  • 1. Data: 2010-01-17 18:46:07
    Temat: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
    Od: Ravenik <n...@g...pl>

    Dziś z bratem kupiliśmy dla niego monitor w znanej sieci
    sprzedającej RTV i AGD. Sytuacja jest taka: sprzedawca
    powiedział że monitor ten jest "full hd". Tych monitorów
    (tego modelu) jest tam dużo w paczkach i stoi tam przy nich
    tabliczka dość duża z nazwą i napisem "FULL HD".
    Po przyjściu do domu z monitorem okazuje się że nie jest on
    FULL HD tylko ma mniejszą rozdzielczość natywną. Na wszelki
    wypadek sprawdziliśmy ten monitor na sieci i okazuje się że
    faktycznie nie jest to full hd.

    Chcemy jutro pojechać i pytanie czy zgodnie z prawem mają
    możliwość nie przyjęcia monitora "z powrotem" i nie oddania
    kasy? Czym ich można straszyć jakby odmówili?
    Sytuację trochę utrudnia fakt że kupowaliśmy w promocji tzn.
    dostaliśmy kartę na zakupy w tej sieci na wartość 200zł w
    zamian za zakup (wszystko było dzisiaj w "promocji").

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2010-01-17 19:12:26
    Temat: Re: Problem z zakupem w dużej sieci RTV
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 17 Jan 2010 19:46:07 +0100, Ravenik napisał(a):

    > Chcemy jutro pojechać i pytanie czy zgodnie z prawem mają
    > możliwość nie przyjęcia monitora "z powrotem" i nie oddania
    > kasy? Czym ich można straszyć jakby odmówili?

    Niczym. Nie musza przyjmowac zwrotu towaru, nie musza zwracac Ci kasy.
    Pozatym ciekawe jak udowodnisz, ze sprzedawca cokolwiek takiego Ci mowil -
    bez szans raczej. Moim zdaniem nic nie wskorasz.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2010-01-17 19:25:41
    Od: Ravenik <n...@g...pl>

    W dniu 2010-01-17 20:12, scream pisze:

    > Niczym. Nie musza przyjmowac zwrotu towaru, nie musza zwracac Ci kasy.
    > Pozatym ciekawe jak udowodnisz, ze sprzedawca cokolwiek takiego Ci mowil -
    > bez szans raczej. Moim zdaniem nic nie wskorasz.

    Tam stoi b.duża tabliczka informacyjna z opisem funkcji i
    parametrów tego monitora.
    Jak wół jest na niej że jest FULL-HD.
    Pierwsze co jutro zrobię to zdjęcie tej tabliczki albo ją
    skonfiskuję.

    Zostaliśmy ewidentnie oszukani a ty mi mówisz że wszystko
    jest w porządku i zgodnie z prawem? Chyba nie kupowałem u
    Pana Juzia tylko w dużym sklepie w stolicy tego kraju.
    Chociaż paradoksalnie przypuszczam że łatwiej by to było
    załatwić w małym sklepiku.

  • 4. Data: 2010-01-17 19:27:34
    Od: Ravenik <n...@g...pl>

    PS. karty promocyjnej którą dostaliśmy jeszcze nie
    zrealizowaliśmy, nie jest "imienna".

  • 5. Data: 2010-01-17 19:47:33
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 17 Sty, 20:12, scream <n...@p...pl> wrote:
> [...]
    > Pozatym ciekawe jak udowodnisz, ze sprzedawca cokolwiek takiego Ci mowil -
    > bez szans raczej. Moim zdaniem nic nie wskorasz.

    To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
    pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad. I to
    on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.

    Spokojnie mozna oddac TV ze wzgledu na niezgodnosc towaru z umowa.

  • 6. Data: 2010-01-17 20:01:26
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-01-17 20:25, Ravenik wrote:

    > Tam stoi b.duża tabliczka informacyjna z opisem funkcji i parametrów
    > tego monitora.
    > Jak wół jest na niej że jest FULL-HD.
    > Pierwsze co jutro zrobię to zdjęcie tej tabliczki albo ją skonfiskuję.

    Klasyczna niezgodność towaru z umową, tylko proponuję najpierw mieć to
    zdjęcie :-)

  • 7. Data: 2010-01-17 20:07:42
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ravenik" <n...@g...pl> napisał

> [...]
    > napisem "FULL HD".
    > Po przyjściu do domu z monitorem okazuje się że nie jest on FULL HD
    > tylko ma mniejszą rozdzielczość natywną.

    Klasyczny przypadek niezgodności towaru z umową.

    > Chcemy jutro pojechać i pytanie czy zgodnie z prawem mają możliwość
    > nie przyjęcia monitora "z powrotem" i nie oddania kasy?

    Nie.

    > Sytuację trochę utrudnia fakt że kupowaliśmy w promocji tzn.
    > dostaliśmy kartę na zakupy w tej sieci na wartość 200zł w zamian za
    > zakup (wszystko było dzisiaj w "promocji").

    Skoro odstępujecie od umowy to wraz z monitorem powinniście oddać i tę
    kartę.

  • 8. Data: 2010-01-17 20:29:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > dostaliśmy kartę na zakupy w tej sieci na wartość 200zł w
    > zamian za zakup (wszystko było dzisiaj w "promocji").

    na szczescie w duzych sieciach raczej nie ma problemów z oddaniem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 9. Data: 2010-01-17 20:34:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-01-17 20:47, SzalonyKapelusznik pisze:
    > To ciekawe. Bo wedlug prawa nawet jak sprzedawca kiwnie glowa na
    > pytanie "telewizor jest full HD?" to wprowadzil klienta w blad.

    Podstawa prawna proszę...

    > I to
    > on ma udowodnic ze nic takiego nie mialo miejsca, nie klient.

    W ten sposób można by oddać wszystko, twierdząc, że sprzedawca mówił, że
    to coś wiąże krawaty i usuwa ciążę, a sprzedawca niech się martwi
    udowadnianiem, że tak nie powiedział.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-01-17 21:29:38
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Ravenik" <n...@g...pl> napisał

    > Nie.

    Jak nie, jak tak...

    > Skoro odstępujecie od umowy to wraz z monitorem powinniście oddać i tę
    > kartę.

    Czy odróżniasz wyraz "kasa" od wyrazu "karta"?

    Piotr