eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Problem z zakupem w dużej sieci RTV
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30

  • 11. Data: 2010-01-17 22:45:02
    Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 17 Sty, 21:34, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
    > W dniu 2010-01-17 20:47, SzalonyKapelusznik pisze:
    >
    > > To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
    > > pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad.
    >
    > Podstawa prawna proszę...
    >
    > > I to
    > > on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.
    >
    > W ten sposób można by oddać wszystko, twierdząc, że sprzedawca mówił, że
    > to coś wiąże krawaty i usuwa ciążę, a sprzedawca niech się martwi
    > udowadnianiem, że tak nie powiedział.
    >
    > --
    > Przemysław Adam Śmiejek

    Domniemanie. Mozna domniemywac ze wieszak druciany usunie ciaze. Ale
    nie mozna domniemywac ze mebloscianka rowniez.

    "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży" artykul 4.


  • 12. Data: 2010-01-17 23:50:14
    Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SzalonyKapelusznik wrote:
    >
    > To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
    > pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad. I to
    > on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.

    A ty kiwnałeś głową, jak się pytałem czy dzisiaj oddasz mi 1000 zł,
    które pożyczyłeś miesiąc temu.
    I teraz masz udowodnić, że nic takiego nie miało miejsca.


  • 13. Data: 2010-01-18 00:20:27
    Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-01-17, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > SzalonyKapelusznik wrote:
    >> To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
    >> pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad. I to
    >> on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.
    > A ty kiwnałeś głową, jak się pytałem czy dzisiaj oddasz mi 1000 zł,
    > które pożyczyłeś miesiąc temu.
    > I teraz masz udowodnić, że nic takiego nie miało miejsca.

    Nie, bo tu mamy akurat wyłącznie przepisy ogólne czyli art. 6 kc. W
    przypadku reklamacji z "tyt. niezgodności" jest natomiast przepis
    szczególny i on nakłada taki obowiązek na sprzedawce. Zresztą ciekawi
    mnie jak daleko można z tego typu idotyzmami się posunąć.... Ktoś kiedyś
    argumentował, że jednak przy wysyłce towaru sprzedawca powinien być w
    stanie uprawdopodobnić, że np. nie był on (towar, nie sprzedawca)
    połamany i to da się powiedzmy zdroworozsądkowo jeszcze zrobić, ale tu,
    to chyba trzeba by jakiś 24h/7 monitoring z fonią czy cholera wie co...

    --
    Marcin


  • 14. Data: 2010-01-18 03:54:24
    Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    >> Tam stoi b.duża tabliczka informacyjna z opisem funkcji i parametrów
    >> tego monitora.
    >> Jak wół jest na niej że jest FULL-HD.
    >> Pierwsze co jutro zrobię to zdjęcie tej tabliczki albo ją skonfiskuję.
    >>
    >
    > Klasyczna niezgodność towaru z umową, tylko proponuję najpierw mieć to
    > zdjęcie :-)

    Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym (jak na
    zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np. w ciagu 3 dni?
    Nastepnym razem postawili by tabliczke jak trzeba.
    A tak, zdjecia, dyktafony, podsluchy... Jezu! Co za kraj?:)) Normalnie
    nienormalnie:)


  • 15. Data: 2010-01-18 04:21:08
    Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pmlb wrote:
    >>> Tam stoi b.duża tabliczka informacyjna z opisem funkcji i parametrów
    >>> tego monitora.
    >>> Jak wół jest na niej że jest FULL-HD.
    >>> Pierwsze co jutro zrobię to zdjęcie tej tabliczki albo ją skonfiskuję.
    >>>
    >>
    >> Klasyczna niezgodność towaru z umową, tylko proponuję najpierw mieć to
    >> zdjęcie :-)
    >
    > Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym (jak
    > na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np. w ciagu 3 dni?

    a gdzie na zachodzie masz taki odgórny przepis?


  • 16. Data: 2010-01-18 08:11:32
    Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
    Od: "op23" <o...@r...pl>


    Użytkownik "pmlb" <p...@d...com>

    > A tak, zdjecia, dyktafony, podsluchy... Jezu! Co za kraj?:)) Normalnie
    > nienormalnie:)

    No ... nie każdy chce tu mieszkać.


  • 17. Data: 2010-01-18 08:29:13
    Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@d...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym
    > (jak na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np. w
    > ciagu 3 dni? Nastepnym razem postawili by tabliczke jak trzeba.

    dla konsumenta - na pewno.
    Ale postaw się w roli sprzedawcy.


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy
    potrafią zepsuć stalową kulę...
    Pszemol: No to jest nas dwu...


  • 18. Data: 2010-01-18 09:48:57
    Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Jan 2010, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail p...@d...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    >
    >> Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym
    >> (jak na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np. w
    >> ciagu 3 dni? Nastepnym razem postawili by tabliczke jak trzeba.
    >
    > dla konsumenta - na pewno.
    > Ale postaw się w roli sprzedawcy.

    W roli konsumenta też.
    Tego co kupi następnie "nowy" towar.

    pzdr, Gotfryd


  • 19. Data: 2010-01-18 10:36:52
    Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
    Od: "ChrissP." <k...@-...poczta.onet.-tnij-.pl>

    witek wrote:


    > > Boze, a nie lepiej by sie zylo z odgornym przepisem, umozliwiajacym
    > > (jak na zachodzie) zwrot takiego towaru bez podania przyczyny np.
    > > w ciagu 3 dni?
    >
    > a gdzie na zachodzie masz taki odgórny przepis?

    Np w UK. Jest to siedem dni, a niektóre sklepy (np. Argos) akceptują
    nawet 14.

    --
    Pozdrawiam

    Krzysztof


  • 20. Data: 2010-01-18 10:50:45
    Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
    Od: Netx <n...@g...pl>

    > na szczescie w duzych sieciach raczej nie ma problemów z oddaniem.

    Dziękuję za odpowiedzi. Faktycznie udało się oddać. Uznali
    też za stosowne zdjąć tabliczkę informacyjną z nieprawidłowym
    opisem.

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1