO wpłacać powinieneś był ty...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2005-03-19 22:28:47
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Sat, 19 Mar 2005 22:37:03 +0100, na pl.soc.prawo, Gotfryd Smolik news
    napisał(a):

> [...]
    > wobec zarządy i wobec tego zarządca jego wpłat nie potraktował
    > jako jego wpłat za zaległe długi a nie jego wpłat dokonanych

    Wiem ponieważ:
    1) Kupowałem to od znajomego któremu ufam
    2) Sprawdziłem u zarządcy, sprzedający też miał niewielką nadpłatę na parę
    dni przed podpisywaniem aktu.
    3) W rozliczeniu nie było żadnych zaległości, po prostu wykazne było
    zużycie poszczególnych mediów i porównanie ich z wpłaconymi zaliczkami.

    pozdrawiam
    ki

  • 4. Data: 2005-03-19 22:57:38
    Od: "ania " <a...@g...pl>

    Konlin <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > 3) W rozliczeniu nie było żadnych zaległości, po prostu wykazne było
    > zużycie poszczególnych mediów i porównanie ich z wpłaconymi zaliczkami.

    Mam pytanie skoro objęcie mieszkania ma nastąpić w sierpniu, dalczego nie
    było zastrzeżenia w umowie notarialnej że do czasu przejęcia mieszkania
    koszty utrzymania ponosi sprzedający? Pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-03-19 23:17:28
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Sat, 19 Mar 2005 22:57:38 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, ania napisał(a):

    > Mam pytanie skoro objęcie mieszkania ma nastąpić w sierpniu, dalczego nie
    > było zastrzeżenia w umowie notarialnej że do czasu przejęcia mieszkania
    > koszty utrzymania ponosi sprzedający? Pozdrawiam

    Było takie zastrzeżenie. Pytanie, czy jak teraz mam szczegółowe rozliczenie
    to muszę się dogadywać ze sprzedającym czy mogę wymagać od zarządcy żeby
    wyliczył moje faktyczne koszty tylko od czasu przejęcia mieszkania i na
    własną rękę egzekwował od sprzedającego należności za wcześniejszy okres.

    pozdrawiam
    ki

  • 6. Data: 2005-03-20 00:36:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1v6veuzml2e1q.veypg9ksrtid$.dlg@40tude.net>, Konlin wrote:

> [...]
    > wyliczył moje faktyczne koszty tylko od czasu przejęcia mieszkania i na
    > własną rękę egzekwował od sprzedającego należności za wcześniejszy okres.

    MZ stroną umowy z zarządcą jesteś od momentu nabycia lokalu Ty a nie Twój
    w tym momencie już lokator. Dodatkowe ustalenia z umowy notarialnej
    dotyczące rozliczania opłat lokatora (i innych związanych z użytkowaniem
    lokalu a powiązanych z najmem) są umową pomiędzy Tobą a lokatorem i nie
    pociągają za sobą żadnych zobowiązań u zarządcy. Inaczej mówiąc nie możesz
    żądać od zarządcy żeby wyliczał Twoje koszty od momentu przejęcia przez
    Ciebie lokalu. Moim zdaniem :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-03-20 10:43:18
    Od: "ania " <a...@g...pl>

    Konlin <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > wyliczył moje faktyczne koszty tylko od czasu przejęcia mieszkania i na
    > własną rękę egzekwował od sprzedającego należności za wcześniejszy okres.

    To w takim razie mam kolejne pytanie, czy kupiłeś odrębną właśnośc lokalu
    mieszkalnego z trwającą w momencie zakupu umową najmu?

  • 8. Data: 2005-03-20 12:59:17
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Sun, 20 Mar 2005 10:43:18 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, ania napisał(a):

    > To w takim razie mam kolejne pytanie, czy kupiłeś odrębną właśnośc lokalu
    > mieszkalnego z trwającą w momencie zakupu umową najmu?

    Nie było umowy najmu. Sprzedający mieszkał w swoim mieszkaniu, sprzedał mi
    je w maju i mieszkał do połowy sierpnia już w moim ale zgodnie z zapisem w
    akcie. Nie miałem z tego tytułu żadnych korzyści. Ja zostałem wpisany do KW
    jeszcze przed terminem wydania mieszkania.
    Wydaje mi się że jednak jest tak jak wcześniej napisał Marcin ale chciałem
    się upewnić, nasz zarządca nie jest raczej wzorem do naśladowania i wcale
    bym się nie zdziwił gdyby szli po najmniejszej linii oporu zrzucając to na
    mnie.

    pozdrawiam
    ki

  • 9. Data: 2005-03-20 17:01:28
    Od: "ania " <a...@g...pl>

    Konlin <k...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > bym się nie zdziwił gdyby szli po najmniejszej linii oporu zrzucając to na

    Ponieważ nie zamieściłeś roku sprzedaży, nie wiem czemu uznałam, że wydanie
    ma dopiero nastąpić w sierpniu br i dlatego nie rozumiałam mozna obciążyć
    kosztami mediów na wyrost, jeżeli nie znaczy to pobierania zaliczek na
    poczet ich zużycia. :)